Documents útils 2024-2025
- Abans d'anar-te'n
- A la teua arribada a la universitat de destinació
- A la tornada
- Altres documents i recomanacions
- Regne Unit. Informació específica
Accepta la beca Erasmus Estudis (del 26 de març al 30 d'abril de 2024). Has d'entrar en la Seu Electrònica de la Universitat de València -Estudiants-Mobilitat-Expedient Erasmus Estudis i completar un formulari en línia molt senzill. Només necessitaràs incloure els 24 dígits (IBAN) d'un compte bancari del qual sigues titular i les dades personals de la persona amb qui hem de contactar en cas d'emergència. En finalitzar l'acceptació, obtindràs un pdf amb el justificant d'haver fet l'acceptació i un altre pdf amb el nomenament oficial de la plaça Erasmus Estudis adjudicada i, si és el cas, el certificat d'haver aprovat algun dels exàmens d'idioma realitzats al desembre de 2023 en el Centre d'Idiomes.
Presenta el Conveni de subvenció* de mobilitat d'estudiants Erasmus. Es farà arribar a cada estudiant a través del correu @alumni.uv.es que l'estudienta haurà de signar al final. Aquest document i el Contracte d'estudis es presentaran a través de Seu Electrònica de la Universitat de València-Els meus tràmits.
*Aclariment Conveni de Subvenció:
Destins Suïssa o el Regne Unit: La quantia total del segon pagament que rebrà l'estudiantat no apareix inclosa en el document rebut per email denominat "Conveni de Subvenció" en tractar-se de fons finançats per la Universitat de València, però l'estudiantat rebrà el pagament després de la seua incorporació a la universitat de destinació després de presentar el Certificat d'arribada a través de la Seu Electrònica de la Universitat de València.
Resta de destins: La quantia total del tercer pagament no apareix inclosa en el document rebut per email denominat "Conveni de Subvenció" en tractar-se de fons finançats per la Universitat de València, però l'estudiant rebrà el pagament després de la seua incorporació a la universitat de destinació després de presentar el Certificat d'arribada a través de la Seu Electrònica de la Universitat de València.
Vídeo tutorial per a annexar documents
Tutorial en pdf per a annexar documents
Presenta el Contracte d'estudis inicial: Hauràs de formalitzar el teu contracte d'estudis a través del Portal Serveis Estudiant i, en el cas que la teua universitat de destinació exigisca el contracte d'estudis en el format Online Learning Agreement (OLA), també hauràs de formalitzar-lo de la forma indicada en el punt 2 següent a través d'Erasmus Without Paper.
-
A través de Portal Serveis Estudiant
-
Has de formalitzar-lo amb el coordinador acadèmic de mobilitat. Tens la llista de coordinadors/as en aquest enllaç. El contracte conté el llistat d'assignatures que realitzaràs a l'estranger i el reconeixement d'assignatures que obtindràs en el teu grau. Una vegada hages fet la teua proposta de contracte d'estudis, el teu coordinador acadèmic haurà de validar-lo (tancar-lo). Només si el contracte d'estudis està tancat pel teu coordinador, podràs imprimir una còpia (Botó “imprimir inicial”). El teu coordinador acadèmic ha de tancar-lo abans del 12 de juliol. En cas contrari, no podràs fer l'Automatrícula. Abans de marxar a la teua destinació, has de presentar una còpia del contracte d'estudis inicial signada (s'admeten signatures escanejades) per l'estudiant, pel teu coordinador acadèmic de la Universitat de València i pel coordinador de la universitat on realitzaràs la teua estada. Una vegada fet això hauràs de pujar-lo al teu expedient Erasmus Estudis.
-
-
A través d'Erasmus Without Paper
-
És possible que alguna universitat sòcia exigisca el contracte d'estudis en el nou format Online Learning Agreement (OLA). Si és així, hauràs de fer el contracte d'Estudis també a través d'aquesta aplicació. Una vegada validat pels coordinadors de la universitat d'origen i destinació, hauràs de descarregar-lo i pujar-lo al teu expedient Erasmus Estudis.
-
Tutorial sobre el Contracte d'Estudis
Indicacions de l'Acord d'Aprenentatge
Pots inscriure't en el Online Language Support "OLS" Test i Curs d'idioma:
La participació en l'OLS és voluntària. És recomanable realitzar-ho abans d'iniciar l'estada al país de destinació i es pot repetir en qualsevol moment.
PAS 1: Crear un compte (perfil, usuari) “EU Login” (conegut com a compte ECAS) en una aplicació de la Unió Europea
PAS 2: Donar-se d'alta en l'aplicació EU ACADEMY
PAS 3: Accedir a l'OLS en Àrea restringida (“Core restricted area”)
Enllaços, instruccions i tutorials en aquest document:
http://sepie.es/doc/educacion-superior/ols/Acceder_a_la_NUEVA_OLS_Info_participantes.pdf
Automatrícula. Abans d'anar-te'n d'estada has de formalitzar la teua automatrícula a la Universitat de València. Una vegada realitzat el contracte d'estudis i després que el teu coordinador acadèmic tanque el teu contracte en l'aplicació informàtica, hauràs d'accedir a l'automatrícula d'acord amb la cita de matrícula que et comuniquen des de la Universitat de València. Està previst que l'automatrícula es puga realitzar a partir del dia 18 de juliol de 2024.
Enguany, els crèdits de mobilitat es carregaran de manera automàtica, per la qual cosa no serà necessari seleccionar-los quan es realitze l'automatrícula. Això significa que, en completar el formulari de matrícula:
· Si es realitza una estada de curs complet, no s'ha de seleccionar cap assignatura.
· Si es realitza una estada d'un semestre, s'han de seleccionar només les assignatures que es van cursar el semestre que s'estiga en la UV.
L'alumnat de mobilitat haurà de pagar a la Universitat de València les taxes de matrícula dels ECTS que l'alumnat incloga en el seu contracte d'estudis. Estarà exempt de fer-ho en la universitat de destí.
