Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Psicopedagogia Logo del portal

Tabla de personas
Foto Cognoms i nom Adreça + info Biografia
ALBEROLA ENGUIX, SALVADOR

ALBEROLA ENGUIX, SALVADOR

PDI-Associat/Da Universitari/A

Despacho de Profesores Asociados F204, Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación. Facultad de Psicología, Telf.: 963983987 Tutorías primer cuatrimestre: Jueves 16-18h Tutorías segundo cuatrimestre: Martes 10:20-12:30

salvador.alberola@uv.es

Biografia
 

Salvador Alberola Enguix, llicenciat en Psicologia per la Universitat de València (2007) i Doctor en Atenció Sociosanitària a la Dependència per la Universitat de València (2016). Actualment treballa com a professor associat al Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. És col·laborador en el Grup de recerca Mètodes de recerca Avançats Aplicats a Promoció de Qualitat de Vida (ARMAQoL) des de 2023 i en el Grup de Recerca en Vinculacions Afectives (VINCULA) des de 2024. Les seves àrees de recerca són, d'una banda, l'Envelliment  Actiu i amb Èxit, on ha col·laborat en tres projectes de recerca per a la millora de la qualitat de vida de les persones majors. I una segona línia de recerca és la del Compromís Acadèmic.

BAKIEVA KARIMOVA, MARGARITA

BAKIEVA KARIMOVA, MARGARITA

PDI-Titular d'Universitat

Depto. MIDE (Desp. 008) Av. Blasco Ibañez, 30 Facultad de Filosofía y CC.EE. Universitat de València 46010, Valencia, España

(9638) 64869

margarita.bakieva@uv.es

Biografia
 

Titular d'universitat, doctora en Educació per la Universitat de València (2016). Forma part de grup d'investigació (GIUV2016-290) i del grup innovació en la docència universitària InnovaMIDE. Així mateix, es la secretària de la Xarxa Iberoamericana d'investigadors sobre Avaluació de la Docència RIIED. Les línies d'investigació: mesurament i avaluació educatives, colegialidad docent, avaluació de L2, disseny de materials multimèdia per al suport a l'aprenentatge.

DE LA BARRERA MARZAL, USUE

DE LA BARRERA MARZAL, USUE

PDI-Ajudant Doctor/A
Biografia
 

Usue De la Barrera Marzal es Profesora Ayudante Doctora del Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación de la Facultad de Psicología y Logopedia de la Universitat de València. Sus principales líneas de investigación se centran en la evaluación y la promoción del bienestar y la salud mental en la adolescencia y la adultez emergente. Ha participado en el diseño, la implementación y la evaluación de la eficacia de programas tecnológicos de educación emocional dirigidos a jóvenes. Sus intereses versan sobre factores protectores y de promoción del bienestar en la infancia, la adolescencia y la adultez emergente. Datos de contacto. Despacho: F113 (primera planta) del Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación (Facultad de Psicología y Logopedia). Correo electrónico: usue.barrera@uv.es

 

 

