University of Valencia logo Logo Master's Degree in Marketing and Market Research Logo del portal

Lectura Tesi Doctoral

  • September 3rd, 2025
Sra. Andrea Pallás Rocafull

Dilluns que ve, 15 de setembre de 2025, a les 12:*00h a la Sala Ignacio Villalonga (1a Planta Facultat d'Economia)

realitzarà l'exposició de la seua tesi doctoral l'estudiant del programa Doctorat en Direcció d'Empreses Sra. Andrea Pallás Rocafull

Amb el títol:
SMEs’ sustainable upgrading in Global Value Chains: An Institutional and Network approach


Dirigida per la doctora Dra. Cristina Villar García i el doctor Dr. José Pla Barber

El tribunal està format per:
President: Dr. Xosé Henrique Vázquez Vicente (Universidad de Vigo)
Secretària: Dra. Ana Botella Andreu (Universitat de València)
Vocal: Dr. *Ulf Anderson (Malarden University-Suècia)
Breu resum de la tesi:

Esta Tesi Doctoral estudia com promoure la millora competitiva sostenible (“sustainable upgrading”) de les pimes de països desenrotllats que operen en Cadenes de Valor Globals (CVG). Esta pregunta d'investigació (PI) es resol a través de quatre estudis interdependents, estant tres d'ells recolzats en la Teoria Institucional i de xarxes. La revisió sistemàtica de la literatura respon a quin és l'estat del coneixement sobre l'efecte que tenen diferents factors en el “upgrading” empresarial. Els dos estudis qualitatius analitzen com influïxen diferents mecanismes de cooperació en el “upgrading” sostenible de les pimes. L'estudi quantitatiu explora els efectes de diferents factors, especialment els institucionals, en este “upgrading”. Així, responem a la PI en concloure que devem: (a) integrar els nivells verticals i horitzontals de les CVG; (b) considerar simultàniament la governança privada i pública; (c) fomentar la governança relacional; (d) i promoure rols institucionals com a intermediaris de coneixement.