University of Valencia logo Logo Natural History Museum of the Valencia University Logo del portal

Làmina de rèptils de l'era secundària - Agost

  • August 20th, 2024

Tableau 68. Reptiles du Terrain Secondaire.

Col·lecció Didàctica del Museu de Ciències Naturals Pare Ignacio Sala S.J. Depositada en el M[UV]HN.

 

La làmina “Reptiles du Terrain Secondaire” és un altre exemple destacat de la col·lecció històrica del MUVHN. Aquesta il·lustració pertany a una sèrie de làmines de temàtica geològica publicades i editades per la casa Emile Deyrolle, situada en la Rue du Bac número 46, París. El naturalista Emile Deyrolle va ser conegut per proporcionar des de la seua botiga a París, objectes d'Història Natural a totes les institucions científiques i particulars. Les seues il·lustracions, que combinaven amb mestratge la precisió tècnica i un estil artístic distintiu, van ser àmpliament utilitzades en espais educatius durant els segles XIX i XX.

La làmina, titulada Reptiles du Terrain Secondaire, representa la figura i esquelet de dos dels rèptils més característics de l'era Secundària: el Pterodactylus crassirostris i el Ichthyosaurus communis, noms amb els quals es coneixien aquestes espècies. El Pterodactylusse representa amb les seues ales parcialment esteses, destacant les seues adaptacions per al vol i les particularitats del seu pic robust i dentat. El Ichthyosaurus apareix nadant, amb una representació detallada de la seua anatomia hidrodinàmica i esquelet, adaptat per a la vida marina.
Aquesta làmina és molt antiga i presenta diverses perforacions i clivelles en el paper, que hauran de ser restaurades. El MUVHN està duent a terme accions de restauració d'aquestes peces, amb l'ajuda d'especialistes en la conservació del patrimoni, per a assegurar la seua adequada preservació. La làmina serà restaurada en les pròximes fases de treball, la qual cosa permetrà la seua millor exhibició en el futur.

Grandària de la làmina original: Amplària 120 cm i altura 100 cm.