University of Valencia logo Logo Language Center of UV Logo del portal

L’Institut Confuci de la Universitat de València compleix 18 anys al servei de la societat

  • Marketing and Communication Service
  • Maria Magdalena Ruiz Brox
  • December 12th, 2025
Un moment de la celebració.
Un moment de la celebració.

L’Institut Confuci de la Universitat de València (ICUV) va celebrar aquest dijous 11 de desembre els seus 18 anys de dedicació a l’ensenyament de la llengua i la difusió de la cultura xineses a la Comunitat Valenciana. L’acte oficial va estar presidit per la rectora de la Universitat de València, Maria Vicenta Mestre, a l’històric Paranimf de la UV, i va comptar amb la presència d’autoritats civils i acadèmiques regionals i estatals.

La rectora va destacar el nombre elevat d’estudiants que han passat per l’ICUV al llarg d’aquests anys i va subratllar les nombroses iniciatives culturals impulsades sota el lema “al servei de la societat”. En la seua intervenció, va expressar el desig que “aquests 6.500 dies continuen donant fruits de renovació cultural i d’entesa mútua”. També va confiar que aquest aniversari siga “un nou hit” dins de la prolongada relació entre la UV i la seua universitat germana, la Normal del Nord-est (NENU), a Changchun, i que contribuïsca a enfortir futurs projectes de cooperació.

La universitat xinesa contrapart, la Universitat Normal del Nord-est (NENU), va estar representada telemàticament pel seu rector, Xu Haiyang, qui va traslladar un missatge de felicitació i de continuïtat en els programes conjunts que ambdues institucions mantenen des de fa quasi dues dècades. En l’acte també van participar representants de l’Ajuntament de València, la Generalitat, la Cambra de Comerç i l’Ambaixada de la República Popular de la Xina a Espanya, a través del seu conseller d’Educació.

El director de l’ICUV, Vicente Andreu, va interpretar l’aniversari com “l’inici d’un brillant i continu recorregut transversal”, del qual naix el projecte Confuci20. Aquesta nova línia de treball aspira a ampliar la labor divulgativa de l’institut cap a l’àmbit de la investigació acadèmica entre Estats, i està previst que es materialitze quan el centre complisca vint anys.

En representació de l’alumnat van intervindre les estudiants Aurora Rojas i Àngels Corma, guanyadores del concurs de talents Pont Xinés en les seues fases local i estatal. L’acte va ser inaugurat i clausurat per la batuxina, una banda de percussió creada per l’ICUV per a fusionar tradicions musicals que simbolitzen els llaços culturals entre els dos pobles.

La celebració va recordar també com la relació històrica entre la Xina i València forma part de la identitat de l’institut. La implicació de l’ICUV transcendeix l’àmbit acadèmic i s’integra en la societat valenciana en coherència amb els vincles teixits al llarg dels segles a través de la Ruta de la Seda, l’arròs, la pólvora o la porcellana. El número 18, associat a la prosperitat i a la bona fortuna, simbolitza així mateix la “majoria d’edat” d’una institució ja consolidada en el territori.

Amb motiu d’aquest aniversari, l’ICUV va lliurar els seus Premis a la Difusió Cultural a diverses institucions que han col·laborat activament amb el centre al llarg dels anys, com a reconeixement al seu suport i amistat. Les entitats guardonades van ser: els directors de tres Instituts Confuci d’Iberoamèrica, les Associacions d’Empresaris Xinesos de la Comunitat Valenciana, la cadena COPE, el diari Levante-EMV, El Corte Inglés, així com la Cambra de Comerç, l’Ajuntament de València i la Generalitat Valenciana.