Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Psicopedagogia Logo del portal

Objectiu del màster

L’objectiu principal del Màster Universitari en Psicopedagogia és formar professionals especialitzats capaços de comprendre, diagnosticar, intervenir i orientar en els processos d’ensenyament i aprenentatge al llarg de tota la vida, adaptant-se a la diversitat de les persones i dels contextos.

Aquests objectius es concreten en les competències clau següents:

  • Diagnòstic i Avaluació: Adquirir habilitats per a realitzar avaluacions psicopedagògiques integrals que permeten identificar les necessitats educatives especials (NEE) i les dificultats d’aprenentatge en diferents etapes evolutives.
  • Intervenció Psicopedagògica: Dissenyar, implementar i avaluar programes d’intervenció dirigits a millorar el rendiment acadèmic i personal, potenciant les fortaleses individuals i cobrint les necessitats específiques de cada estudiant.
  • Orientació i Assessorament: Capacitar per a la funció d’orientació educativa i professional, assessorant estudiants, famílies i docents en la presa de decisions, la millora dels processos educatius i l’adaptació curricular.
  • Atenció a la Diversitat i Inclusió: Promoure pràctiques educatives inclusives, assegurant que els mètodes d'ensenyament s’adapten als diferents estils i ritmes d’aprenentatge, i que s’aborden situacions de risc o vulnerabilitat social.
  • Lideratge i Coordinació: Formar professionals capaços de coordinar i dinamitzar equips d’orientació, serveis multidisciplinaris i centres educatius, impulsant processos de reflexió i de millora contínua de la qualitat educativa.
  • Investigació i Innovació: Desenvolupar competències per a reflexionar críticament sobre la pràctica professional i innovar en metodologies i estratègies psicopedagògiques basades en l’evidència científica.

En resum, el màster busca dotar els egressats d’una visió global i innovadora per a donar suport al ple desenvolupament personal, social i acadèmic de les persones en una àmplia varietat de contextos, des de l’educació formal (escoles, universitats) fins a gabinets privats i programes sociocomunitaris.