
Dimecres 3 de desembre a les 10:00 hores al Saló d'Actes de la Facultat de Cièncias Socials.
El seminari "La formació socio-històrica de la societat de consum a Espanya" analitzarà la constitució de la societat de consum a Espanya des dels seus orígens i primer desenvolupament fins a la crisi de la COVID-19. El seminari introduirà, en primer lloc, els models teòrics i metodològics que han acompanyat a la investigació de la societat de consum. Presentarà, posteriorment, la història del consum a l'Espanya contemporània i conclourà amb una anàlisi de la investigació del consum en la societat espanyola investigada des de la perspectiva de gènere. El seminari està promogut des del Racó de la Imaginació Sociològica en col·laboració amb la Facultat de Ciències Socials, L'Institut Interuniversitari López Piñero i el Departament de Sociologia i Antropologia Social de la Universitat de València.
Programa:
10:00 h. Presentació del seminari
Intervenen:
Elena Mut. Decana de la Facultat de Ciències Socials
David Muñoz. Secretari del Departament de Sociologia i Antropologia Social.
José Manuel Rodríguez. Coordinador del Racó de la Imaginació Sociològica.
10:15 h. Models teórics i metodològics en la investigació del consum en la societat espanyola
Luis Enrique Alonso. Catedràtic de Sociologia de la Universitat Autònoma de Madrid.
Presenta i coordina el debat:
Antonio Santos Ortega. Profesor del Departament de Sociologia i Antropologia Social.
11:15 h Historia del consum en la Espanya contemporànea: desde la crisis del petroli (1973) a la pandemia de la COVID-19.
Fernando Conde. Director de CIMOP i professor de la UCM.
Presenta i coordina el debat:
Rafael Xambó. Professor honorari del Departament de Sociologia i Antropologia Social.
12:15 h. Pausa Café
12:30 La investigació del consum en la societat espanyola investigada desde la perspectiva de gènere.
Cristina Santamarina. Directora de CIMOP i professora de la UCM.
Presenta i coordina el debat:
Joan Palomares. Professor del Departament de Sociologia i Antropologia Social.







