El Vicerectorat de Sostenibilitat, Cooperació i Vida Saludable, amb la col·laboració del Servei d'Esports i la Facultat de Ciències de l'Activitat Física i l'Esport (FCAFE), ha posat en marxa un grup de Runners com a acció d'Universitat Saludable i Sostenible, amb l'objectiu de fomentar la participació i promoció d'una activitat física i esportiva saludable entre companys i companyes, d'una manera no competitiva, i impulsant la identitat de grup com a UV Sostenibilitat Runners i l'afició per les carreres populars.
L'activitat està dirigida principalment al personal de la UV i consisteix en entrenaments gratuïts dirigits per un professor de la FCAFE dues vegades en la setmana, als Campus dels Tarongers i de Blasco Ibáñez, per a preparar adequadament la participació com a UV Sostenibilitat Runners en el circuit de carreres populars de la ciutat de València.
Són entrenaments per a poder córrer d'una manera saludable i preparar adequadament les carreres populars en les quals participarem com a equip i amb una samarreta identificativa d'UV Sostenibilitat Runners