The study of university indicators allows us to gain a better understanding of student progress, considering changes of degree, possible dropouts or prolongation of graduation, as well as academic performance. We include a selection of studies on academic trajectories carried out at the Universitat de València, which will be expanded in future works.
- Villar-Aguilés, García Ros, Hernàndez, Muñoz (2017). Estudi Trajectòries, abandons i canvis de titulació en la Universitat de València. Available online: https://roderic.uv.es/handle/10550/75652
- Garcelán, J. i Andreu, Sela (2018). Abandó i canvi de titulació a la universitat. Revista Futura, 35, 6-13. Available online: https://revistafutura.blogs.uv.es/2018/06/19/abando-i-canvi-de-titulacio-a-la-universitat
- Villar Aguilés, A. (2010). Del abandono de estudios a la reubicación universitaria. Revista de Sociología de la Educación-RASE, 3, 2: 267-283. Available online: https://ojs.uv.es/index.php/RASE/article/view/8705
- Villar, A., Vieira, M.M., Hernàndez, F., Almeida, A. (2012). Más que abandono de estudios, trayectorias de reubicación universitaria. Aproximación comparada al caso español y portugués. Revista Lusófona de Educação, 21, 21, 139-162. Available online: http://revistas.ulusofona.pt/index.php/rleducacao/article/view/3085
- García Ros, R., Pérez Blasco, J., Pérez González, F., i Natividad, L. (2012). Evaluación del estrés académico en estudiantes de nuevo acceso a la Universidad. Revista Latinoamericana de Psicología, 44, 143-154. Available online:https://www.redalyc.org/pdf/805/80524058011.pdf