Abordar una virtualització definitiva i altament operativa de l’entorn docent. No sols ha de ser prioritari que l’Aula Virtual incorpore les últimes eines docents i que els entorns virtualitzats funcionen eficaçment, sinó que els escriptoris virtuals permetran que l’estudiantat puga accedir al software docent des dels seus ordinadors tant en les aules com en les seues cases, flexibilitzant així l’ús dels espais: qualsevol aula podrà ser un aula informàtica.
Procedir a la renovació profunda de les aplicacions de gestió. El pas dels anys ha posat al límit de la seua vida operativa moltes aplicacions claus per a la gestió eficaç de la Universitat. S’abordarà amb decisió la renovació d’aquelles que son fonamentals, començant per les de gestió acadèmica i econòmica. Aquest procés haurà de culminar amb uns sistemes de gestió corporatius integrats i interoperables per a compartir informació (reutilització i dada única).
Realitzar una aposta ferma per la ciberseguretat. La Universitat de València ha realitzat grans esforços per assegurar la ciberseguretat dels seus sistemes, però el dia a dia ens dóna exemples d’institucions semblants a la nostra que han vist compromesos aquests sistemes, amb greus conseqüències per a tots els seus usuaris. Ha arribat el moment de reforçar encara més aquests sistemes i la conscienciació i adquisició de bones pràctiques de ciberseguretat per banda del professorat, estudiantat i PAS.
Consolidar la transformació i innovació digital: tecnologies i persones. La digitalització de la Universitat ha avançat fermament en els últims temps, però ha de quedar definitivament consolidada en els pròxims quatre anys. No sols cal continuar amb la forta inversió tecnològica efectuada, sinó assegurar la digitalització de les persones, mitjançant programes de formació i avaluació de les competències digitals del PDI, estudiantat i PAS.
Obrir una participació activa de tota la institució en la detecció de necessitats TIC. S’ha de permetre als usuaris (serveis, centres, departaments, instituts), com a veritables coneixedors de les necessitats de canvis, millores i noves aplicacions, que les puguen traslladar al vicerectorat responsable de TIC a través d’un procediment de cartera de projectes, que puga prioritzar la seua execució en funció de los recursos humans disponibles.