Logo de la Universitat de València Logo Programa de Doctorat en Màrqueting Logo del portal

Tabla de personas
Foto Cognoms i nom Adreça + info Biografia
ROYO VELA, MARCELO

ROYO VELA, MARCELO

PDI-Catedratic/a d'UniversitatDirector/a de Departament

Facultad de Economía; Avda. de los Naranjos s/n, 46022-Valencia Despacho 1E07 Despacho 1P12 (Dirección)

(9638) 28315

marcelo.royo@uv.es

Biografia
 

Persona de ment oberta amb àmplia experiència internacional i transcultural que gaudeix de la interacció acadèmica així com de participar donant suport a activitats acadèmiques. M'agrada estudiar temes des de diferents enfocaments i perspectives. La meva filosofia és respectar i aprendre d'altres investigadors i camps com la millor manera de convertir-se en un investigador humil, adonar-se dels propis límits i de les limitacions de la disciplina científica, i desenvolupar un coneixement científic ben fonamentat.

 

Recerca: 30 anys de reconeguda activitat investigadora de qualitat (Comissió Espanyola d'Avaluació de l'Activitat Investigadora). Principals línies de recerca en comunicació de màrqueting, metodologia de la recerca, turisme, comportament del consumidor, neuromàrqueting i xarxes i clústers empresarials. Pioner en recerca (Espanya) sobre el contingut informatiu i emocional de la publicitat, anàlisi del contingut informatiu i emocional de les categories publicitàries, representació dels rols de gènere en la publicitat, actituds envers la publicitat, turisme rural-cultural, mesura de la imatge del turisme cultural, ús del neuromàrqueting i la realitat virtual per mesurar la imatge de destinacions, teoria del màrqueting i xarxes/clústers empresarials. Autor de set llibres i monografies i ha publicat la seva recerca en revistes com European Journal of Marketing, Journal of Current Issues and Research in Advertising; Sex Roles; Tourism Management; Online Information Review; Journal of Interactive Advertising; Journal of Marketing for Higher Education; Journal of Marketing Communications, International Journal of Strategic Communication, Administrative Sciences, Journal of Heritage Tourism, Journal of Business and Industrial Marketing, Cogent Business and Management, Agribusiness, Business Strategy and the Environment, Cuadernos de Gestión (Management Letters), European Research on Management and Business Economics, European Journal of Management and Business Economics o la Revista Española de Marketing, entre altres. És revisor i membre del consell editorial de publicacions nacionals i internacionals, com ara SR, TM, OIR, SJMR, Communication and Society, Tourism Review, JIA o el JMHE, entre altres. També ha presentat nombrosos articles i ha estat revisor per a conferències nacionals i internacionals de l’AMA, AMS, EMAC, ATM, AEMARK, ACEDE, AEDEM, CLUSTERING, ICORIA, AIRSI, CMC, ICOTTS, entre altres. Ha dirigit projectes competitius i grups d’investigació rellevants per a institucions i empreses.

 

Professor visitant i investigador a la School of Journalism and Mass Communication i a la Kenan Business School, University of North Carolina at Chapel Hill; al Departament de Marketing Management, Facultat d’Economia Empresarial, Erasmus University, Rotterdam; al Center for West European Studies i a la Katz Graduate School of Business, University of Pittsburgh; a l’Tourism Research Institute, Facultat de Turisme i Comunicació, University of Girona; a la Marketing Insight Research Unit, Business School, University of Hertfordshire; Departament de Management, Business School, University of Ariel, i al Corvinus Institute for Advanced Studies i al Marketing Institute, Corvinus University of Budapest. Professor titular de Màrqueting a la Universitat Catalana durant quatre anys (2001-2005), UdG, Facultat d’Economia i Facultat de Turisme. Membre fundador de l’Associació Espanyola de Màrqueting Acadèmic i Professional. Ha estat membre del comitè organitzador o director en l’organització de conferències nacionals i internacionals (EPUM, AMS, ACEDE, ATMC, EMAC, CLUSTERING, ICORIA), seminaris (IMBA, UIG; Comunicació en línia) o tallers (ACEDE, Clustering).

 

Gestió:
Director del Departament de Comercialització i Investigació de Mercat, Director de l’àrea de màrqueting (U. de Girona); Rector Delegat (UdG) per al desenvolupament de la qualitat en la recerca i l’ensenyament; Director del Màster Internacional en Gestió d’Empreses (UV), Director del Màster en Màrqueting i Investigació de Mercat (UdG), Director del Màster en Màrqueting i Intel·ligència del Client (UdG); coordinador de cursos de Grau, Màster i Doctorat; Secretari del Departament de Màrqueting (UV); Representant de la Comissió de Recerca de la UV, membre de la Comissió Acadèmica de Doctorat del Departament de Màrqueting; Director del Programa de Doctorat en Màrqueting (UV), Director o membre del comitè organitzador de seminaris, tallers i conferències nacionals i internacionals (escola d’estiu UV a Gandia; setmana de seminaris IMBA; conferència EPUM, conferència CLUSTERING, conferència AMS, conferència EMAC, conferència ICORIA).

 

Gestió de la Qualitat:
Auditor a l'ANECA (Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació) i AQU (Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya), i en altres agències i unitats regionals d'avaluació i garantia de la qualitat (2004-2021).

Docència:
36 anys d'experiència en docència universitària a Nivell de Grau, Màster i Doctorat. Les assignatures s'imparteixen en espanyol, català o anglès. Entre les assignatures es troben Economia d'Empresa, Màrqueting, Direcció de Màrqueting, Màrqueting Turístic, Comportament del Consumidor, Investigació de Mercats, Investigació de Mercats Turístics, Investigació de Mercats Internacionals, Comunicació Integrada de Màrqueting, Estratègia de Màrqueting Global, Disseny de Missatges i Plans de Mitjans, Recerca en Publicitat, Treballs de Fi de Màster i Projectes Finals de Grau