Logo de la Universitat de València Logo Programa de Doctorat en Màrqueting Logo del portal

Foto Nom i cognoms Adreça + info Biografia
ALDAS MANZANO, JOAQUIN

ALDAS MANZANO, JOAQUIN

PDI-Catedratic/a d'Universitat
Vicerector/A
Vicerector/a-Rectorat de Planificacio, Qualitat i Tecnologies de la Informacio

Facultat d'Economia Despacho 1P11 Avda. de los Naranjos s/n 46022-Valencia España

(9638) 64055

joaquin.aldas@uv.es

Biografia
 

Joaquín Aldás-Manzano (Doctor en Ciencias Económicas y Empresariales, Universitat de València) es Catedrático de Comercialización e Investigación de Mercados en la Facultat d’Economia de la Universitat de València, Investigador del Ivie y Visiting Research Fellow de la University of Glasgow (UK). Sus campos de especialización principal son los métodos cuantitativos de investigación en Marketing. Ha publicado su investigación, entre otros, en el European Journal of Marketing, Journal of Services Marketing, Journal of Interactive Marketing, Journal of Business Ethics, Online Information Review o Tourism Management. Es coautor del libro Análisis Multivariante Aplicado (Thomson, 2005) y Análisis Multivariante Aplicado con R (Paraninfo, 2017). Es codirector del ranking de universidades U-Ranking, elaborado por el Ivie y la Fundación BBVA.[Biografia, versió en valencià]

ANDREU SIMO, MARIA LUISA

ANDREU SIMO, MARIA LUISA

PDI-Catedratic/a d'Universitat
Coordinador/a Curs
Responsables de Gestio Academica
Coordinador/a Titulacio de Grau

Universitat de València, Facultad de Economía, Dpto. de Comercialización e Investigación de Mercados. Avda de los Naranjos s/n 46022 Valencia Office: 1E04

(9638) 28957

luisa.andreu@uv.es

Biografia
 

[Biografia, versió en valencià]

BERENGUER CONTRI, GLORIA

BERENGUER CONTRI, GLORIA

PDI-Catedratic/a d'Universitat
Coordinador/a de Programa de Doctorat
BIGNE ALCAÑIZ, JOSE ENRIQUE

BIGNE ALCAÑIZ, JOSE ENRIQUE

PDI-Catedratic/a d'Universitat
Director/a Titulacio Master Oficial

Facultad de Economía-Dpto Comercialización e Investigación de Mercados. Avda de los Naranjos s/n 46022 Valencia Office: 1F12, Facultat d'Economia

(9638) 28318

enrique.bigne@uv.es

Biografia
 

Enrique Bigné is Professor of Marketing at the University of Valencia since 2001. He previously occupied the same position at the Jaume I University (1996-2001).

Education: Ph.D. in Economics and Business Administration, a Bachelor degree in Business Administration, a Degree in Law, and post graduate diplomas in Market Research and in Operations Research.

Research interests: advertising, e-WOM, tourism, and neuromarketing. His work has been published in European Journal of Marketing, Psychology & Marketing, Journal of Current Issues and Research in Advertising, International Journal of Advertising, Annals of Tourism Research, Tourism Management, Journal of Business Ethics, and Journal of Services Marketing, among others.

Visiting Scholar at the University of Maryland and Berkeley.

Editor of European Journal of Management & Business Economics; Revista de Análisis Turistico. Associated Editor of Journal of Global Marketing, Journal of Modelling in Management, and Pasos. Member of the Editorial Board in several journals.

He has served as a Head of the Department, Dean of the School of Economics and Vice-chancellor for International Relationships and Communications of the University of Valencia Academic director of the International MBA and Master in Marketing y Comunicacion.

