UVCulturaUV Logo del portal

CARMEN GRAU. Collages de matèria i poesia

JORNADA "CARMEN GRAU EN CONTEXT. DONES ARTISTES EN EL MÓN DE L'ART VALENCIÀ":

 

- Conferència "Jo volia ser pintora. El viatge d'una artista dona a la València franquista", a càrrec de Clara Solbes, professora del Departament Història de l’Art – Universitat de València.

 

Col·loqui amb les artistes Carmen Grau, Aurora Valero, María Montes i Maite Miralles, moderat per la professora Clara Solbes.

 

 

 

Dins de la línia expositiva “Trobades amb la Col·lecció”, la Sala Martínez Guerricabeitia mostrarà una selecció d'obra recent de la pintora valenciana Carmen Grau (1948), que, des de la seua àmplia exposició de 2001 a l’Almodí de València, havia estat una miqueta absent de l'actualitat artística valenciana.

 

Carmen Grau s’inicià artísticament a l'estudi del seu pare, José Grau, reconegut dibuixant i il·lustrador valencià. Estudià a l'Escola de Belles Arts de València, on, convertida ja en Facultat, obtingué la llicenciatura i el doctorat, i de la qual ha sigut catedràtica de Pintura fins al 2018.

 

Al llarg de la seua llarga trajectòria, s'ha distingit per una constant experimentació pictòrica i ha eixamplat possibilitats expressives del mitjà amb l'ús de la fusta com a suport i la incorporació de materials reciclats i objectes trobats, en un discurs narratiu que s'inspira en la literatura, la història i la memòria personal.

 

Però Carmen Grau no ha limitat la seua investigació formal, perquè les seues pintures, collages i assemblages solen presentar un contingut crític i de reflexió social sobre els temes que a cada moment li han preocupat com a artista i com a dona.

 

Aquesta inclinació social la situà en l'òrbita d'interès de Jesús Martínez Guerricabeitia, que adquirí una pintura seua per a la col·lecció que finalment donà a la Universitat de València, i amb la qual ara es retroba un conjunt ampli de la seua obra.

 

Ha preparat la mostra l'historiador de l'art José Martín, responsable de la Col·lecció Martínez Guerricabeitia i professor del Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València.

 

Amb motiu d'aquesta exposició s'ha publicat la monografia Carmen Grau. Vida i pintura, escrita per José Martín i Sebastián Gómez.