Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Continguts i Formats Audiovisuals Logo del portal

Adéu Canal +, hola #0

El passat 1 de febrer Movistar va fer oficial la reconversió de Canal + en un nou canal de pagament via satèl·lit, #0. La plataforma de televisió seguirà mantenint altres canals com a Canal + Series i Canal + DCine.

5 de de febrer de 2016

En 2016 Canal + posa fi a 26 anys d'emissions ininterrompudes i el nou canal #0 presa el relleu amb contingut propi i exclusiu. Per a aquesta nova aventura televisiva, Movistar + aposta fort amb fitxatges de renom i formats amb signatura pròpia. Buenafuente, Berto Romero, Jon Sistiaga, Raquel Sánchez Silva, Eva Hache i Iñaki Gabilondo compondran una plantilla de presentadors de luxe.

Quant als nous continguts, # 0 presenta Movistar Arena, Likes, Diario Vice i Late Motive. Movistar Arena és un informatiu esportiu presentat per Joseba Larrañaga i Dani Garrido. Raquel Sánchez Silva s'encarregarà del magazín Likes. Els reportatges arribaran a #0 amb Diario Vice, presentat per Dani Campos. La comèdia també tindrà un pes important amb Late Motive, que conduirà Buenafuente en horari de prime time. La programació es completarà amb un docureality protagonitzat per expolicies i investigadors; l'adaptació espanyola del talent show britànic The naked choir; Tabú, en el qual Jon Sistiaga abordarà aquells temes que no solen tenir tanta visibilitat en els mitjans; i Guardianes de la historia, en el qual una periodista (Nira Juanco), un famós paleoantropòleg (Juan Luís Arsuaga) i a un director de cinema (Santiago Zannou) ens portaran als principals monuments Patrimoni de la Humanitat.

Movistar continuarà apostant per l'emissió en directe de grans esdeveniments esportius com la Super Bowl, un partit de la Premier League a la setmana (diumenges a les 17 h), un altre de la NBA cada divendres nit i la Fórmula 1. #0 heretarà també clàssics de Canal com a Informe Robinson, El dia después, Generación NBA i Fiebre Maldini.

Cronologia d'una mort televisiva

Setembre de 2001. Gran Via, el canal Premium de Via Digital, es fa amb els drets del cinema, els esports i els bous, que deixen d'emetre's en Canal +.

Novembre de 2005. Prisa traspassa la llicència de Canal + a Cuatro. Solament es pot accedir al contingut de la televisió de pagament a través del satèl·lit.

Desembre de 2005. Canal Satèl·lit Digital adopta la marca Canal +, que es divideix en diverses submarques segons el gènere que explota (Canal + Series, Canal + DCine, Canal + Lliga, etc.). Aquesta multiplicitat de canals encareix l'abonament mensual, que passa dels 18 euros de mitjana als 52.

Setembre de 2008. Prisa duu a terme un important esforç financer per a mantenir el seu lideratge en la nova “guerra contra el futbol” entre Mediapro i Sogecable, del que formava part Canal + .

Gener de 2011. El deute de més de 5.000 milions d'euros obliga de pressa a vendre Cuatro, CNN Plus, Documanía i Viajar, entre altres canals, a Mediaset i Telefónica. La falta d'oferta repercuteix a la demanda i els ingressos mitjans per abonat es redueixen dràsticament.

Gener de 2013. Movistar es fa amb el mercat de la televisió de pagament gràcies al llançament dels paquets Fusión.

Abril de 2015. Prisa ven Canal a Telefónica.

Julio de 2015. Movistar i Canal + es fusionen i naix Movistar +, que es queda amb el cinema, les sèries i l'esport de Canal + . A més, suma altres canals temàtics com TCM, Fox, Calle 13, Història, Discovery i National Geographic.

Etiquetes televisió