càtedres institucionalsUniversitat de València Logo del portal

La Càtedra UNESCO d’Estudis sobre el Desenvolupament organitza les jornades sobre la implementació dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides mitjançant la pràctica educativa

  • 18 de desembre de 2017
Image de la noticia

La Universitat de València analitza la implementació dels ODS mitjançant la pràctica educativa en unes jornades durant els dies 9 i 10 de noviembre. Ho va fer en un fòrum organitzat per la Càtedra UNESCO d’Estudis sobre el Desenvolupament i la Unitat Docent de Filosofia Moral, Política i Social del Departament de Filosofia.

Segons explicà la coordinadora de les jornades ‘Educació i l’Agenda 2030: Els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)’, la investigadora Lydia de Tienda, es va tractar d’una trobada entre expertes i experts en pedagogia, cooperació al desenvolupament, dret i filosofia moral. “És un fòrum plural per a discutir i debatre les qüestions relacionades amb els ODS i l’Agenda 2030 dins de l’àmbit educatiu, és a dir, com implementar els ODS mitjançant la pràctica educativa: metodologies pedagògiques, recursos, dilemes ètics, etcètera”, va afegir.

Les jornades arrancaren el dia 9 de novembre, a la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació, en un acte presidit pel vicerector de Polítiques de Formació i Qualitat Educativa de la Universitat de València, Ramón López, a qui acompanyaren el degà de la Facultat, Jesús Alcolea; el director del Departament de Filosofia, Carlos Moya; el coordinador de la Unitat de Filosofia Moral, Juan Carlos Siurana; el coordinador de la Càtedra UNESCO d’Estudis sobre el Desenvolupament, Ximo Revert; i la professora Adela Cortina, catedràtica d’Ètica i Filosofia Política a la Universitat de València.

A continuació, se celebrà la ponència inaugural amb el títol ‘ODS4. Comprendre, reflexionar i actuar des de la Universitat’, a càrrec de la professora María Jesús Martínez Usarralde.

Destacà en aquesta jornada la taula redona ‘Educar en els ODS. Experiències pedagògiques en secundària’, que moderà la professora Elena Cantarino i que comptà amb la intervenció de professores i professors de secundària els quals aportaren les seues experiències docents en l’aplicació dels ODS en els estudis secundaris, a més de recollir les perspectives sobre l’Agenda 2030 des de les universitats.

També participà i col·laborà en l’encontre l’experta Marta Pedrajas Herrero, especialista en Programes de Desenvolupament de les Nacions Unides (PNUD), amb la videoconferència des de Nova York ‘L’Agenda 2030: no deixar ningú enrere’. Pedrajas Herrero va representar Espanya en la negociació de l’Agenda 2030.

La segona jornada, el dia 10, es desenvolupà a la Universitat Internacional Menéndez Pelayo (UIMP) amb dues taules redones sobre els reptes de l’educació en l’Agenda 2030 i com educar en els ODS en la pràctica. La cloenda va anar a càrrec del director del Departament de Filosofia del Dret de la Universitat de València, Vicente Bellver.