Visat. Si viatges a Regne Unit o Turquia necessitaràs un visat, repassa la informació de la secció "Altres documents...". Si eres nacional d'un estat que no pertany a la Unió Europea és molt probable que necessites un visat per a visitar qualsevol país de la UE, contacta amb el consolat del país de destinació.
És obligatori comptar amb cobertura sanitària. Trau-te la Targeta Sanitària Europea. Si vas a un país en què no estigues cobert per la Targeta Sanitària Europea (Turquia) hauràs de contractar una assegurança privada. Per al Regne Unit, curs complet, t'exigiran pagar un alta temporal en la seguretat social britànica com a part de la tramitació del Visat.
2. A la teua arribada a la Universitat de destinació
Certificat d'incorporació. Presenta't en l'Oficina Internacional de la universitat d'acolliment i sol·licita el Certificat d'Incorporació, acceptem els impresos de la universitats sòcies. Per a enviar-ho al Servei de Relacions Internacionals, ho has d'annexar al teu expedient Erasmus Estudis. Guarda l'original com a comprovant. La tramitació del primer pagament de les beques es farà per ordre de recepció d'aquest document.
Modificació del contracte d'estudis. Les modificacions només són necessàries si es canvien les assignatures inicialment previstes al contracte d´estudis. Aquest tràmit hauràs de complimentar-lo obligatòriament mitjançant el Portal Serveis Estudiant per a que les modificacions es reflecteixen en el teu expedient. S'han de sol·licitar una vegada estigues en la universitat de destinació i abans de que hagen transcorregut 5 setmanes des de l'inici de les classes. Una vegada sol·licitades les modificacions pel Portal Serveis Estudiant, el teu coordinador acadèmic haurà de tancar el contracte per a que pugues obtindre una còpia impresa, on es mostraran les assignatures modificades i la taula de correspondència entre elles. Aquest document ha d'estar signat per tu, pel teu coordinador en destinació i pel teu coordinador de mobilitat a la Universitat de València (les signatures poden ser escanejades o electròniques).
- Les modificacions realitzades abans del 5 d'octubre generen un nou "Contracte d'estudis inicial" que s'obté clicant sobre "Imprimir inicial" i substitueix els contractes anteriors. El dia 5 d'octubre aquest contracte inicial queda fixat.
- Les modificacions posteriors al dia 5 d'octubre generen un "Contracte de canvis" (o during) que s'obté (una vegada tancat) amb el boto "Imprimir modificació".
- Els canvis posteriors generen un nou "Contracte de canvis" que incorpora tots els canvis i substitueix els anteriors documents de canvis. Les modificacions de contracte d'estudis, una vegada signades, s'han de pujar en format pdf a Entreu.uv.es opció "els meus tràmits".
Important: No podrem ingressar el primer termini de la beca sense la documentació esmentada en els punts anteriors.
Sol·licitud de pròrroga d'estada. La pròrroga consisteix a convertir una estada de primer semestre en una de curs complet. El període que amplies (segon semestre) no tindrà ajuda econòmica si la sol·licitud és presentada amb posterioritat al 31 de juliol de 2024. A més de presentar degudament emplenat l'imprès de sol·licitud de pròrroga en erasmus.estudis@uv.es, s'ha de modificar el contracte d'estudis en els termes previstos anteriorment. En tot cas, s'ha de demanar abans d'un mes de la finalització de l'estada inicialment prevista.
Sol·licitud de reducció d'estada. Només s'acceptaran les sol·licituds de reducció rebudes abans del 31 de desembre. A més de presentar l'imprès de sol·licitud de reducció a erasmus.estudis@uv.es, has de modificar el contracte d'estudis. La reducció suposa convertir una estada de curs complet en una estada de primer o segon semestre.
Canvi de semestre. Si es tracta un canvi de primer a segon semestre, s'ha de sol·licitar com a màxim fins al 15 de juliol. Si es tracta d'un canvi de segon a primer semestre, s'ha de demanar abans que les universitats de destinació tanquen el seu primer període de nominacions (consultar amb erasmus.estudis@uv.es). S'ha d'enviar la sol·licitud de reducció a erasmus.estudis@uv.es
3. A la teua tornada a València
Certificat d'estada. Es tracta de l'últim document que rebràs en la universitat de destinació. Conté les dates d'inici i fi de la teua estada i és necessari per a fer l'últim pagament de la beca. Ha de presentar-se al Servei de Relacions Internacionals annexant-lo al teu expedient Erasmus Estudis. És important tenir en consideració les instruccions sobre dates i les prohibicions de correccions que consten al peu i en dors del document.
Informe Final de l'estudiant (Qüestionari UE). Es tracta d'un qüestionari d'avaluació de la teua estada Erasmus Estudios. L'informe es realitzarà on line a través de l'aplicació informàtica habilitada per l'EACEA (Education, Audiovisual and Culture Executive Agency), responsable del programa Erasmus. No rebràs la invitació fins que finalitzes la teua estada i hages presentat el certificat d'arribada. Una vegada rebuda la invitació enviada directament pel sistema de control en línia del Programa Erasmus (Beneficiary Module) al correu institucional de l'estudiant, hauràs de realitzar l'informe en el termini indicat.
Certificat de notes (Transcript of Rècords: ToR): Ha d'arribar al coordinador acadèmic de la teua titulació. En el cas que la universitat de destinació et faça arribar a tu certificat de notes (en lloc d'enviar-ho directament a la teua facultat) has de fer-li-ho arribar al teu coordinador o coordinadora. Tens la llista de coordinadors en aquest enllaç.
Important: No podrem ingressar el segon termini de la beca sense la documentació esmentada. A més, has de superar almenys el 50% dels crèdits internacionals en què t'hages matriculat a la Universitat de València. En cas contrari, hauràs de reintegrar la quantia rebuda en concepte de beca.
4. Altres documents i recomanacions
Imprès de renúncia. Si necessites renunciar a la beca, utilitza aquest document dirigit a erasmus.estudis@uv.es
Imprès de canvi de compte corrent. Si necessites canviar el teu número de compte corrent, emplena aquest imprès i envia'l a l'adreça pagos.erasmus@uv.es juntament amb una còpia de la cartilla o document similar on consten els 24 dígits, des del teu correu de la universitat.
Autorització. Deixa una autorització signada a alguna persona de la teua confiança. Podrà fer tràmits davant la Universitat quan tu estigues fora.
Inscriu-te en l'Ambaixada o Consolat espanyol més pròxim. Visita la web del Ministeri d'Afers exteriors Espanyol. Tria "inscripció consular" i "alta de resident i no resident". Tramita un alta de "no resident". Cap al final de la pàgina es troba l'explicació del procediment concret que ha de seguir-se en l'ambaixada o consolat que s'ha triat.
Ací pots veure recomanacions de viatge del Ministeri d'Afers exteriors Espanyol.
Si viatges a Turquia necessitaràs tramitar un visat davant l'ambaixada o consolat turcs.
Si eres estudiant de la Universitat de València amb una estada Erasmus Estudis concedida i a més eres nacional d'un país que no pertany a la Unió Europea necessitaràs un visat. Consulta amb l'ambaixada del teu país i amb l'ambaixada del país al qual viatges. En tot cas, has de saber la Directiva (UE) 2016/801 del Parlament Europeu i del Consell, d'11 de maig de 2016 obliga el país d'acolliment a facilitar-te els tràmits.
Carta de l'Estudiant Erasmus. Coneix els teus drets i obligacions com a participant en el programa Erasmus.
Els teus drets com a estudiant de mobilitat europeu.
5. Regne Unit. Informació específica
Si viatges a Regne Unit necessitaràs tramitar un visat. Ací trobaràs informació sobre quin visat necessites. Per a curs complet necessites l'Student Visa i hauràs de pagar una taxa. Per a mobilitat semestral no és obligatori obtenir un visat però has d'estar en disposició d'acreditar que compleixes els requisits per a obtenir l'Standard Visitor Visa. Cal estar molt atent a la informació que t'envie la teua universitat de destinació. Els visats per a Regne Unit es tramitaran a través del Visa Application Center de Madrid o Barcelona. En aquest document trobaràs un resum informatiu.
El SEPIE (Servei Espanyol per a la Internacionalització de l'Educació) ha publicat el document Mobilitat al Regne Unit: requisits de visat i altres assumptes relacionats en la seua pàgina web.
Assistència sanitària. Si la teua mobilitat al Regne Unit és de curs complet, et donaran d'alta obligatòria en el National Health Service (la Seguretat Social britànica) i hauràs de pagar una taxa en el moment de tramitar el visat. Si la teua mobilitat al Regne Unit és de duració semestral, podràs triar entre l'alta en el NHS o contractar una assegurança privada.
Si vols una assegurança privada, la Universitat de València és una de les universitats espanyoles adherides a https://www.oncampus.es. Altres dues companyies interessants són https://www.guardme.eu i https://universitasmundi.com/
Assegurança complementària. La Universitat de València ha contractat una pòlissa per cobrir algunes contingències que no estan cobertes per la Targeta Sanitària Europea, entre d'altres Responsabilitat Civil, Accidents i Repatriació. La companyia d'assegurances enviarà un certificat individual a cada estudiant a partir del mes d'agost. Consulta les condicions generals de la pòlissa, certificat model individual i el protocol per comunicar amb la companyia d'assegurances CASER. Més informació en el correu electrònic erasmusuv@seguronline.com
Documents útils 2023-2024
Baixa't aquesta pàgina en format word.
Important: els estudiants i les estudiantes han de llegir amb deteniment i seguir les instruccions següents per tal de poder cobrar la beca.
1. Abans d'anar-te'n.
Presentació de les Sessions Informatives estudiants Erasmus estudis 2023-24 (març 2023)
Vídeo Presentació tràmits abans de l'estada Erasmus Estudis
- Accepta la beca Erasmus Estudis (del 27 de març al 28 d'abril) a través de l'aplicació Entreu. Hauràs d´entrar en el procediment “Expedient Erasmus Estudis" i omplir un formulari en línia molt senzill. Només necessitaràs incloure: els 24 dígits (IBAN) del teu compte bancari del que has de ser titular i les dades personals de la persona a qui hem d'avisar en cas que tingues una emergència. En finalitzar l´acceptació, obtindràs un pdf amb el justificant d´haver fet l'acceptació i un altre pdf amb el nomenament oficial de la plaça Erasmus Estudis adjudicada i, si és el cas, el certificat d'haver aprovat algun dels exàmens d'idioma que vares fer a desembre de 2022, en el centre d'idiomes.
Com obtindre els documents de l'acceptació
- Conveni de Subvenció d'estudiantat Erasmus. El Servei de Relacions Internacionals i Cooperació farà arribar a cada estudiant a través del correu @alumni.uv.es el conveni de subvenció personalitzat. És un document que conté les dades administratives i econòmiques de la teua beca. L'estudiant haurà d´emplenar el camps ombrejas en gris i signar al final. Aquests document s'ha de presentar en el Servei de Relacions Internacionals a través de l'aplicació ENTREU accedint a "Els meus tràmits" després que la acceptació haja sigut validada.
-
Contracte d'estudis inicial: Hauràs de formalitzar el teu contracte d'estudis a través del Portal Serveis Estudiant i, en el cas que la teua universitat de destinació exigisca el contracte d'estudis en el format Online Learning Agreement (OLA), també hauràs de formalitzar-lo de la forma indicada en el punt 2 següent a través d'Erasmus Without Paper.
