El Màster en Psicopedagogia de la UV es presenta com un programa de formació superior dissenyat per a donar resposta a la creixent complexitat dels sistemes educatius i a les demandes socials en matèria d’inclusió, equitat i atenció a la diversitat. La psicopedagogia és una disciplina pont que integra coneixements de la psicologia i de la pedagogia per a abordar de manera holística les dificultats d’aprenentatge, potenciar les capacitats individuals i optimitzar els entorns on es produeix el coneixement.
Sentit i Propòsit del Màster
El sentit principal del màster és dotar les i els professionals d’eines avançades per a:
Diagnòstic i Intervenció Psicopedagògica: Formar persones expertes en la detecció primerenca i el diagnòstic de necessitats educatives especials (NEE), dificultats d’aprenentatge (dislèxia, TDAH, trastorns de l’espectre autista, etc.) i problemes de desenvolupament. El màster capacita per a dissenyar i implementar plans d’intervenció personalitzats i efectius.
Orientació Educativa i Professional: Capacitar els futurs psicopedagogs i psicopedagogues per a guiar estudiants, famílies i centres educatius en la presa de decisions acadèmiques i professionals, fomentant el desenvolupament de projectes de vida autònoms i satisfactoris.
Atenció a la Diversitat i Inclusió: Promoure un enfocament inclusiu en l’educació, assegurant que totes les persones, independentment de les seues capacitats, origen o situació social, tinguen accés a una educació de qualitat i equitativa. Açò implica dissenyar estratègies per a adaptar currículums i metodologies a diferents contextos.
Assessorament i Formació de Professorat: El psicopedagog o psicopedagoga adquireix un paper clau dins dels centres educatius, col·laborant amb l’equip docent en la implementació de pràctiques pedagògiques innovadores, la resolució de conflictes i la millora contínua de la qualitat educativa.
Investigació i Desenvolupament Professional: Fomentar una actitud crítica i investigadora que permeta a les persones titulades analitzar les realitats educatives, generar nou coneixement i adaptar la seua pràctica professional a les evidències científiques i als canvis socials i tecnològics.



