
Un grup de professors de la Facultat d’Economia ha elaborat un estudi sobre l’estudi.
L’informe afirma que s’incrementarà el comerç minorista en la zona, es crearà ocupació directa i indirecta, i es retindran 23 milions dels 40 que ara els valencians gasten en altres tendes de la marca.
L’equip de la Universitat de València està integrat per Alejandro Mollá (catedràtic de Comercialització i Investigació de Mercats), Marta Frasquet (professora de la mateixa especialitat), José Manuel Roig (titular d’Economia Aplicada) i Agustí Rovira (també de comercialització). En l’equip ha col·laborat el consultor David Forés.
El grup universitari va ser elegit com la millor proposta, entre d’altres consultades per la multinacional escandinava. La presentació del treball als mitjans s’ha realitzat aquest dimarts, en la tenda d’Alfafar.
Els investigadors assenyalen que vora un milió de valencians i valencianes visiten anualment les tendes Ikea a Espanya, on compren per valor d’uns 40 milions d’euros. Ara, amb l’obertura d’Alfafar, els valencians gastaran uns 23 milions en la Ikea valenciana, segons la previsió dels experts. Això representarà també un estalvi en desplaçaments, amb el conseqüent menor impacte negatiu sobre el medi ambient.
Alejandro Mollá i Marta Frasquet han explicat també els efectes sobre la recaptació de tributs per part de les administracions valencianes, o la dinamització de l’ocupació en la comarca (uns 500 llocs de treball nous). En especial, han incidit en l’estímul per al comerç minorista de la zona, que podria revitalitzar-se en un 8,5%.
L’estudi també detalla l’impacte de la construcció de la tenda d’Alfafar. L’empresa ha invertit 98 milions. Ha tingut un impacte total sobre la producció de la Comunitat Valenciana de 163 milions, i ha generat 1.700 llocs de treball.