BELLVER MORENO, MARIA CARMEN

BELLVER MORENO, MARIA CARMEN

PDI-Titular d'UniversitatDirector/a de Departament
BELMONTE AROCHA, JORGE

BELMONTE AROCHA, JORGE

PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
BURYCHKA KOT, DIANA

BURYCHKA KOT, DIANA

PI-Invest Doct Uv Junior

Facultad de Psicología Avenida Blasco Ibáñez, 21

diana.burychka@uv.es

Biografia
 

Diana Burychka es gradua en Psicologia per la Universitat de València (UV) en 2016. Rep la beca de Col·laboració en la Investigació amb el Departament de Psicologia Social (2015) i en aquesta mateixa universitat obté el Màster en Psicologia General Sanitària (2018). Posteriorment, complementa els seus estudis amb el Màster d'Especialització en Psicoteràpia Cognitiva Integrativa de la Fundació AIGLÉ (2022).
Al juliol 2023, obté el seu doctorat en Psicologia amb la qualificació d'Excel·lent Cum Laude amb Esment Internacional amb la tesi "Towards positive body image: the protective role of body compassion against body shame and the risk of eating disorders" sota la direcció de les doctores Rosa Baños i Marta *Miragall.
És membre del grup d'investigació IPSITEC des de l'any 2017 i, fins hui, ha participat com a investigadora en projectes d'investigació finançats per entitats nacionals i per la Unió Europea.
Actualment és investigadora posdoctoral en el projecte europeu RECONNECTED (nº 101081020). La seua investigació se centra a desenvolupar eines d'intervenció digital que aborden l'alfabetització en salut mental, la participació social i la resiliència.
La seua principal línia d'investigació se centra en la imatge corporal i l'ús de la realitat virtual en psicologia clínica, especialment, l'avaluació i el tractament de les alteracions de la imatge corporal associades amb els trastorns alimentaris i la promoció de la imatge corporal positiva.

CARMONA RODRIGUEZ, CARMEN

CARMONA RODRIGUEZ, CARMEN

PDI-Catedratic/a d'UniversitatVicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
COLOMBO, DESIREE

COLOMBO, DESIREE

PI-Invest Doct Senior Prometeo
Biografia
 

[Biografia, versió en valencià]

CORREA GHISAYS, PATRICIA MARIA

CORREA GHISAYS, PATRICIA MARIA

PDI-Associat/Da Universitari/A

Despacho M200 - ampliación de la Facultad Facultad de Psicología Av.Blasco Ibáñez, 21 46010 Valencia

patricia.correa@uv.es

Biografia
 

Doctorada en Investigació en Psicologia i Màster en Psicologia General Sanitària. Des de la seva creació el 2009 exerceix el seu treball principal com a neuropsicòloga dins del grup de recerca G24 del Centre d'Investigacions Biomèdiques en Xarxa de Salut Mental (CIBERSAM), liderat pel Dr. Rafael Tabarés-Seisdedos. Aquest grup des de la Unitat d'Avaluació en Autonomia, Dependència i Trastorn Mental Greu (TMAP) de la Universitat de València és membre de l'Institut de Recerca Sanitària INCLIVA de l'Hospital Clínic Universitari de València participant com un dels grups de Recerca d'Excel·lència del programa PROMETEO de la Generalitat de València. Participa com a investigadora en importants projectes a l'àrea de la salut mental i la cognició humana, i ha publicat múltiples articles en revistes científiques internacionals d'alt impacte, citats àmpliament. Les seves línies de recerca principals són la neurocognició, el funcionament psicosocial, la fragilitat, els endofenotips cognitius de persones amb trastorns mentals greus com l'esquizofrènia i el trastorn bipolar, i els estudis transdiagnòstics i els seus biomarcadors amb altres malalties els símptomes de les quals cursen amb deteriorament cognitiu. Des de l'inici de la seva carrera professional el 1987, a més d'exercir com a psicoterapeuta, s'ha dedicat a la docència universitària, exercint-se des del 2007 com a professora associada a la Facultat de Psicologia de la Universitat de València, tasca que li permet, entre altres activitats, dirigir tesis, treballs de fi de màster i de grau i impartir psicopedagogia.

DEL CAMPO PONZ, CRISTOBAL

DEL CAMPO PONZ, CRISTOBAL

PDI-Associat/Da Universitari/A
GALLARDO FERNANDEZ, ISABEL MARIA

GALLARDO FERNANDEZ, ISABEL MARIA

PDI-Titular d'Universitat

Departamento de Didáctica y Organización Escolar Univ. Valencia Av. Blasco Ibáñez, 30 46010 Valencia. Planta 6ª, Despacho D-02.

