Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Eines en línia per a l’aprenentatge tecnocooperatiu

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 6
Durada en línia síncrona 6
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Període 2on semestre
Curs acadèmic 2020-2021
Edició 01
Any del pla de formació 2021
Data d'inici del curs 22/02/2021
Data de finalització del curs 24/02/2021
Data d'inici d'inscripció 16/12/2020
Data de finalització d'inscripció 21/12/2020
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 22/02/2021 10:00 24/02/2021 13:00 En línia
Perfil professional destinataris
PDI de la Universitat de València interessat a conèixer eines per a la inclusió de metodologies docents cooperatives variades per a la docència semipresencial/en línia.
Professorat no UV

Juan Miguel Ribera Puchades

Doctor en Matemàtiques i professor titular interí de l’àrea de Didàctica de la Matemàtica del Departament de Matemàtiques de la Universitat de La Rioja. Investigador sobre l’ús de vídeos per a la docència.

Objectius formatius

El curs pretén facilitar als assistents estructures cooperatives que puguen ser portades a l’aula, amb especial atenció a aquelles que permeten l’ús d’ordinadors o dispositius mòbils.

Continguts
  • L’aprenentatge cooperatiu.
  • Estructures cooperatives per a una activitat/sessió i estructures cooperatives per a un projecte/tema/semestre.
  • Elements TIC en la metodologia cooperativa.
  • L’avaluació de l’aprenentatge dels estudiants en les activitats realitzades mitjançant una metodologia cooperativa.


En tots els continguts es posa l’èmfasi especialment a les eines per a la docència en línia.

Competències que es desenvoluparan
  • Conèixer estructures cooperatives que puguen ser aplicades en la docència (presencial i en línia), especialment les que permeten l’ús de dispositius mòbils.
  • Diferenciar entre aprenentatge col·laboratiu i aprenentatge cooperatiu. Conèixer els avantatges i els desavantatges de cada un d’aquests aprenentatges.
  • Dissenyar i avaluar activitats basades en una metodologia cooperativa.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

S’avaluarà la participació activa en el taller mitjançant la creació d’exemples concrets d’estructures cooperatives que puguen ser aplicades en la seua docència, amb la intenció que siguen posats en comú en el curs.

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per la tutora o professora o pel tutor o professor.

Darrera modificació 22/09/2021