
L’EspaiPòdcastUV ha llançat en aquesta setmana de primer aniversari de la catàstrofe per les inundacions del 29 d’octubre el programa ‘DANA en primera persona’, un programa col·lectiu obert a la participació d’estudiantat, professorat i personal de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació.
“L'objectiu d'aquesta iniciativa és experimentar amb el format del pòdcast i la metodologia de cocreació per tal d'afavorir la reflexió al voltant de la DANA del 29 d'octubre el 2024 de la mà de persones de la comunitat universitària que van viure aquest episodi d’inundacions històric”, explica la professora de Periodisme Maria Josep Picó, directora de l’EspaiPòdcastUV.
Els primers episodis del pòdcast estaran dedicats als testimonis del 29-O del municipi d’Utiel per tal de difondre els testimonis i els reportatges inclosos al Treball Final de Grau de l’estudiant de Periodisme Manuel Viana titulat ‘Utiel, la primera ciutat submergida’.
La icona de ‘DANA en primera persona’ és una il·lustració de Rosa Deltoro, cedida per desinteressadament per l’autora atès l’ús didàctic i acadèmic de la iniciativa. Rosa Deltoro -qui combina els seus projectes d’il·lustració amb la tasca docent a la Facultat de Belles Arts de Sant Carles de la Universitat Politècnica de València- va participar amb aquesta obra al llibre ‘Evidencias científicas. efectos, estrategias y políticas públicas sobre cambio climático y territorio en el Mediterráneo Ibérico, coordinat pels catedràtics Ana Camarasa i Joan Romero, editat enguany per la Universitat de València.
Les persones interessades en participar al pòdcast ‘DANA en primera persona’ s’han de posar en contacte per correu electrònic a: espaipodcast@uv.es






