Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Tècniques Experimentals en Química Logo del portal

  • Universitat de València

Els estudiants realitzaran el treball de Pràctiques Externes en una empresa o organisme i elaboraran una memòria del mateix.

L'assignatura consta de 7 ECTS, amb una presencialitat del 90% (155 hores de treball a l'empresa i 2,5 de tutoria per a l'elaboració de la memòria).

La gestió de les Pràctiques Externes va a càrrec del servei d'ADEIT de la UV, el qual realitza l'organització sempre amb la supervisió de la Comissió de Coordinació Acadèmica. S'ofereix als estudiants un llistat d'empreses del sector químic i afins, seleccionat per la Comissió de Coordinació Acadèmica, així com les característiques indicades per cadascuna d'elles. Els estudiants realitzen l'elecció en funció dels seus interessos.

La Universitat de València disposa d'un model de conveni de cooperació educativa per a les pràctiques externes que tenen subscrit les empreses i entitats que participen cada curs acadèmic en el Màster i, a més, un acord específic per a cadascú dels estudiants que hagen de realitzar les seues pràctiques.

La Comissió de Coordinació Acadèmica del Màster en Tècniques Experimentals en Química, en col·laboració amb ADEIT, selecciona del llistat general d'empreses i/o entitats relacionades amb la indústria química que col·laboren en les pràctiques en empresa aquelles que considera més adequades per a la formació dels estudiants del Màster, les quals són les que disposen de laboratoris en què s'utilitzen tècniques experimentals, i en què, per tant, els estudiants poden posar en pràctica els seus coneixements aplicant-los als problemes reals de l'empresa o organisme.

Les empreses i entitats es troben ubicades en l'entorn geogràfic de la Universitat de València, principalment a València capital i voltants. També es disposen en altres poblacions de la província, resta de l'estat espanyol i, en menor mesura, en altres països, principalment de la Unió Europea.

Totes les empreses i entitats col·laboradores adquireixen els següents compromisos que seran detallats en els corresponents acords específics per cadascun dels estudiants que realitzen les seues pràctiques:

  • Posar a disposició dels estudiants un professional que faça de tutor, dirigint i orientant les seues activitats durant la seua estada i col·laborant amb el professor tutor de la universitat en el procés d'aprenentatge de l'estudiant.
  • S'estableix, de comú acord, el programa d'activitats que realitzaran el estudiants, i que s'adequarà als objectius establerts i les competències a assolir pels estudiants.
  • Les empreses i entitats disposaran dels mitjans materials i serveis suficients per a realitzar les seues pràctiques.

El llistat d'oferta de places per a la realització de les Pràctiques Externes de cada curs acadèmic es publica en aquesta web.

Les ofertes de places de cada curs acadèmic i l'elecció per part dels estudiants es realitza al mes de gener de cada curs acadèmic.

Els estudiants disposaran de dos tutors:

  • Tutor de l'empresa, que serà assignat per l'empresa, entre el personal titulat qualificat.
  • Professor tutor de l'Universitat (PDI del Màster, cada estudiant tindrà com a tutor el mateix professor tutor del treball fi de máster i qui alhora és tutor de màster de l'estudiant).

El període de realització de les pràctiques és entre gener i juny de cada curs acadèmic. Les dates concretes s'estableixen mitjançant comú acord entre cada estudiant i el seu tutor de l'empresa on vaja a realitzar les pràctiques externes. 

El sistema d'avaluació de la tasca realitzada pels estudiants en les Pràctiques Externes es basa en l'avaluació realitzada per un Tribunal nomenat a tal finalitat en cada curs acadèmic.

Els aspectes a valorar són l'informe del Tutor d'Empresa sobre les activitats realitzades per l'estudiant i la memòria presentada i avaluada pel professor tutor.

Per a ser avaluats, els estudiants hauran de realitzar el depòsit de la memòria de les Pràctiques Externes per correu electrònic a manuel.delcasar@uv.es i francesc.a.esteve@uv.es, abans de la data indicada en el Calendari d'Activitats.

Ha d'incloure:

 - Memòria de les Pràctiques Externes en format PDF, amb l'encuny i/o el vistiplau i la signatura del Tutor en l'Empresa en la primera pàgina.

 El Professor Tutor de la Universitat ha d'enviar per correu electrònic a manuel.delcasar@uv.es i francesc.a.esteve@uv.es, abans de la data indicada en el Calendari d'Activitats.

 - Formulari d'avaluació emplenat pel Tutor de l'empresa per correu electrònic. Escala de puntuació d'1 a 10.
 - Formulari d'avaluació emplenat per el/els Tutor/és acadèmic/s de la Universitat. Escala de puntuació de 0 a 10.

L'extensió i format de la memòria hauran de ser els següents:

  • Extensió: 30 págines com a màxim, incloent tot el material (text, bibliografia, taules, figures, etc.)
  • Format:
    • Font: Times New Roman.
    • Grandària: 12.
    • Interliniat: senzill.
    • Espaciat: anterior 0, posterior 6.
    • Marges: els quatre seran de 3 cm.

Mitjans per a l'avaluació de la qualitat de les Pràctiques Externes

El professor tutor de la Universitat rep la informació directa de l'estudiant, la qual cosa permet conèixer si s'estan complint les expectatives derivades del conveni amb l'empresa, per a poder actuar i resoldre qualsevol tipus de dificultat, conflicte, etc. A més, en finalitzar les pràctiques cada estudiant emplena un qüestionari en què se l'enquesta sobre la realització de les pràctiques.

Açò permet a la Comissió de Coordinació Acadèmica realitzar un estudi posterior de la qualitat oferida per les empreses col·laboradores d'interès per a l'organització del proper curs. La revisió que anualment realitza la Comissió de Coordinació Acadèmica, del llistat d'empreses, permet tant la possibilitat d'ampliar l'oferta del curs anterior si es considera convenient, com la d'eliminar alguna empresa si els estudiants i el seu professor tutor del Màster feren un informe negatiu de l'acollida dels estudiants en l'empresa i/o del rendiment que proporciona per a la formació de l'estudiant.

A més, la UV ha inclòs un Programa d'Avaluació de les Pràctiques en Empreses dins del Sistema de Garantia Interna de Qualitat de la UV.