CALDERON GARCIA, MARIA HAYDEE

CALDERON GARCIA, MARIA HAYDEE

PDI-Catedratic/a d'Universitat
Director/a Titulacio Master Oficial

haydee.calderon@uv.es Facultad de Economía. 1.F05

(9638) 28313

haydee.calderon@uv.es

CERVERA TAULET, AMPARO

CERVERA TAULET, AMPARO

PDI-Catedratic/a d'Universitat

Facultad de Economia . Universidad de Valencia. Despacho 1E06 Avda. de los Naranjos s/n 46022-Valencia

25929

amparo.cervera@uv.es

Biografia
 

Amparo Cervera és Catedràtica de la Univ. de València des de 2008 amb dedicació a temps complet. Posseeix 6 quinquennis de docència i 4 sexennis d'investigació reconeguts pel Ministeri de Ciència i Educació.

Al llarg dels anys de dedicació a la Universitat ha exercit responsabilitats d'investigació, docència, gestió i transferència del coneixement. En totes les activitats ha prevalgut l'esforç individual combinat amb el treball en equip, el rigor, i el servei públic. La seua activitat de transferència s'ha desenvolupat des de la més absoluta convicció que forma part de la responsabilitat social de les Universitats i del seu personal docent investigador.

Ha estat Directora de l'Institut Interuniversitari d'Economia Internacional (2016-2023). Ha participat en més de 25 projectes d'investigació, 11 d'ells finançats en convocatòries públiques i 14 són contractes amb empreses o institucions. Ha estat directora de la Càtedra Ciutat de València (2013-2015) i Càtedra Model Econòmic Sostenible de València i el seu entorn (2017-2019). Liderat diversos projectes competitius amb el grup d'investigació *SIV -servei, innovació, valor- que dirigeix. Ressaltar Projecte europeu *ENPI denominat *Newcimed: *new *cities *in *the *Mediterranean Siga *Basin sobre el desenvolupament sostenible de les destinacions turístiques. Liderat (2017-2019) un projecte competitiu dins del Programa per a la promoció de la investigació científica, desenvolupament tecnològic i innovació en la Comunitat Valenciana sobre la sostenibilitat del Turisme de Creuers.

Autora o coautora de més de 75 articles -60 d'ells indexats en Web of Science-, editora de 3 llibres i autora o *co-autora de 35 llibres o capítols de llibres, alguns d'ells de difusió internacional. Ha presentat més de 150 ponències en congressos i impartit conferències a públics de caràcter divers.

Ha dirigit 13 tesis doctorals, 10 d'elles finançades per empreses o institucions en una clara vinculació amb la transferència de la ciència a la realitat econòmica i social. Tres d'elles premiades amb premis extraordinaris de doctorat per les seues respectives universitats -Castelló i València- i una altra per la Càtedra d'Emprenedors de la Universitat de Salamanca com a millor tesi espanyola en Emprenedoria. Així mateix ha dirigit nombrosos treballs fi de màster i de doctorat.

Ha sigut convidada a participar com a membre de comissions que han de jutjar els concursos d'accés a places dels cossos docents universitaris a nivell nacional i internacional, així com membre de tribunals de Tesis doctorals.

Ha avaluat projectes d'Investigació per a la ANEP (Agència Nacional del Ministeri de Ciència i Innovació) així com per a la Direcció d'Avaluació i Acreditació de l'Agència Andalusa del Coneixement (DEVA-AAC) i la Comisió Europea.

Respecte a les estades d'investigació, assenyalar Victoria University (Nova Zelanda), Universitat de Birmingham (UK), Harvard Business School (USA), Universitat de Beira Interior (Portugal), París XIII (França), Universitat Austral (Xile). A Espanya, en la Universitat Autònoma de Madrid, Almeria, Castella-la Manxa i Barcelona.

Premis: 2008 Best Paper en Industrial Màrqueting Management (SSCi Journal); 2010 Awards for Excellence com Outstanding paper en Industrial Management & Data Systems (SSCi Journal). Premi a les ponències: 'Collaborating to innovate: effects on customer knowledge management and performance' de la Global Innovation and Knowledge Academy (*GIKA 2014); 'Cross-cultural perceptions of onshore guided tours:a qualitative approach base don eWOM' (GIKA 2016); 'Una aproximació a com actua el risc percebut en lapresa de decisions del turista' (XXII Congrés Internacional Turisme i Empresa 2019); 'Social *Innovation Capacity *in cities: proposal of a theoretical model from a strategic collaborative perspective' (Intl Association on Public and Nonprofit Màrqueting 2020); 'User interface influència en informació processing: efectes de presència en cognitive load and understanding 2 (AIRSI 2023 (Artificial Intelligence; Immersive Technologies, Robots, Social Media, Internet of Things)'

Actualment es membre electe de la Junta de la Facultat d'Economia. Membre de la Comissió ODS i de Gènere de la Universitat de València.

