L1
La formació del professorat de ciències. Propostes de millora. |
---|
Analitzar si el professorat que ha participat en programes de formació i investigat en didàctica de les ciències ha incorporat o no en la seua pràctica educativa les propostes per a l'ensenyança i l'aprenentatge de les ciències dels dits cursos i les diferències en la seua docència amb altres professors.
L2
Educació per a la Salut |
---|
Investigació en Educació per a la Salut, Gènere i Horts Ecodidácticos, a través d'estudis, projectes i desenrotllament de materials en els diferents àmbits de la Salut (atenció a les desigualtats, emocions, resolució de conflictes, violència, addiccions, medi ambient, alimentación...) aplicats a la formació integral del futur professorat d'educació primària i secundària.
L3
Dificultats d'aprenentatge i disseny i avaluació de seqüències didàctiques de Ciències |
---|
Anàlisi de concepcions d'alumnes i docents i de manuals escolars i recursos educatius; disseny i avaluació de seqüències o unitats didàctiques de Ciències que promoguen l'aprenentatge conceptual, procedimental i axiològic dels estudiants.
L4
Qüestions sociocientífiques CSC i pensament crític en l'Educació científica |
---|
Utilització de la història de la ciència i de les relacions ciència-tecnologia-societat (CTS) per a ensenyar naturalesa de la ciència, contextualitzar-la, promoure l'argumentació i el pensament crític i qüestionar les pseudociències
L5
Ensenyança de les ciències per indagació en educació infantil, primària i secundària |
---|
Utilització de metodologies basades en la indagació i la investigació orientada per a l'ensenyança i l'aprenentatge de les ciències en les etapes de l'educació formal (segon cicle d'educació infantil, primària i secundària) . Adaptació de les dites metodologies a les particularitats de cada etapa (Reggio Emilia, Centres d'interés, Racons, Proyectos...) .
L6
Neurociències aplicades a l'educació científica. |
---|
Estudi de la relació entre els mecanismes funcionals del cervell associats a l'aprenentatge i l'ensenyança de conceptes científics per mitjà de models (utilitzant la corporización) , metodologies didàctiques i tecnologia educativa. Estudi de la transferència de coneixements de l'àrea de neurociència als docents i l'alumnat.