Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

L'atenció als usuaris amb discapacitat o necessitats específiques de suport educatiu en la universitat i les seues mesures d'inclusió

Destinataris PAS
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 15 horas
Durada presencial 15 horas
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Període 1er quatrimestre
Curs acadèmic 2023-2024
Edició 01
Any del pla de formació 2024
Data d'inici del curs 06/02/2024
Data de finalització del curs 20/02/2024
Data d'inici d'inscripció 09/01/2024
Data de finalització d'inscripció 17/01/2024
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 06/02/2024 10:00 06/02/2024 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 08/02/2024 10:00 08/02/2024 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 13/02/2024 10:00 13/02/2024 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 15/02/2024 10:00 15/02/2024 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
5 20/02/2024 10:00 20/02/2024 13:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Perfil professional destinataris
PTGAS
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Asensi Borras, M. Celeste
Ver ficha
  • Borrell Puchades, Raquel
  • Personal Fundacion General-
Ver ficha
  • Espinaco Salvador, M. Jose
Ver ficha
  • Jaen Jaen, Eulalia
  • Personal Fundacion General-
Ver ficha
Objectius formatius

Conéixer la normativa estatal sobre discapacitat.
Conéixer la normativa comunitària sobre Discapacitat.
Conéixer la normativa de la UV sobre discapacitat- Protocols salut mental, prevenció riscos i emergències.
Documentació discapacitat. Certificat, incapacitat; Ministeri
Servei de suport en la UV: estadístiques i funciones
Adaptacions en la UV i recursos
Atenció a l'estudiantat amb discapacitat visual
Atenció a l'estudiantat amb discapacitat auditiva
Atenció a l'estudiantat amb discapacitat motriu
Atenció a l'estudiantat amb problemes de salut mental
Atenció a l'estudiantat amb TDAH
Atenció a l'estudiantat amb DEA
Atenció a l'estudiantat amb TEA
Atenció a l'estudiantat amb malaltia crònica/orgànica.
Atenció a l'estudiantat amb NEAE 
Atenció a l'estudiantat amb D. transitòria
Practica Braille
Práctica LSE
Pràctica cadira de rodes
Evacuació en cas d'emergència

Competències que es desenvoluparan

Potenciar l'empatia cap a persones amb altres realitats, experiències…
Respectar les idees i creences de la resta de persones.
Desenvolupar una major consciència social i capacitat de compromís.
Reconéixer les pròpies limitacions i la dels altres, 
Desenvolupament de recursos personals per a bregar amb la vida diària.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:
Realitzar les activitats proposades pel docent.
Assistència almenys del 85% de les sessions 

L'avaluació es realitzarà a partir de proves de:
 - la participació activa a l'aula,
 - proves d'avaluació tipus test.

Inscripció