
Aquesta proposta s’emmarca en un plantejament d’educació holística, progressista i compromesa, en la línia que defèn bell hooks (2021) (en minúscula per decisió de la mateixa autora). És a dir, una educació centrada en el benestar que implique que el professorat “(...) tinga un compromís actiu amb el procés d’autorealització que promogui el seu propi benestar per poder ensenyar d’una forma que infonga apoderament als i les estudiants” (p.37). L’objectiu principal d'aquesta proposta és: Oferir al professorat estratègies pràctiques d’anàlisi i reflexió, així com d’acció, per crear i construir relacions dins dels centres educatius que siguen saludables i enriquidores tant per a l’alumnat com per al professorat, i que alhora, permeta el desenvolupament de processos de coaprenentatge significatius i emancipadors per a ambdues parts.
Aquesta proposta formativa està adreçada a professorat dels nivells d’educació primària i secundària (ESO obligatòria, batxillerat i cicles formatius), interessat a adquirir ferramentes pràctiques que els ajuden a millorar la convivència a l’aula, fomentar el benestar de l’alumnat i del professorat, i contribuir a la seva motivació cap a processos d’aprenentatge significatius i emancipadors.
Centre Internacional de Gandia de la Universitat de València (C/Tossal, 8)
Almudena Buciega Arévalo. Departament de Sociologia i Antropologia Social. Facultat de Ciències Socials. Universitat de València
15/07/2024
16.00 – 18.00h: Procés reflexiu-actiu per “estar bé” en la intervenció. Laura Ferre, Psicòloga i professora de cicles formatius de Serveis Socioculturals i a la Comunitat; Verònica Pastor Siscar: Treballadora i Educadora Social i Mediadora Comunitària i Almudena Buciega, Departament de Sociologia i Antropologia Social de la Universitat de València.
18.00- 20.00h: Dinàmiques de bons tractes en les institucions, identificant vectors de violència que ens travessen. Laura Ferre, Psicòloga i professora de cicles formatius de Serveis Socioculturals; Verònica Pastor, Treballadora i Educadora Social i Mediadora Comunitària, i Almudena Buciega, Departament de Sociologia i Antropologia Social de la Universitat de València.
16/07/2024
16.00 – 18.00h: Eines per a la comunicació no violenta i el desenvolupament personal. Verònica Pastor Siscar: Treballadora i Educadora Social i Mediadora Comunitària
18.00- 20.00h: Interseccionalitat, i com tindre-la en compte en la intervenció social. Verònica Pastor. Verònica Pastor Siscar: Treballadora i Educadora Social i Mediadora Comunitària
17/07/2024
16.00 – 19.00h: Tècniques d’ensenyament-aprenentatge amb evidència científica: cooperació i participació. Laura Ferre. Psicòloga i professora de cicles formatius de Serveis Socioculturals i a la Comunitat. Especialista en teatre sistèmic.
18/07/2024
16.00 – 19.00h: Matrioska: Eines per a generar apoderament en les persones. Verònica Pastor Siscar: Treballadora i Educadora Social i Mediadora Comunitària
AQUEST CURS ESTÀ RECONEGUT PEL CEFIRE GANDIA