Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Gestió de conflictes i mediació (PDI)

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 16
Durada presencial 16
Durada en línia síncrona 0
Durada en línia asíncrona 0
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2022-2023
Edició 01
Any del pla de formació 2023
Data d'inici del curs 03/07/2023
Data de finalització del curs 13/07/2023
Data d'inici d'inscripció 08/02/2023
Data de finalització d'inscripció 22/02/2023
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 03/07/2023 10:00 03/07/2023 14:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 06/07/2023 10:00 06/07/2023 14:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 10/07/2023 10:00 10/07/2023 14:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 13/07/2023 10:00 13/07/2023 14:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Gonzalez Navarro, Pilar
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
Professorat no UV

Angel Martínez Moreno

Licenciado en Psicología. Director de Aduma (www.aduma.cat).

Gemma Pons García Gemma Pons García

Llicenciada en la Facultat de Dret de València (1998), Màster en Gestió i Resolució de Conflictes en Els *Heures, Universitat de Barcelona (2000), Diploma d'estudis avançats del Doctorat en la Universitat de Barcelona (2003) investigant sobre “la confidencialitat en els procediments de mediació”, Harvard *Law *School *Workshop: “*Theory *and *tools *of *the Harvard *Negotiation *Project”. 
*CEO en el Centre de mediació Gestió Intel·ligent de Conflictes. la *Co-autora del Projecte de creació de les *UMS (unitats de mediació sanitària –prevenció i gestió de conflictes en les organitzacions-) que es va implementar a l'Hospital de la Vall d´Hebron de Barcelona, Consorci Sanitari de Terrassa i dues Gerències del *ICS.

Objectius formatius

OBJECTIUS FORMATIUS:
1. Conéixer les variables psicosocials implicades en els processos de conflicte, negociació i mediació.
2. Saber identificar els components emocionals i cognitius presents en les relacions interpersonals i la seua influència en el desenvolupament dels conflictes i en la seua resolució.
3. Diferenciar problema, conflicte, agressió i violència en el treball.
4. Conéixer procediments per a identificar el procés de conflicte i la seua resolució en el treball i fomentar un entorn social més saludable.
5. Identificar els mecanismes a través de les que es produeix el diàleg intern (*v.g., *rumiaciones, pensaments distorsionats, atribucions...) aconseguint d'aquesta manera la possibilitat de gestió del mateix i de la seua influència en el desenvolupament dels conflictes.
6. Identificar característiques personals que influeixen en la resolució dels conflictes.
7. Disposar d'esquemes operatius per a l'anàlisi de situacions disfuncionals, així com per a la construcció i la gestió de problemes.
8. Aprendre tècniques destinades a l'autogestió en situacions d'elevada intensitat emocional, tant en un mateix com en la relació amb persones de l'entorn i construir vivències interpersonals més saludable
9. Aproximar-se a una nova comprensió del conflicte i les seues dinàmiques, a través d'un mètode pràctic vivencial. 
10. Dotar als assistents de tècniques i eines mediadores bàsiques per a la gestió de conflictes diaris.

Continguts

1. Conflicte, negociació i mediació en les organitzacions: perspectiva psicosocial.
2. El procés de construcció de conflictes i problemes a partir de situacions disfuncionals.
3. Com traçar el mapa del conflicte
4. Les estratègies bàsiques de gestió del conflicte.
5. Diagnòstic de mediabilidad.
6. Tècniques mediadores i la seua integració en el procediment de mediació.
7. Casos pràctics

Competències que es desenvoluparan

0. Conéixer i aplicar la cultura de la mediació com a mitjà de gestió de conflictes
1. Capacitat d'identificació i individualització del conflicte 
2.Millorar les relacions interpersonals en el treball.
3. Millorar el maneig de les relacions conflictives.
4. Millorar la capacitat per a integrar-se en grups de treball.
5. Evitar situacions d'agressió i violència en el treball.
6. Millorar la capacitat d'autocontrol emocional.
7. Disposar d'instruments i esquemes d'actuació eficaces davant situacions de conflicte interpersonal en el treball.
8. Capacitat per a posar en pràctica tècniques mediadores.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència segons normativa de la UV i participació activa en els casos pràctics

 

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscripció