Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Javier Badía Collados
ADR Formaciò
El llenguatge administratiu, dins del llenguatge escrit, és un llenguatge especialitzat. És el llenguatge que usa l'Administració per a comunicar-se amb els ciutadans i és el llenguatge al qual han de recórrer els ciutadans per a comunicar-se amb l'Administració. Tots, en algun moment de les nostres vides, entrem en aqueix circuit, i així és des de la inscripció dels nostres noms en el Registre quan naixem... El llenguatge administratiu té característiques pròpies, tant de vocabulari com de gramàtica o d'estil. Conéixer aqueixes característiques i aplicar-les, és, o ha de ser, obligació de l'empleat públic.
Una societat democràtica obliga a la modernització del llenguatge administratiu, en el qual encara trobem paraules i construccions sintàctiques incomprensibles per a la ciutadania.
Pràcticament fins a la dècada dels huitanta s'arrossegaven fórmules que venien del segle XIX, quan fonamentalment imperava un estil altisonant i complicat, amb textos plens d'oracions subordinades i complexes.
En la dècada dels setanta del segle XX, els EUA, el Canadà, el Regne Unit i Suècia van encapçalar la revolució de l'anomenat llenguatge clar (*Plain *Language), que consistia sobretot a dotar a les seues lleis i documents jurídics i administratius de llegibilitat. Després, ja en els huitanta i següents, es van incorporar altres països com Austràlia, França, Espanya...
• Conéixer les característiques del llenguatge administratiu actual.
• Reflexionar sobre el valor del llenguatge administratiu com a factor de qualitat i per a un millor i més eficient servei públic.
• Repassar la manera de redactar correctament documents de tipus administratiu, amb especial referència als casos que ací es proposen.
• Llenguatge administratiu i estil administratiu (I): característiques lèxiques i gramaticals.
• Estil administratiu (II): criteris de claredat i modernització.
• Pautes per a un llenguatge inclusiu. Discriminació per raó de sexe. Altres discriminacions en el llenguatge.
• Documents administratius: concepte, funcions, estructura i pautes estilístiques.
• Escriure en Internet.
En una societat democràtica l'Administració serveix al ciutadà. L'Administració està obligada a la transparència, la qual cosa implica un llenguatge accessible (fàcilment comprensible) i una burocràcia mínima, que se servisca de les noves tecnologies, més econòmiques i eficaces, per als documents administratius i jurídics.
És obligatori superar els test que es plantegen al llarg del curs.
Visualització del 100% dels continguts i superació de les proves d'avaluació fixades.