
La Facultat de Ciències Biològiques, al costat de la Delegació per a la Incorporació a la Universitat, ha tancat amb èxit la XXI edició de l'activitat “La Biologia a els teues mans”, dirigida a l'alumnat de Biologia de 1r i 2n de batxillerat.
Esta edició va rebre sol·licituds de 114 centres i més d'1.500 estudiants, dels quals finalment van poder participar 70 centres i prop de 1.000 estudiants, acompanyats per 73 professors de batxillerat i guiats per 50 docents i personal de la Facultat. Volem agrair especialment als docents de secundària, pel seu interés i compromís en permetre que els seus estudiants gaudisquen d'esta experiència, i al personal de la Facultat de Ciències Biològiques i del Museu d’Història Natural, que organitzen les pràctiques, reben amb entusiasme als estudiants i estan sempre disposats a compartir els seus coneixements i consells.
L'activitat s'organitza en cinc blocs temàtics, amb un total de deu pràctiques, combinant continguts de microbiologia, zoologia, botànica, hidrologia, genètica, evolució, neurociència, paleontologia, bioquímica i biodiversitat. Cada pràctica ha permés als estudiants acostar-se de manera directa a la ciència a través d'experiències pràctiques i experimentals en els laboratoris de la Facultat de Ciències Biològiques.
A més, esta edició ha volgut rendir un homenatge especial a la professora María José Lorente, impulsora de l'activitat des del seu inici. La seua dedicació, entusiasme i esforç durant tots estos anys han sigut fonamentals per a consolidar “La Biologia als teues mans” com una activitat de referència, que cada any atrau a un gran nombre de centres i estudiants interessats en la ciència.
Els estudiants van participar en sessions tant de demà com de vesprada, explorant des del DNA i els microorganismes, fins a la complexitat del cervell, passant per la classificació de la biodiversitat i l'anàlisi de fòssils del nostre territori.
L'activitat reafirma el seu èxit com a ferramenta educativa per a fomentar la curiositat científica i acostar la universitat a l'alumnat de batxillerat, consolidant-se com un referent en la formació pràctica de jóvens interessats en la biologia, i deixa un llegat inesborrable gràcies a la labor de María José Lorente.

Imatges:






