Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

La inclusió de l'estudiantat amb discapacitat i NEAE a l'aula universitària, docència i ajustos raonables.

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 10
Durada presencial 10
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2024
Data d'inici del curs 15/07/2024
Data de finalització del curs 24/07/2024
Data d'inici d'inscripció 28/02/2024
Data de finalització d'inscripció 13/03/2024
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 15/07/2024 10:00 15/07/2024 12:30 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 17/07/2024 10:00 17/07/2024 12:30 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 22/07/2024 10:00 22/07/2024 12:30 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 24/07/2024 10:00 24/07/2024 12:30 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Asensi Borras, M. Celeste
Ver ficha
Professorat no UV

Eulalia Jaén Jaén

Tècnica d'assessorament d'UVdiscapacidad.
Llicenciada en Psicologia. UV.

Raquel Borell Puchades

Màster Intervenció Psicoeducativa. UV.
Objectius formatius

Conéixer la normativa estatal sobre discapacitat.
Conéixer la normativa comunitària sobre Discpacidad.
Conéixer la normativa de la UV sobre discapacitat- Protocols salut mental, prevenció riscos i emergències.
Avaluació per a la realització d'informes. Nou protocol
Servici de suport en la UV: estadístiques i funciones
Adaptacions en la UV i recursos
Atenció a l'estudiantat amb discapacitat visual i cas pràctic.
Atenció a l'estudiantat amb discapacitat auditiva i cas pràctic.
Atenció a l'estudiantat amb discapacitat motriu i cas pràctic.
Atenció a l'estudiantat amb problemes de salut mental i cas pràctic.
Atenció a l'estudiantat amb malaltia crònica /orgànica i cas pràctic.
Atenció a l'estudiantat amb TDAH i cas pràctic.
Atenció a l'estudiantat amb DEA i cas pràctic.
Atenció a l'estudiantat amb TEA i cas pràctic.
Atenció a l'estudiantat amb NEAE i cas pràctic.
Atenció a l'estudiantat amb D. transitòria i cas pràctic.
Guia d'adaptacions SAPDU
 

Competències que es desenvoluparan

Potenciar l'empatia cap a persones amb altres realitats, experiències,…
Respectar les idees i creences de la resta de persones.
Desenvolupar una major consciència social i capacitat de compromís.
Reconéixer les pròpies limitacions i la dels altres, 
Desenvolupament de recursos personals per a bregar amb la vida diària.
 

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:
Realitzar les activitats proposades pel docent.
Assistència almenys del 85% de les sessions 

L'avaluació es realitzarà a partir de proves de:
 - la participació activa a l'aula,
 - proves d'avaluació tipus test.

Inscripció