-
A través de Portal Serveis Estudiant
-
Has de formalitzar-lo amb el Coordinador Acadèmic de Mobilitat. Tens la llista de coordinadors/as en aquest enllaç. El contracte conté el llistat d'assignatures que realitzaràs a l'estranger i el reconeixement d'assignatures que obtindràs en el teu grau. Una vegada hages fet la teua proposta de Contracte d'estudis, el teu coordinador acadèmic haurà de validar-lo (tancar-lo). Només si el contracte d'estudis està tancat pel teu coordinador, podràs imprimir una còpia (Botó “imprimir inicial”). El teu coordinador acadèmic ha de tancar-lo abans del 14 de juliol. En cas contrari, no podràs fer l'Automatrícula. Abans de marxar a la teua destinació, has de presentar una còpia del Contracte d'Estudis inicial signada (s'admeten signatures escanejades) per l'estudiant, pel teu coordinador acadèmic de la Universitat de València i pel coordinador de la universitat on realitzaràs la teua estada. Una vegada fet això hauràs de pujar-lo al teu expedient Erasmus Estudis.
-
-
A través d'Erasmus Without Paper
-
És possible que alguna universitat sòcia exigisca el Contracte d'Estudis en el nou format Online Learning Agreement (OLA). Si és així, hauràs de fer el contracte d'Estudis també a través d'aquesta aplicació. Una vegada validat pels coordinadors de la universitat d'origen i destinació, hauràs de descarregar-lo i pujar-lo al teu expedient Erasmus Estudis.
-
A continuació, trobaràs alguns tutorials sobre com fer el contracte d'estudis i com pujar documents al teu expedient.
Vídeo tutorial per a annexar documents Entreu
Tutorial en pdf per a annexar documents a Entreu
Tutorial sobre el Contracte d'Estudis
Indicacions del Contracte d'Estudis
A més, tens un tutorial en pdf sobre quantia de les beques generals i per a l'alumnat amb menys oportunitats i la nova aplicació per a elaborar els OLA: Erasmus Without Paper.
- Online Linguistic Suport "OLS" Test i Curs d'idioma
La participació en l'OLS s'ha quedat com a voluntària. El test s'ha de fer abans de començar el curs però es pot repetir en qualsevol moment. Ha desaparegut el test final. S'ha canviat d'aplicació informàtica, no està vinculat a cap llicència ni correu d’invitació.
PAS 1: Crear un compte (perfil, usuari) “EU Login” (conegut com compte ECAS) en una aplicació de la Unió Europea.
PAS 2: Donar-se d’alta en l’aplicació EU ACCADEMY
PAS 3: Accedir a la OLS en Àrea restringida (“Core restricted area”)
Enllaços, instruccions i tutorials en aquest document
http://sepie.es/doc/educacion-superior/ols/Acceder_a_la_NUEVA_OLS_Info_participantes.pdf
En relació a la OLS no és necessari pujar cap document a Entreu ni que ens comuniqueu el resultat.
- Automatrícula Erasmus Estudis de crèdits internacionals. Abans d'anar-te'n d'estada has de formalitzar la teua automatrícula en la Universitat de València. Una vegada tancat el Contracte d'estudis pel teu coordinador acadèmic, els crèdits internacionals apareixeran en la teua Automatrícula. Aquesta, recollirà la suma dels crèdits de les assignatures de la Universitat de València que complimentares al Contracte d'estudis. A més, també pots matricular-te d'altres assignatures a cursar a la Universitat de València (especialment en els casos d'estades semestrals), tot respectant el nombre de crèdits màxim segons la normativa de matrícula. Podràs fer l´automatrícula d´acord amb la teua cita de matrícula, com passava en cursos anteriors. Està previst que les automatrícules es realitzen mitjançant el Portal Serveis Estudiant a partir del 20 de juliol.
- Visat. Si viatges al Regne Unit o Turquia potser necessitaràs un visat, llegeix la informació en la secció Altres. Si eres nacional d'un estat que no pertany a la Unió Europea és molt probable que necessites un visat, contacta amb l'ambaixada del país de destinació.
- Cobertura sanitària. És obligatori demanar la Targeta Sanitària Europea. Si vas a un país en què no estigues cobert per la Targeta Sanitària Europea (Turquia) hauràs de contractar una assegurança privada en els termes establerts en el punt següent. Per al Regne Unit t'exigiran pagar un alta temporal en la seua Seguretat Social com a part de la tramitació del Vista.
- Assegurança complementària. La Universitat de València ha contractat una pòlissa per cobrir algunes contingències que no estan cobertes per la Targeta Sanitària Europea, entre d'altres Responsabilitat Civil, Accidents i Repatriació. La companyia d'assegurances enviarà un certificat individual a cada estudiant a partir del mes d'agost. Consulta les condicions generals de la pòlissa, certificat model individual i el protocol per comunicar amb la companyia d'assegurances CASER. Més informació erasmusuv@seguronline.com
2. A la teua arribada a la Universitat de destinació.
- Certificat d'Incorporació. Presenta't en l'Oficina de Relacions Internacional per a informar de la teua arribada. Et donaran el Certificat d'Incorporació. Has d´entrar en Entreu i annexar una còpia en pdf a través de "els meus tràmits" en el procediment “Expedient Erasmus Estudis”. Guarda l'original com a comprovant. La tramitació del primer pagament de les beques es farà per ordre de recepció d'aquest document.
Video tutorial per a annexar documents Entreu --- Tutorial en pdf per a annexar documents a Entreu
- Modificació del contracte d'estudis. Les modificacions només són necessàries si es canvien les assignatures inicialment previstes al contracte d´estudis. Aquest tràmit hauràs de complimentar-lo obligatòriament mitjançant el Portal Serveis Estudiant per a que les modificacions es reflecteixen en el teu expedient. S'han de sol·licitar una vegada estigues en la universitat de destinació i abans de que hagen transcorregut 5 setmanes des de l'inici de les classes. Una vegada sol·licitades les modificacions pel Portal Serveis Estudiant, el teu coordinador acadèmic haurà de tancar el contracte per a que pugues obtindre una còpia impresa, on es mostraran les assignatures modificades i la taula de correspondència entre elles. Aquest document ha d'estar signat per tu, pel teu Coordinador en destinació i pel teu Coordinador de Mobilitat a la Universitat de València (les signatures poden ser escanejades o electròniques).
- Les modificacions realitzades abans del 5 d'octubre generen un nou "Contracte d'estudis inicial" que s'obté clicant sobre "Imprimir inicial" i substitueix els contractes anteriors. El dia 5 d'octubre aquest contracte inicial queda fixat.
- Les modificacions posteriors al dia 5 d'octubre generen un "Contracte de canvis" (o during) que s'obté (una vegada tancat) amb el boto "Imprimir modificació".
- Els canvis posteriors generen un nou "Contracte de canvis" que incorpora tots els canvis i substitueix els anteriors documents de canvis. Les modificacions de contracte d'estudis, una vegada signades, s'han de pujar en format pdf a Entreu.uv.es opció "els meus tràmits".
Esquema de la gestió i terminis del contracte d´estudis (Learning Agreement)
Important: No podrem ingressar el primer termini de la beca si manca una part de la documentació esmentada en els punts anteriors.
- Sol · licitud de pròrroga d'estada. La pròrroga suposa convertir una estada de primer semestre en una de curs complet. Té efectes acadèmics però no té efectes econòmics. És a dir, el període que amplies (segon semestre) no tindrà ajuda econòmica. A més de presentar degudament omplit l´imprés de sol·licitud de pròrroga a erasmus.estudis@uv.es s´ha de modificar el contracte d'estudis en els termes previstos anteriorment. En tot cas, s´ha de demanar abans d´un mes de la finalització de l´estada inicialment prevista.
- Sol·licitud de reducció d'estada. A més de presentar l´imprés de sol·licitud de reducció a erasmus.estudis@uv.es s'ha de modificar el contracte d'estudis en el Portal de Serveis Estudiants. La reducció suposa convertir una estada de curs complet en una estada de només primer semestre o de només segon semestre (en el segon cas, convé demanar-ho abans del 31 de desembre).
- Canvi de semestre. Si és un canvi de primer a segon semestre, s´ha de demanar abans del 15 de juliol. Si es tracta d'un canvi de segon a primer semestre s'ha de demanar abans de que les universitats de destí tanquen el seu primer període de nominacions (consultar amb erasmus.estudis@uv.es). S'ha de presentar la sol·licitud de canvi de semestre a erasmus.estudis@uv.es.
3. A la teua tornada a València.
Vídeo Presentació tràmits al finalitzar l'estada Erasmus Estudis (pendent d'actualització)
- Certificat d'Estada Es tracta de l´últim document que rebràs a la Universitat de destinació. Conté les dates d´inici i de finalització de la teua estada i és necessari per a fer l´últim pagament de la beca. S'ha de presentar al Servei de Relacions Internacionals a través de l'aplicació ENTREU a través de "els meus tràmits" i "Expedient Erasmus Estudis". Els dos documents s'han de pujar a l'aplicació en una única sessió. És important que tingues en consideració els advertiments sobre dates i les prohibicions de correccions que consten al peu i darrere del document que pots descarregar en aquest paràgraf.
- Informe Final de l'estudiant (Qüestionari UE). Es tracta d´un qüestionari d´avaluació de la teua estada Erasmus. L´informe es realitzarà on line a través de l'aplicació informàtica habilitada per la EACEA (Education, Audiovisual and Culture Executive Agency), responsable del programa Erasmus. No rebràs la invitació fins que finalitze la teua estada i hages presentat el certificat d´arribada. Una vegada rebuda la invitació enviada directament pel sistema de control en línia del Programa Erasmus (Beneficiary Module) al correu institucional de l'estudiant, hauràs de realitzar l´informe en el termini indicat.
- Certificat de notes (Transcript of Records: ToR). Ha d'arribar al coordinador acadèmic de la teua titulació. En el cas que la universitat de destinació et faça arribar a tu el certificat de notes, has de reenviar-lo al teu coordinador o coordinadora. Si et demanen una direcció de correu per a enviar el certificat de notes has de donar amb preferència la teu coordinador/a. Tens la llista de coordinadors/es en aquest enllaç http://ir.uv.es/j3N0eH1.
Important: No podrem ingressar el segon termini de la beca si manca una part d'aquesta documentació. A més, has de superar almenys el 50% dels crèdits internacionals en què t'hages matriculat a la Universitat de València. L'objectiu del programa de mobilitat és obtenir un aprofitament acadèmic i per això reps la beca. Si no superes el 50 % hauràs de reintegrar la quantia rebuda en concepte de beca.
4. Altres documents i recomanacions
- Imprès de renúncia. Si necessites renunciar a la beca, utilitza'l adreçat a erasmus.estudis@uv.es
- Imprés de canvi de compte corrent: Si necessites canviar el teu número de compte corrent, ompli aquests imprés i envia-ho a la direcció pagos.erasmus@uv.es junt amb una còpia de la cartilla o document semblant on consten els 24 dígits, des de el teu correu de la universitat.
- Autorització. Deixa una autorització signada a alguna persona de la teua confiança. Podrà fer tràmits davant la Universitat quan tu estigues fora.
- Inscriu-te en l'Ambaixada o Consolat espanyol més pròxim. Visita la web del Ministeri d'Afers Exteriors. Tria "inscripación consular" i "alta de residente i no residente". Tramita un alta de "no residente". Cap al final de la pàgina trobaràs el procediment concret que cal seguir a l'ambaixada o consolat que has triat.
- Ací pots veure recomanacions de viatge del Ministeri d'Afers Exteriors Espanyol.
- Si viatges a Turquia necessitaràs tramitar un visat davant de l'ambaixada o consolat turcs. En el cas de Turquia has de contractar una assegurança privada per a la durada de la mobilitat.
- Si eres estudiant de la Universitat de València amb una estada Erasmus estudis concedida i a més a més eres nacional d'un país que no pertany a la Unió Europea es possible que necessites un visat. Consulta amb l'ambaixada del teu país i amb l'ambaixada del país al que viatges. En tot cas, has de saber que la Directiva (UE) 2016/801 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 11 de maig de 2016, obliga al país d'acollida a facilitar-te els tràmits.
- Carta de l'Estudiant Erasmus. Coneix els teus drets i obligacions com a participant en el programa Erasmus.
- Els teus drets com a estudiant de mobilitat europeu.
5. Regne Unit. Informació específica
- Si viatges a Regne Unit per a curs complet necessitaràs tramitar un visat. Ací trobaràs informació sobre quin visat necessites. Per a curs complet necessites el Student Visa (taxa 348 Lliures). Per a mobilitat semestral no es obligatori obtindre un visat però cal estar en disposició d'acreditar que es compleixen les condicions exigides per al Standard Visitor Visa (taxa 95 Lliures). Cal estar molt atent a la informació que t'envie la teua universitat. Els visats per a Regne Unit s'han de tramitar a través del Visa Application Center de Madrid o Barcelona. En aquest document trobaràs un Resum informatiu. Si vas per a un semestre i viatges sense visat, has de conservar el bitllet i la targeta d'embarcament per poder acreditar que fa menys de 6 mesos que arribares al Regne Unit.
- El SEPIE (Servicio Español Para la Internacionalización de la Educación) ha publicat el document Movilidad al Reino Unido: requisitos de visado y otros asuntos relacionados en la seua pàgina web
- Si la teua mobilitat al Regne Unit és de curs complet, et donaran d'alta obligatòria en el National Health Service (la Seguretat Social britànica) i hauràs de pagar una taxa d'unes 470 lliures esterlines. Si la teua mobilitat al Regne Unit és de durada semestral, l'alta en el NHS no és obligatòria. Pots triar entre donar-te d'alta en el NHS per uns 250 euros o contractar una assegurança privada.
- Sobre el certificat d'idioma, has d'estar molt atent a la informació de la universitat de destinació, també consulta quin visat necessites.
- Cobertura sanitària. En UK és vàlida però amb certes condicions la Targeta Sanitària Europea. Per al Regne Unit t'exigiran pagar un alta temporal en la seua Seguretat Social com a part de la tramitació del Vista.
- Assegurança complementària. La Universitat de València ha contractat una pòlissa per cobrir algunes contingències que no estan cobertes per la Targeta Sanitària Europea, entre d'altres Responsabilitat Civil, Accidents i Repatriació. La companyia d'assegurances enviarà un certificat individual a cada estudiant a partir del mes d'agost. Consulta les condicions generals de la pòlissa, certificat model individual i el protocol per comunicar amb la companyia d'assegurances CASER.
Documents útils 2025-2026
- Abans d'anar-te'n
- A la teua arribada a la universitat de destinació
- A la tornada
- Altres documents i recomanacions
- Regne Unit. Informació específica
Accepta la beca Erasmus Estudis (de l'1 d'abril al 30 d'abril de 2025). Has d'entrar en la Seu Electrònica de la Universitat de València -Estudiants-Mobilitat-Expedient Erasmus Estudis i completar un formulari en línia molt senzill. Només necessitaràs incloure els 24 dígits (IBAN) d'un compte bancari del qual sigues titular i les dades personals de la persona amb qui hem de contactar en cas d'emergència. En finalitzar l'acceptació, obtindràs un pdf amb el justificant d'haver fet l'acceptació i un altre pdf amb el nomenament oficial de la plaça Erasmus Estudis adjudicada i, si és el cas, el certificat d'haver aprovat algun dels exàmens d'idioma realitzats al desembre de 2023 en el Centre d'Idiomes.
Presenta el Conveni de subvenció* de mobilitat d'estudiants Erasmus. Es farà arribar a cada estudiant a través del correu @alumni.uv.es que l'estudiant haurà de signar al final. Aquest document i el Contracte d'estudis es presentaran a través de Seu Electrònica de la Universitat de València-Els meus tràmits.
*Aclariment Conveni de Subvenció:
Destinacions Suïssa o el Regne Unit: La quantia total del segon pagament que rebrà l'estudiantat no apareix inclosa en el document rebut per email denominat "Conveni de Subvenció" en tractar-se de fons finançats per la Universitat de València, però l'estudiantat rebrà el pagament després de la seua incorporació a la universitat de destinació després de presentar el Certificat d'arribada a través de la Seu Electrònica de la Universitat de València.
Resta de destins: La quantia total del tercer pagament no apareix inclosa en el document rebut per email denominat "Conveni de Subvenció" en tractar-se de fons finançats per la Universitat de València, però l'estudiant rebrà el pagament després de la seua incorporació a la universitat de destinació després de presentar el Certificat d'arribada a través de la Seu Electrònica de la Universitat de València.
Vídeo tutorial per a annexar documents
Tutorial en pdf per a annexar documents
Presenta el Contracte d'estudis inicial: Hauràs de formalitzar el teu contracte d'estudis a través del Portal Serveis Estudiant i, en el cas que la teua universitat de destinació exigisca el contracte d'estudis en el format Online Learning Agreement (OLA), també hauràs de formalitzar-lo de la forma indicada en el punt 2 següent a través d'Erasmus Without Paper.
-
A través de Portal Serveis Estudiant
-
Has de formalitzar-lo amb el coordinador acadèmic de mobilitat. Tens la llista de coordinadors/as en aquest enllaç. El contracte conté el llistat d'assignatures que realitzaràs a l'estranger i el reconeixement d'assignatures que obtindràs en el teu grau. Una vegada hages fet la teua proposta de contracte d'estudis, el teu coordinador acadèmic haurà de validar-lo (tancar-lo). Només si el contracte d'estudis està tancat pel teu coordinador, podràs imprimir una còpia (Botó “imprimir inicial”). El teu coordinador acadèmic ha de tancar-lo abans del 12 de juliol. En cas contrari, no podràs fer l'Automatrícula. Abans de marxar a la teua destinació, has de presentar una còpia del contracte d'estudis inicial signada (s'admeten signatures escanejades) per l'estudiant, pel teu coordinador acadèmic de la Universitat de València i pel coordinador de la universitat on realitzaràs la teua estada. Una vegada fet això hauràs de pujar-lo al teu expedient Erasmus Estudis.
