ESTRUCTURA I AVALUACIÓ TFM
Per a l’assignació dels pesos en els diferents aspectes a valorar, s’ha considerat la distinció entre TFM de caràcter investigador i de caràcter professional. A continuació es presenten, de manera orientativa, les taules amb la distribució proposada de pesos, que serviran de referència per al tribunal avaluador.
Taula 1. Pes orientatiu dels aspectes a valorar en un TFM perfil investigador
Bloc |
Ítems d’avaluació |
Bloc 1: Estructura i format del treball (10%) |
- Presentació formal
- Índex de continguts, taules, figures, etc.
- Taules, figures, etc. referenciades en el text
- Estructura coherent
- Desenvolupament dels apartats
- Seqüenciació lògica
- Discurs clar i acadèmic
- Aplicació de normes APA en la citació i bibliografia
|
Bloc 2: Introducció i objectius (10%) |
- Es justifica convenientment l’elecció del tema: gap d’investigació
- L’objectiu general del TFM és clar, realista i convenient
- Els objectius secundaris del TFM són clars, realistes i convenients
- Queden suportades per la literatura les hipòtesis d’investigació o qüestions a investigar
|
Bloc 3: Marc conceptual (20%) |
- Elecció de marc(s) teòric(s) adient(s)
- Profunditat de la revisió de la literatura en relació amb les hipòtesis o qüestions a investigar
- Actualització de la bibliografia utilitzada (novetat)
|
Bloc 4: Metodologia (15%) |
- Pertinència de la metodologia segons les hipòtesis o qüestions a investigar
- Desenvolupament rigorós de la metodologia seleccionada
|
Bloc 5: Anàlisi i discussió de resultats (10%) |
- Ús adequat de les eines d’anàlisi i de visualització de dades (taules, figures, etc.)
- Connexió entre els resultats i les hipòtesis o qüestions a investigar plantejades
|
Bloc 6: Conclusions (15%) |
- Reflexions realitzades en relació amb el marc teòric i els resultats: contribucions acadèmiques
- Implicacions per a la gestió derivades de l’estudi
- Identificació explícita de les limitacions de la investigació
- Presentació i proposta de futures línies d’investigació
|
Bloc 7: Exposició i defensa (60%) |
- Qualitat del material visual exposat
- Comunicació oral i no verbal
- Habilitats i precisió en les respostes al tribunal
- Adequació al temps d’exposició
|
Bloc 8: Valoració tutor/a (5%) |
|
Taula 2. Pes orientatiu dels aspectes a valorar en un TFM perfil professional
Bloc |
Ítems d’avaluació |
Bloc 1: Estructura i format del treball (10%) |
- Presentació formal
- Índex de continguts, taules, figures, etc.
- Taules, figures, etc. referenciades en el text
- Estructura coherent
- Desenvolupament de tots els apartats
- Seqüenciació lògica
- Discurs clar i professional
- Aplicació de normes APA en la citació i bibliografia
|
Bloc 2: Introducció i objectius (10%) |
- Es justifica convenientment l’elecció del tema
- L’objectiu general del TFM és clar, realista i convenient
- Els objectius secundaris del TFM són clars, realistes i convenients
- Els objectius són coherents amb la justificació prèvia i el treball desenvolupat
|
Bloc 3: Marc conceptual (15%) |
- Descripció de l’àmbit d’estudi (empresa, mercat, destinació, etc.)
- Adequació i profunditat de la bibliografia utilitzada
- Actualització de la bibliografia utilitzada (novetat)
|
Bloc 4: Metodologia (15%) |
- Pertinència de la metodologia segons la problemàtica/tema a tractar
- Desenvolupament rigorós de la metodologia seleccionada
|
Bloc 5: Anàlisi i discussió de resultats (20%) |
- Ús adequat de les eines d’anàlisi i de visualització de dades (taules, figures, etc.)
- Connexió entre els resultats i la problemàtica/tema plantejat/objectius
|
Bloc 6: Conclusions (10%) |
- Claredat i coherència amb els objectius i accions proposades
- Rigor en la solució del problema/tema plantejat
- Implicacions de l’estudi en la gestió de la problemàtica/tema
- S’inclouen les limitacions del treball i possibles propostes d’acció futures
|
Bloc 7: Exposició i defensa (60%) |
- Qualitat del material visual exposat
- Comunicació oral i no verbal
- Habilitats i precisió en les respostes al tribunal sobre el contingut del TFM
- Adequació al temps d’exposició
|
Bloc 8: Valoració tutor/a (5%) |
|