(9638) 64602

isabel.gallardo@uv.es

Biografia
 

[Biografia, versió en valencià]

HERRERA TORRES, MARINA

HERRERA TORRES, MARINA

PDI-Titular d'Universitat
JODAR RICO, FRANCISCO

JODAR RICO, FRANCISCO

PDI-Titular d'Universitat
JORNET MELIA, JESUS MIGUEL

JORNET MELIA, JESUS MIGUEL

PDI-Catedratic/a d'Universitat
Biografia
 

[Biografia, versió en valencià]

LACOMBA TREJO, LAURA

LACOMBA TREJO, LAURA

PDI-Ajudant Doctor/A

Facultat de Psicologia i Logopedia, Av. Blasco Ibáñez, 21, 46010, València, España. Despacho M208

83880

laura.lacomba@uv.es

Biografia
 

Laura LacombaTrejo és Professora Ajudant Doctora del Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació de la Universitat de València. És Graduada en Psicologia, Màster en Psicologia General Sanitària i Doctora en Investigació en Psicologia per la Universitat de València. Afegit a l'anterior, compta amb un Expert en Acompanyament i intervenció en processos de dol i un Expert Universitari d'Especialització en metodologia de l'educació en persones adultes tots dos per la Universitat Europea Miguel de Cervantes. 

La seua investigació i pràctica clínica s'han centrat en la psicologia de la salut al llarg del cicle vital, especialment en la importància de la família i de les vinculacions afectives per a l'ajust físic i emocional. Els seus interessos estan posats en la psicologia perinatal, la població infantojuvenil, la família, les experienciències traumàtiques en infància i adolescència, els menors al sistema de protecció o situació de risc, el dol, la prevenció del suïcidi i l'aferrament. Ha participat en múltiples projectes nacionals i internacionals d'investigació, comptant en l'actualitat amb més de 90 articles publicats, més de 40 contribucions en forma de llibre o capítol de llibre i més de 180 aportacions en congressos nacionals o internacionals. Fruit de l'anterior, ha rebut diversos premis per la qualitat científic-tècnica de les seues aportacions, entre ells el Premi Psicòlegs Emprenedors: modalitat Joves Investigadors atorgat pel Consell General de la Psicologia d'Espanya i la Fundació Espanyola per a la Promoció i el Desenvolupament Científic i Professional de la Psicologia.

MARTINEZ BESTEIRO, ELVIRA

MARTINEZ BESTEIRO, ELVIRA

PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
MENGUAL ANDRES, SANTIAGO

MENGUAL ANDRES, SANTIAGO

PDI-Titular d'UniversitatDirector/a de Departament
Biografia
 

El Dr. Santiago Mengual Andrés és actualment professor titular i director del Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació de la Facultat de Filosofia i Educació de la Universitat de València, Espanya. Té un Màster en Psicologia de l'Educació i un Ph.D. de la Universitat d'Alacant, Espanya. Va ser Vicedegà d'Investigació, Innovació i Qualitat de la Facultat de Filosofia i Educació de la Universitat de València. Va ser Secretari Acadèmic de la Delegació de la Comunitat Valenciana de l'AIDIPE (Associació Interuniversitaria de Recerca Educativa). Va ser consultor del Màster en E-Learning (UOC). Des de l'any 2003 ha impartit diversos cursos de postgrau nacionals i internacionals. També ha participat com a professor, coordinador o director en més de 30 seminaris, tallers i cursos de formació en Tecnologia Educativa i Mètodes de Recerca en Educació. Les seves àrees de recerca se centren principalment en el paper de les TIC a l'Educació amb més de 95 contribucions (articles, capítols de llibres, llibres, actes, etc.). Actualment és editor executiu de la revista Journal of New Approaches in Educational Research i revisor de diverses revistes científiques indexades a JCR i Scopus. En els darrers 10 anys ha estat investigador en 30 projectes d'R+D finançats amb fons públics i 3 contractes d'investigació publicoprivada, tots estretament relacionats amb la tecnologia educativa i l'edició científica

MOLLA ESPARZA, CRISTIAN

MOLLA ESPARZA, CRISTIAN

PDI-Ajudant Doctor/ACoordinador/a Curs

Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación · Universidad de Valencia

cristian.molla@uv.es

Biografia
 

Doctor en Ciències de l'Educació per la Universitat de València. Desenvolupe la meva tasca professional al departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació d'aquesta universitat, impartint docència a diferents Graus (p. ex. Pedagogia, Educació Social, Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport), Màsters (p. ex. Psicopedagogia) i Programes de Doctorat (p. ex. P.D. en Educació). Anteriorment he format part d'altres universitats com la Universitat Nacional d'Educació a Distància (UNED) o la Universitat Internacional de la Rioja (UNIR), Espanya.

