El passat 28 d’octubre, amb motiu del Dia Internacional de l’Educació Social, es va celebrar en la Sala d'Actes de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de València la jornada “L’Educació Social en Catàstrofes i Emergències”, organitzada pel COEESCV. La trobada va reunir professionals, alumnat i representants institucionals per a reflexionar sobre el paper de l’Educació Social en l’atenció, recuperació i reconstrucció després de les emergències i catàstrofes, amb especial atenció a l’experiència viscuda durant la DANA de 2024.
La taula inaugural va comptar amb la participació de Justo Herrera Gómez (Vicerector d’Economia i Infraestructures de la Universitat de València), Mª Emelina López González (Vicedegana d’Ordenació Acadèmica i Estudis de Grau i Postgrau), Lourdes Menacho Vega (Presidenta del CGCEES), José Vicente Anaya Roig (Director General de Gestió del Sistema Sociosanitari i de l’IVAFIQ) i María José Navarro Vercher (Presidenta del COEESCV), qui van destacar la importància de reforçar el compromís professional des de l’acció comunitària.
Durant la jornada es va posar de manifest el paper de l’Educació Social, reafirmant el valor humà que defineix aquesta professió: estar sempre presents, acompanyant, sostenint i construint comunitat els 365 dies de l’any. Van participar diferents educadores i educadors socials que treballen en municipis afectats per la DANA, compartint bones pràctiques i experiències d’intervenció.
El COEESCV visibilitza el paper essencial de les i els educadors socials en la gestió de catàstrofes i emergències, recordant que la mirada educativa i l’acompanyament són fonamentals en els moments de crisi.
“L’Educació Social en emergències: sostenir, acompanyar i reconstruir.”
Imatges:








