
La Universitat de València va aconseguir una destacada segona posició per equips en el Campionat d'Espanya Universitari (CEU) de Triatló 2025, celebrat diumenge passat 18 de maig al Parc Central de Tres Cantos, Madrid. La competició, organitzada en un entorn ideal per a la pràctica del triatló, va reunir estudiants de tota Espanya per a disputar una intensa jornada esportiva.
Amb un total de huit atletes inscrits i set d'ells que van completar la prova, l'equip de la UV va aconseguir un temps conjunt de 04.08:01, que li va valdre el subcampionat nacional per equips.
La jornada va començar a les 10:00 h amb la prova femenina, en la qual van competir diverses representants de la Universitat de València. Sara Moreno González va ser la millor classificada, arribant a la meta en huitena posició amb un temps de 01.06:12. Li van seguir Alejandra Del Val Donderis, que va finalitzar en 12a posició amb 01.07:33, i Silvia Simarro Pascual, en el lloc 19é amb un temps de 01.13:34. Neus Fuster hagué de retirar-se en la prova de bicicleta per problemes físics.
A les 11:30 h es va disputar la prova masculina, on va destacar l'actuació de Daniel Tolosa Aguelo, que va fregar el podi amb una excel·lent quarta posició i un temps de 00.55:54. Van completar la participació masculina de la UV Óscar Espinosa Cebrián (16é, 00.58:21), Arnau Rosaleny Aznar (18é, 00.58:53) i Joan Salvador Badenes (33é, 01.02:24), reforçant la presència de l'equip en una competició d'alt nivell.
El lliurament de trofeus va tindre lloc a les 13:00 h, en un ambient de celebració i reconeixement a l'esforç de l'alumnat esportista.
A més d'en el triatló, la Universitat de València va participar en la disciplina d'orientació, reafirmant el seu compromís amb una participació diversa i activa en els Campionats d'Espanya Universitaris 2025. Aquesta presència multidisciplinària demostra l'impuls que la UV dona a l'esport universitari i al desenvolupament integral del seu estudiantat.
El Servei d'Educació Física i Esports de la Universitat de València felicita a tots els i les participants pel seu compromís, treball en equip i l'excel·lent resultat obtingut en una de les competicions més exigents del calendari universitari nacional.