Logo UVGrado en MedicinaFacultat de Medicina i Odontologia Logo del portal

Què són

És un programa d'estudis de curta duració o blended intensive programmes (BIPs) que utilitza mètodes innovadors d'ensenyament. Combina un període presencial de curta durada en una altra universitat (5 dies) amb un component virtual.

El component virtual pot realitzar-se abans, durant o després de la mobilitat física.

La mobilitat combinada de curta duració poden ser un primer pas important per als estudiants que dubten anar a l'estranger. Oferix l'oportunitat d'aprofitar aqueixes relacions i experiència per a crear un format de mobilitat nou i més inclusiu. Aspiren a arribar a tota mena d'estudiants, de qualsevol origen i camp d'estudi.

Qui ho organitza

Un consorci compost per un mínim 3 universitats de 3 països europeus diferents del programa Erasmus+. Hi ha una universitat organitzadora i diverses participants:

  • La universitat organitzadora s'encarrega de l'organització de la part virtual i és la que rep als estudiants.
  • Les universitats participants són les que envien als seus estudiants.

Cada universitat organitzadora es posa en contacte amb les universitats que desitja formen part del consorci, i estes difonen el programa entre l'alumnat de les titulacions als quals va dirigit el BIP.

En els BIPs en què s'aculla alumnat Erasmus de la Universitat de València, la nostra institució és universitat participant.

Modalitats

Les mobilitats han de realitzar en el context d'algunes d'aquestes dues activitats:

  • Assistència a una mobilitat Erasmus de curta duració en l'àmbit d'un Programa Intensiu Combinat (BIP), en l'organització del qual participe la Universitat de València. Haurà subscrit un conveni Erasmus amb la universitat organitzadora per a l'enviament d'alumnat.
  • Assistència a una mobilitat Erasmus de curta duració en l'àmbit Programa Intensiu Combinat (BIP) o a una Mobilitat Intensiva Combinada (BIM), la universitat acollidora de la qual de l'activitat presencial siga alguna de les universitats sòcies de la Universitat de València en el projecte de l'aliança europea FORTHEM.

Qui poden sol·licitar l'ajuda

Podrà demanar l'ajuda estudiants/es de grau i doctorat matriculats a la Universitat de València que complisquen els requisits establits en el BIP en el qual desitja participar i compten amb el vistiplau del professor o professora responsable del BIP a la Universitat de València.

No hi ha un llistat de BIPs oferits.

Cada BIP té un programa acadèmic d'una àrea d'estudis determinat.

La universitat organitzadora convida a les universitats de la seua elecció a través del professorat de l'àrea d'estudi.

Les propostes de participació en un BIP s'envien al llarg de l'any a un professorat determinat, sempre de l'àrea d'estudis del BIP. Aquest professor o professora serà el de contacte i responsablede gestionar a l'alumnat participant. Els coordinadors de mobilitat de grau o els coordinadors de programes de doctorat també poden ocupar d'aquesta gestió.

Reconeixement ECTS

La participació en un BIP atorga 3 crèdits ECTS a l'estudiantat (component físic i virtual combinat) de grau, que rep 3 ECTS dins dels crèdits de participació del seu pla d'estudis. Per a això, s'ha d'acudir a la secretaria del centre en que estiga matriculat, aportant un certificat que acredite l'assistència al BIP. Aquest certificat l'expedix la universitat organitzadora.

En el cas de l'alumnat de doctorat, els 3 ECTS no tenen un reconeixement en l'expedient.

Quan es pot realitzar un BIP

Les estades Erasmus BIPs del curs 2025-26 han de realitzar-se entre el dia 1 d'agost de 2025 i el dia 15 de juliol de 2026. Això inclou tant la docència física com la virtual.

Links d'interés

Sol·licituds

Les sol·licituds es poden realitzar en qualsevol dels següents 4 períodes:

  1. Des de l'endemà de la publicació en el DOGV fins al 10 de juliol de 2025.
  2. Del 15 al 31 d'octubre de 2025, tots dos inclosos.
  3. Del 19 de gener al 7 de febrer de 2026, tots dos inclosos.
  4. Del 20 al 30 d’abril de 2026, tots dos inclosos.

Pendent de publicació al DOGV.

Resum dels terminis d’obligat compliment per a tot l’estudiantat:

Termini

Data sol·licitud

Data inici de l’estada*

Inici

Fi

1

Dia següent publicació DOGV

10-juliol-2025

A partir del 1-agost-2025

2

15-octubre-2025

31-octubre-

2025

A partir del 26-novembre-

2025

3

19-gener-2026

7-febrer-2026

A partir del 3-març-2026

4

20-abril-2026

30-abril-2026

A partir del 26-maig-2026

*Data inici de l'estada: Fa referència a la data a partir de la qual l'alumne pot iniciar la seua estada física. No és necessari que la mobilitat s'inicie en la data que s'arreplega en la columna “inici d'estada”, ja que pot ser posterior.

La sol·licitud es realitza de manera telemàtica en l'aplicació Mobilitat de la Universitat de València, mitjançant este enllaç: https://links.uv.es/bipsout/2025-26

Ha de fer-se els següents passos:

  1. Entrar en https://links.uv.es/bipsout/2025-26
  2. Registrar-se amb l´usuari i contrasenya de la Universitat de València.
  3. Emplenar i enviar el formulari de sol·licitud.
  4. Descarregar l' Annex II.
  5. Estudiant/e i profesor/a del BIP han de signar l'Annex II.
  6. Carregar el document signat (Annex IIen la plataforma de Mobilitat.
Ajudes

Consultar la convocatòria per a obtindre més detalls sobre la quantia de les ajudes.

Convocatòria y resolucions d’adjudicació
  • ​​​​​​Convocatòria i bases (pendent de publicació al DOGV) 
  • Resolució d'adjudicació provisional primer termini (pendent)
  • Resolució d'adjudicació definitiva primer termini (pendent)
  • Resolució d'adjudicació provisional segon termini (pendent)
  • Resolució d'adjudicació definitiva segon termini  (pendent)
  • Resolució d'adjudicació provisional tercer termini (pendent)
  • Resolució d'adjudicació definitiva tercer termini (pendent)
  • Resolució d'adjudicació provisional quart termini (pendent)
  • Resolució d'adjudicació definitiva quart termini (pendent)
Tràmits de l’alumnat després de l’adjudicació
  1. Documentació inicial: Abans d'iniciar l'estada en l'estranger:
    1. Emplenar, signar i carregar en la plataforma de Mobilitat el Contracte d'Estudis inicial (Learning Agreement).
    2. Emplenar, signar i carregar en la plataforma de Mobilitat el  Conveni de Subvenció.
  2. Documentació final: En finalitzar la teua estada a l'estranger
    1. Emplenar, signar i carregar en la plataforma de Mobilitat el Certificat d'Estada signat per la universitat estrangera.
    2. Emplenar en línia l'Informe Final de l'Estudiant (Qüestionari UE) que serà enviat per mail al correu de l'alumnat participant, en finalitzar la seua estada.