-
-
A través d'Erasmus Without Paper
-
És possible que alguna universitat sòcia exigisca el contracte d'estudis en el nou format Online Learning Agreement (OLA). Si és així, hauràs de fer el contracte d'Estudis també a través d'aquesta aplicació. Una vegada validat pels coordinadors de la universitat d'origen i destinació, hauràs de descarregar-lo i pujar-lo al teu expedient Erasmus Estudis.
-
Tutorial sobre el Contracte d'Estudis
Indicacions de l'Acord d'Aprenentatge
Pots inscriure't en el Online Language Support "OLS" Test i Curs d'idioma:
La participació en l'OLS és voluntària. És recomanable realitzar-ho abans d'iniciar l'estada al país de destinació i es pot repetir en qualsevol moment.
PAS 1: Crear un compte (perfil, usuari) “EU Login” (conegut com a compte ECAS) en una aplicació de la Unió Europea
PAS 2: Donar-se d'alta en l'aplicació EU ACADEMY
PAS 3: Accedir a l'OLS en Àrea restringida (“Core restricted area”)
Enllaços, instruccions i tutorials en aquest document:
http://sepie.es/doc/educacion-superior/ols/Acceder_a_la_NUEVA_OLS_Info_participantes.pdf
Automatrícula. Abans d'anar-te'n d'estada has de formalitzar la teua automatrícula a la Universitat de València. Una vegada realitzat el contracte d'estudis i després que el teu coordinador acadèmic tanque el teu contracte en l'aplicació informàtica, hauràs d'accedir a l'automatrícula d'acord amb la cita de matrícula que et comuniquen des de la Universitat de València. Està previst que l'automatrícula es puga realitzar a partir del dia 18 de juliol de 2024.
Enguany, els crèdits de mobilitat es carregaran de manera automàtica, per la qual cosa no serà necessari seleccionar-los quan es realitze l'automatrícula. Això significa que, en completar el formulari de matrícula:
· Si es realitza una estada de curs complet, no s'ha de seleccionar cap assignatura.
· Si es realitza una estada d'un semestre, s'han de seleccionar només les assignatures que es van cursar el semestre que s'estiga en la UV.
L'alumnat de mobilitat haurà de pagar a la Universitat de València les taxes de matrícula dels ECTS que l'alumnat incloga en el seu contracte d'estudis. Estarà exempt de fer-ho en la universitat de destí.
Visat. Si viatges a Regne Unit o Turquia necessitaràs un visat, repassa la informació de la secció "Altres documents...". Si eres nacional d'un estat que no pertany a la Unió Europea és molt probable que necessites un visat per a visitar qualsevol país de la UE, contacta amb el consolat del país de destinació.
És obligatori comptar amb cobertura sanitària. Trau-te la Targeta Sanitària Europea. Si vas a un país en què no estigues cobert per la Targeta Sanitària Europea (Turquia) hauràs de contractar una assegurança privada. Per al Regne Unit, curs complet, t'exigiran pagar un alta temporal en la seguretat social britànica com a part de la tramitació del Visat.
2. A la teua arribada a la Universitat de destinació
Certificat d'incorporació. Presenta't en l'Oficina Internacional de la universitat d'acolliment i sol·licita el Certificat d'Incorporació, acceptem els impresos de la universitats sòcies. Per a enviar-ho al Servei de Relacions Internacionals, ho has d'annexar al teu expedient Erasmus Estudis. Guarda l'original com a comprovant. La tramitació del primer pagament de les beques es farà per ordre de recepció d'aquest document.
Modificació del contracte d'estudis. Les modificacions només són necessàries si es canvien les assignatures inicialment previstes al contracte d´estudis. Aquest tràmit hauràs de complimentar-lo obligatòriament mitjançant el Portal Serveis Estudiant per a que les modificacions es reflecteixen en el teu expedient. S'han de sol·licitar una vegada estigues en la universitat de destinació i abans de que hagen transcorregut 5 setmanes des de l'inici de les classes. Una vegada sol·licitades les modificacions pel Portal Serveis Estudiant, el teu coordinador acadèmic haurà de tancar el contracte per a que pugues obtindre una còpia impresa, on es mostraran les assignatures modificades i la taula de correspondència entre elles. Aquest document ha d'estar signat per tu, pel teu coordinador en destinació i pel teu coordinador de mobilitat a la Universitat de València (les signatures poden ser escanejades o electròniques).
- Les modificacions realitzades abans del 5 d'octubre generen un nou "Contracte d'estudis inicial" que s'obté clicant sobre "Imprimir inicial" i substitueix els contractes anteriors. El dia 5 d'octubre aquest contracte inicial queda fixat.
- Les modificacions posteriors al dia 5 d'octubre generen un "Contracte de canvis" (o during) que s'obté (una vegada tancat) amb el boto "Imprimir modificació".
- Els canvis posteriors generen un nou "Contracte de canvis" que incorpora tots els canvis i substitueix els anteriors documents de canvis. Les modificacions de contracte d'estudis, una vegada signades, s'han de pujar en format pdf a Entreu.uv.es opció "els meus tràmits".
Important: No podrem ingressar el primer termini de la beca sense la documentació esmentada en els punts anteriors.
Sol·licitud de pròrroga d'estada. La pròrroga consisteix a convertir una estada de primer semestre en una de curs complet. El període que amplies (segon semestre) no tindrà ajuda econòmica si la sol·licitud és presentada amb posterioritat al 31 de juliol de 2024. A més de presentar degudament emplenat l'imprès de sol·licitud de pròrroga en erasmus.estudis@uv.es, s'ha de modificar el contracte d'estudis en els termes previstos anteriorment. En tot cas, s'ha de demanar abans d'un mes de la finalització de l'estada inicialment prevista.
Sol·licitud de reducció d'estada. Només s'acceptaran les sol·licituds de reducció rebudes abans del 31 de desembre. A més de presentar l'imprès de sol·licitud de reducció a erasmus.estudis@uv.es, has de modificar el contracte d'estudis. La reducció suposa convertir una estada de curs complet en una estada de primer o segon semestre.
