UVCulturaUV Logo del portal

“Peix (2002-2012)” d’Antoni Domènech

Exposició

  • Exposició:

“Peix (2002-2012)” d’Antoni Domènech
Sala de la Muralla - Col·legi Major Rector Peset
Universitat de València

  • Inauguració:

Dijous, 7 de juny, a les 20.00 hores
Plaça del Forn de Sant Nicolau, 4
46001 València

“Peix (2002-2012)” tanca un cicle que es va iniciar a la Sala de la
Muralla amb “Històries naturals” l’any 2002, una mostra ideada per
l’autor a la qual invitava uns altres dos artistes plàstics, Manuel
Sáez i Koen Broucke, perquè reflexionaren sobre el tema de la
representació d’animals, no des del punt de vista de la seua biologia,
sinó des de la perspectiva de les seues formes, de la seua poètica.
La segona escala d’aquest viatge és un altra exposició, aquesta vegada
a Anvers amb motiu del festival artístic “O dierbaar Antwerpen”, del
22 d’abril al 5 d’agost de 2007, a la Nottebohmzaal de la
Stadsbibliotheek de la ciutat flamenca, sempre dins el context de la
representació de la figura de l’animal, ara al costat d’obres de Marco
Jacobs, Koen Broucke i Léon Spilliaert, que acompanyaven una selecció
de llibres amb il·lustracions d’animals dels segles XVI al XX.
“Peix (2002-2012)” amb una multitud d’acostaments possibles,
s’endinsa en una forma física compacta i força ben definida, la del
peix, a través d’un material, la fusta, que ofereix multitud de
variants i que permet treballar sobre el volum, la textura, la
densitat… fet i fet, sobre el dibuix, sobre el fet de projectar,
d’intentar descobrir nous sentits en una cosa que, d’antuvi, dins la
seua aparent senzillesa, podria semblar definitivament establerta. Es
tracta d’una obra basada en la multiplicació i que alhora és única,
d’on el singular del títol, i “inesgotable”, ja que altres
disposicions distintes dels seus elements donarien nous matisos a la
lectura; importa poc, doncs, el moment en què cada peça ha estat
realitzada, perquè el material utilitzat permet, i així s’ha
esdevingut en alguns casos, tornar sobre aquests prototips tot
accentuant-ne l’usura, modificant-ne el to, netejant el pas del temps,
guarint ferides…
“Peix” és sobretot el fruit d’una voluntat de ser-hi, com diria Peter
Handke: quan hi ets (al costat de) amb les ombres dels peixos al llit
del riu”, d’una voluntat de presència, d’admiració, de suspensió del
temps en conjunció amb allò que ens acompanya.
Amb motiu d’aquesta exposició s’han editat dos múltiples de dos dels
originals, mitjançant procediments ceràmics, al taller d’Alicia
Navarro.