Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Psicopedagogia Logo del portal

Descripció del màster

El Màster en Psicopedagogia de la UV es presenta com un programa de formació superior dissenyat per a donar resposta a la creixent complexitat dels sistemes educatius i a les demandes socials en matèria d’inclusió, equitat i atenció a la diversitat. La psicopedagogia és una disciplina pont que integra coneixements de la psicologia i de la pedagogia per a abordar de manera holística les dificultats d’aprenentatge, potenciar les capacitats individuals i optimitzar els entorns on es produeix el coneixement.

Sentit i Propòsit del Màster

El sentit principal del màster és dotar les i els professionals d’eines avançades per a:

Diagnòstic i Intervenció Psicopedagògica: Formar persones expertes en la detecció primerenca i el diagnòstic de necessitats educatives especials (NEE), dificultats d’aprenentatge (dislèxia, TDAH, trastorns de l’espectre autista, etc.) i problemes de desenvolupament. El màster capacita per a dissenyar i implementar plans d’intervenció personalitzats i efectius.

Orientació Educativa i Professional: Capacitar els futurs psicopedagogs i psicopedagogues per a guiar estudiants, famílies i centres educatius en la presa de decisions acadèmiques i professionals, fomentant el desenvolupament de projectes de vida autònoms i satisfactoris.

Atenció a la Diversitat i Inclusió: Promoure un enfocament inclusiu en l’educació, assegurant que totes les persones, independentment de les seues capacitats, origen o situació social, tinguen accés a una educació de qualitat i equitativa. Açò implica dissenyar estratègies per a adaptar currículums i metodologies a diferents contextos.

Assessorament i Formació de Professorat: El psicopedagog o psicopedagoga adquireix un paper clau dins dels centres educatius, col·laborant amb l’equip docent en la implementació de pràctiques pedagògiques innovadores, la resolució de conflictes i la millora contínua de la qualitat educativa.

Investigació i Desenvolupament Professional: Fomentar una actitud crítica i investigadora que permeta a les persones titulades analitzar les realitats educatives, generar nou coneixement i adaptar la seua pràctica professional a les evidències científiques i als canvis socials i tecnològics.