FRASQUET DEL TORO, MARTA

FRASQUET DEL TORO, MARTA

PDI-Catedratic/a d'Universitat

Departamento de Comercialización e Investigación de Mercados (despacho 1.F.04) Facultat d'Economia Av. Tarongers s/n 46022 Valencia

marta.frasquet@uv.es

GIL SAURA, IRENE

GIL SAURA, IRENE

PDI-Catedratic/a d'Universitat

(9638) 28329

irene.gil@uv.es

KUSTER BOLUDA, INES

KUSTER BOLUDA, INES

PDI-Catedratic/a d'Universitat

Dpto. Comercialización e Inv. Mercados Facultad de Economía Despacho 1P11 Avda Tarongers sn 46022 Valencia

(9638) 28332

ines.kuster@uv.es

Biografia
 

[Biografia, versió en valencià]

MOLLA DESCALS, ALEJANDRO

MOLLA DESCALS, ALEJANDRO

PDI-Catedratic/a d'Universitat
PEREZ CABAÑERO, CARMEN

PEREZ CABAÑERO, CARMEN

PDI-Titular d'Universitat
Director/a Titulacio Master Oficial
Coordinador/a Curs

Despacho 1E11

(9638) 28860

carmen.perez-cabanero@uv.es

ROYO VELA, MARCELO

ROYO VELA, MARCELO

PDI-Catedratic/a d'Universitat
Coordinador/a de Programa de Doctorat
Director/a de Departament

Facultad de Economía; Avda. de los Naranjos s/n, 46022-Valencia Despacho 1E07

(9638) 28315

marcelo.royo@uv.es

SANZ BLAS, SILVIA

SANZ BLAS, SILVIA

PDI-Catedratic/a d'Universitat

(9616) 25175

silvia.sanz@uv.es

VILA LOPEZ, NATALIA MELANIA

VILA LOPEZ, NATALIA MELANIA

PDI-Catedratic/a d'Universitat

Facultad de Economia. Departamento Comercialización e Investigación de Mercados (1er piso). Despacho 1P11 Avenida de los Naranjos s/n (46022) Valencia

(9638) 28960

natalia.vila@uv.es

Biografia
 

Natalia Vila López és Catedràtica de Comercialització i Investigació de Mercats des de 2010 al Departament de Comercialització i Investigació de Mercats, Facultat d'Economia, Universitat de València. Treballa des de 1994 en aquest departament. Els seus temes d'interès són aquells relacionats amb l'estratègia de màrqueting, el posicionament de marca, l'embalatge de productes i internacionalització de la estratègia entre uns altres.

Compta amb 4 sexennis d'investigació (1997-2002; 2003-2008; 2009-3014 i 2015-2020) avalats per més de 145 articles (en la seva majoria internacionals) i 5 quinquenis docents (2003-2005-2010-2015-2020) obtinguts amb docència regular en grau , postgrau i doctorat. Reconeixement amb la màxima puntuació (EXCEL·LENT) en el programa DOCENTIA de l'activitat docent per al període 2014-2019.

Ha col·laborat com a experta del Ministeri de Ciència i Innovació, Subdelegació Projectes d'Investigació (àrea d'Economia) (anys 2010 i 2011) i col·labora des de 2015 de manera regular *ANECA (programa ACREDITA).

Ha prestat assessorament i transferència de coneixement a Pimes, multinacionals i organismes diversos com ara CEACCU (Confederació Espanyola d'Associacions de Consumidors i Usuaris), Associació Pret a Porter Industrial Comunitat Valenciana (PIV), Antares Il·luminació S. a., Intermarché Prodis, Sáez Merino, Buraglia, Ubesol, Maverik, o Kenmark.