Els meus interessos de recerca més recents s’orienten cap a l’especialització metodològica en l’àmbit de l’avaluació de la qualitat del report d’estudis avaluatius d’intervencions complexes. També desenvolupe diverses línies d’investigació centrades en l’anàlisi de la qualitat i la inclusió dels estudis primaris, la valoració del report i de la qualitat de l’evidència científica, així com l'avaluació de biaixos en revisions sistemàtiques i metanàlisis. El propòsit últim és fomentar la transparència i la replicabilitat dels estudis, com a criteris essencials per al progrés acumulatiu del coneixement científic.

La meva trajectòria investigadora s’ha concretat en la participació en projectes competitius d’àmbit nacional i internacional, la publicació en revistes científiques d’impacte i editorials de prestigi, així com en la presentació de resultats en congressos especialitzats. Amb l'objectiu d'especialitzar-me en metodologia i anàlisi estadística també forme part de l'Associació Espanyola de Metodologia de les Ciències del Comportament (AEMCCO) i de la European Association of Methodology (EAM). El meu perfil metodològic m'ha permès dur a terme estudis sobre una varietat de temes (p. ex., Learning Analytics, Chemsex, Slamsex, Sexting, Burnout, Violència filio-parental, entre d'altres)

Si vols saber més sobre el meu treball com a professor i investigador en educació, pots visitar la meva pàgina web.

MORELL MENGUAL, VICENTE JAVIER

MORELL MENGUAL, VICENTE JAVIER

PDI-Titular d'Universitat

Facultad de Psicología y Logopedia Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación Despacho F208

(9616) 25616

vicente.morell@uv.es

PEREZ BOULLOSA, ALFREDO

PEREZ BOULLOSA, ALFREDO

PDI-Titular d'Universitat

Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación Avda. Blasco Ibáñez, 30 46010 Valencia Despacho 14 del Dpto. MIDE 1er cuatrimestre 2025-26 - Tutorías: Martes 12:30-15:00 h.

(9638) 64325

alfredo.perez@uv.es

Biografia
 

[Biografia, versió en valencià]

PULIDO MONTES, CRISTINA

PULIDO MONTES, CRISTINA

PDI-Titular d'UniversitatCoordinador/a Curs

Avenida de Blasco Ibáñez, 30, 46010, Valencia, Valencia. Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación. Departamento de Educación Comparada e Historia de la Educación (ECHE). Despacho número 312 del tercer piso de la Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación.