Canvi de semestre. Si es tracta un canvi de primer a segon semestre, s'ha de sol·licitar com a màxim fins al 15 de juliol. Si es tracta d'un canvi de segon a primer semestre, s'ha de demanar abans que les universitats de destinació tanquen el seu primer període de nominacions (consultar amb erasmus.estudis@uv.es). S'ha d'enviar la sol·licitud de reducció a erasmus.estudis@uv.es
3. A la teua tornada a València
Certificat d'estada. Es tracta de l'últim document que rebràs en la universitat de destinació. Conté les dates d'inici i fi de la teua estada i és necessari per a fer l'últim pagament de la beca. Ha de presentar-se al Servei de Relacions Internacionals annexant-lo al teu expedient Erasmus Estudis. És important tenir en consideració les instruccions sobre dates i les prohibicions de correccions que consten al peu i en dors del document.
Informe Final de l'estudiant (Qüestionari UE). Es tracta d'un qüestionari d'avaluació de la teua estada Erasmus Estudios. L'informe es realitzarà on line a través de l'aplicació informàtica habilitada per l'EACEA (Education, Audiovisual and Culture Executive Agency), responsable del programa Erasmus. No rebràs la invitació fins que finalitzes la teua estada i hages presentat el certificat d'arribada. Una vegada rebuda la invitació enviada directament pel sistema de control en línia del Programa Erasmus (Beneficiary Module) al correu institucional de l'estudiant, hauràs de realitzar l'informe en el termini indicat.
Certificat de notes (Transcript of Rècords: ToR): Ha d'arribar al coordinador acadèmic de la teua titulació. En el cas que la universitat de destinació et faça arribar a tu certificat de notes (en lloc d'enviar-ho directament a la teua facultat) has de fer-li-ho arribar al teu coordinador o coordinadora. Tens la llista de coordinadors en aquest enllaç.
Important: No podrem ingressar el segon termini de la beca sense la documentació esmentada. A més, has de superar almenys el 50% dels crèdits internacionals en què t'hages matriculat a la Universitat de València. En cas contrari, hauràs de reintegrar la quantia rebuda en concepte de beca.
4. Altres documents i recomanacions
Imprès de renúncia. Si necessites renunciar a la beca, utilitza aquest document dirigit a erasmus.estudis@uv.es
Imprès de canvi de compte corrent. Si necessites canviar el teu número de compte corrent, emplena aquest imprès i envia'l a l'adreça pagos.erasmus@uv.es juntament amb una còpia de la cartilla o document similar on consten els 24 dígits, des del teu correu de la universitat.
Autorització. Deixa una autorització signada a alguna persona de la teua confiança. Podrà fer tràmits davant la Universitat quan tu estigues fora.
Inscriu-te en l'Ambaixada o Consolat espanyol més pròxim. Visita la web del Ministeri d'Afers exteriors Espanyol. Tria "inscripció consular" i "alta de resident i no resident". Tramita un alta de "no resident". Cap al final de la pàgina es troba l'explicació del procediment concret que ha de seguir-se en l'ambaixada o consolat que s'ha triat.
Ací pots veure recomanacions de viatge del Ministeri d'Afers exteriors Espanyol.
Si viatges a Turquia necessitaràs tramitar un visat davant l'ambaixada o consolat turcs.
Si eres estudiant de la Universitat de València amb una estada Erasmus Estudis concedida i a més eres nacional d'un país que no pertany a la Unió Europea necessitaràs un visat. Consulta amb l'ambaixada del teu país i amb l'ambaixada del país al qual viatges. En tot cas, has de saber la Directiva (UE) 2016/801 del Parlament Europeu i del Consell, d'11 de maig de 2016 obliga el país d'acolliment a facilitar-te els tràmits.
Carta de l'Estudiant Erasmus. Coneix els teus drets i obligacions com a participant en el programa Erasmus.
Els teus drets com a estudiant de mobilitat europeu.
5. Regne Unit. Informació específica
Si viatges a Regne Unit necessitaràs tramitar un visat. Ací trobaràs informació sobre quin visat necessites. Per a curs complet necessites l'Student Visa i hauràs de pagar una taxa. Per a mobilitat semestral no és obligatori obtenir un visat però has d'estar en disposició d'acreditar que compleixes els requisits per a obtenir l'Standard Visitor Visa.
Per a mobilitats semestrals no és obligatori obtenir un visat però has d'estar en disposició d'acreditar que compleixes els requisits per a obtenir l'Standard Visitor Visa. A més, en estades semestrals també hauràs de realitzar els tràmits per a obtindré el Electronic Travel Authorisation (ETA). Cal estar molt atent a la informació que t'envie la teua universitat de destinació. Els visats per a Regne Unit es tramitaran a través del Visa Application Center de Madrid o Barcelona. En aquest document trobaràs un resum informatiu.
El SEPIE (Servei Espanyol per a la Internacionalització de l'Educació) ha publicat el document Mobilitat al Regne Unit: requisits de visat i altres assumptes relacionats en la seua pàgina web.
Assistència sanitària. Si la teua mobilitat al Regne Unit és de curs complet, et donaran d'alta obligatòria en el National Health Service (la Seguretat Social britànica) i hauràs de pagar una taxa en el moment de tramitar el visat. Si la teua mobilitat al Regne Unit és de duració semestral, podràs triar entre l'alta en el NHS o contractar una assegurança privada.
Si vols una assegurança privada, la Universitat de València és una de les universitats espanyoles adherides a https://www.oncampus.es. Altres dues companyies interessants són https://www.guardme.eu i https://universitasmundi.com/
Assegurança complementària. La Universitat de València ha contractat una pòlissa per cobrir algunes contingències que no estan cobertes per la Targeta Sanitària Europea, entre d'altres Responsabilitat Civil, Accidents i Repatriació. La companyia d'assegurances enviarà un certificat individual a cada estudiant a partir del mes d'agost. Consulta les condicions generals de la pòlissa, certificat model individual i el protocol per comunicar amb la companyia d'assegurances CASER. Més informació en el correu electrònic erasmusuv@seguronline.com