cristina.pulido@uv.es

Biografia
 

Professora Titular de Universitat del Departament d’Educació Comparada i Història de l’Educació de la Universitat de València. Doctora en Educació (2020) per la Universitat de València. Personal Investigador en Formació en el Departament d’Educació Comparada i Història de l’Educació de la Universitat de València, Espanya (2015-2019). Becària FPU del Ministeri d’Educació, Ciència i Esport del Govern d’Espanya. Membre i secretària del Grup de Recerca en Educació Comparada i Internacional Àgora (GRECIA) de la Universitat de València i del Grup de Recerca Innovació, Metodologia i TIC (INMETIC) de la Universitat Catòlica de València (UCV). Investigadora en el Projecte de Recerca finançat pel Ministeri de Ciència i Innovació del Govern d’Espanya PID2022-13645OA-I00 Imaginaris sociotècnics en educació: xarxes polítiques de governança digital i sobirania digital (SocioTechED). Coordinadora del Projecte d’Innovació AUECPE de la Universitat de València per a la introducció de metodologies i recursos digitals que fomenten el blended learning i el flipped teaching a les aules. Forma part del Comitè Avaluador de la Revista Iberoamericana de Docents, a més de ser avaluadora en diverses revistes internacionals, seminaris internacionals i congressos nacionals. Coordinadora del quart curs de Pedagogia. Va ser Visiting Research Scholar a l’Institute of Education del University College London durant el curs 2016/2017. En el curs 2022-2023, va realitzar una estada de recerca postdoctoral finançada per la Generalitat Valenciana a la University of Gävle (Suècia) sobre les polítiques educatives de l’extrema dreta a Europa. Les seues línies de recerca inclouen: la privatització de l’educació en països desenvolupats i en desenvolupament; l’impacte de la COVID-19 en el dret a l’educació des d’una perspectiva comparada i internacional; els imaginaris sociotècnics en educació, governança i sobirania digital; i l’anàlisi de les polítiques educatives de l’extrema dreta a Europa. Les línies d'investigació que duu a terme són: privatització de l'educació en països desenvolupats i en desenvolupament i l'impacte de la *COVID-19 en el dret a l'educació des d'una perspectiva comparada i internacional.

RAMOS SANTANA, GENOVEVA

RAMOS SANTANA, GENOVEVA

PDI-Titular d'Universitat
Biografia
 

Doctora i Premi Extraordinari de Doctorat en 2004 per la Universitat de València. Professora Titular del Dpto. Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació (MESURA) Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació de la Universitat de València.

Docent de Mètodes de recollida d'informació; Diagnòstic i Educació; Diagnòstic social i comunitari i Diagnòstic de necessitats educatives especials.

Co-directora del Màster de Formació Permanent en Atenció a la diversitat i Educació Inclusiva de la Universitat de València- ADEIT des del curs 2014/15 fins a l'actualitat.

Co-directora del Màster de Formació Permanent en Educació de les Altes Capacitats i desenvolupament del Talent- Universitat de València- ADEIT des del curs 2022/23 fins a l'actualitat.

Grup d'investigació: Diversitat i avaluació de la formació al llarg de la vida (DIVFOREVA) Ref. UV-INV_GIUV-513656. https://divforeva.blogs.uv.es/

Línies d'investigació:

  • Disseny i validació d'escales
  • Altes capacitats i desenvolupament del talent
  • Perspectiva de gènere en la docència
  • Metodologies d'ensenyament-aprenentatge per a la innovació i la transformació docent
  • Coeducació
  • Atenció a la diversitat i educació inclusiva
  • Avaluació de competències docents per a la inclusió i l'excel·lència
  • E-avaluació de l'aprenentatge

Participant de l'Associació Interuniversitària per a la Investigació Pedagògica (AIDIPE) i l'Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues (AMIT).

REVERT ALBERT, ROSA

REVERT ALBERT, ROSA

PDI-Substitut/A
SAHUQUILLO MATEO, PIEDAD

SAHUQUILLO MATEO, PIEDAD

PDI-Titular d'Universitat

Piedad Mª Sahuquillo Mateo Profesora Titular Dpto. Teoría de la Educación Fac. Filosofía y C. C. de la Educación Avda. Blasco Ibáñez, 30- 4ª planta 46010- Valencia Tel: 963864736 (Ext. 64835) Fax: 963864035

(9638) 64835

piedad.sahuquillo@uv.es

Biografia
 

Professora Titular de la Universitat de València, al Departament Teoria de l'Educació. Premi extraordinari de Doctorat i de Llicenciatura. La seva activitat docent i investigadora se centra, prioritàriament, en els àmbits de Família, infància i adolescència i en Processos i estratègies d'ensenyament-aprenentatge i metodologies (especialment a l'àmbit de la Pedagogia Universitària), amb Tesis dirigides sobre aquestes temàtiques així com projectes de recerca i publicacions en revistes científiques i obres col·lectives. És també docent en diferents Màsters i Postgraus, on imparteix matèries vinculades als àmbits abans assenyalats.