Universitat de ValènciaServei d'Informació i Dinamització Logo del portal

El programa DRAC concedeix ajudes econòmiques per a estudiants per assistir a cursos, seminaris, estades de recerca o altres activitats presencials organitzades per la Xarxa Vives o per les universitats que hi participen en el programa.

L’import concedit cobreix part de les despeses d’allotjament, inscripció i desplaçament amb l’objectiu de promoure la mobilitat d’estudiants de grau, de màster i de doctorat entre les universitats de la Xarxa Vives participants en el programa.

 

Convocatòria 2024

Persones beneficiàries

Persones matriculades en centres propis de la Universitat de València en estudis oficials de grau, màster o doctorat en el moment de presentar la sol·licitud i de realitzar l’activitat. 

En els estudis de grau, cal tenir un mínim de 12 crèdits aprovats i incorporats a l’expedient en el moment de fer la sol·licitud. En el cas d’estudis de màster oficial i de doctorat, no es requereix el compliment d’aquest requisit.

Termini de presentació de sol·licituds

Aquesta convocatòria té dos terminis de presentació de sol·licituds i dues resolucions:

  • Primer termini: des del 6 de juny de 2024 fins al 15 de setembre de 2024, inclusivament.
  • Segon termini: des del 16 de setembre de 2024 fins al 20 de novembre de 2024, inclusivament.

Les peticions es resoldran en els 15 dies hàbils posteriors a les dates límit de presentació de sol·licituds de cada termini 

Excepcionalment, si no s’ha pogut demanar l’ajuda per no estar publicada aquesta convocatòria, es pot sol·licitar per a activitats realitzades compreses, únicament, entre el 16 de gener de 2024 i els 5 dies hàbils següents a la data de publicació d’aquesta convocatòria en el DOGV, i sempre dins el primer termini de presentació de sol·licituds.

Requisits de les activitats

  • No han d’haver-se realitzat abans de presentar la sol·licitud (amb l’excepció esmentada en l’apartat anterior).
  • Han d’estar organitzades per les universitats participants en el programa DRAC o per la Xarxa Vives d’Universitats.
  • Han d’implicar un desplaçament superior a 50 quilòmetres entre la universitat de procedència i la de destinació.
  • Han de realitzar-se fora de la comarca de residència habitual de la persona sol·licitant (queden excloses les activitats no presencials).

La durada màxima de l’activitat finançada serà de 15 dies lectius. 

Dotació econòmica

D’una banda, s’estableix un màxim de 420 € destinats a cobrir despeses d’allotjament i inscripció, que en cap cas inclouran les despeses de manutenció. D’altra banda, es fixa l’import màxim per a les despeses de desplaçament, d’acord amb el quadre següent fixat per la Xarxa Vives d’Universitats:
 

Alacant (àrea) 75 €
Andorra  190 €
Barcelona (àrea) 130 €
Castelló de la Plana 30 €
Illes Balears 120 €
Girona 150 €
Lleida 145 €
Perpinyà 160 €
Tarragona 160 €
Sàsser 300 €
Vic 150 €

Fases del procediment i documentació a presentar


1. Publicació de les bases

2. Sol·licitud de l’ajuda

  • Accés al formulari de sol·licitud en la Seu Electrònica de la UV. Juntament amb la sol·licitud cal aportar la documentació següent:
    • Programa de l’activitat per a la qual se sol·licita l’ajuda.
    • Si se sol·licita l’ajuda per a una estada de recerca departamental, cal presentar el vistiplau de la universitat d’origen i de la universitat de destinació, en un imprès normalitzat que facilita el Servei d’Informació i Dinamització d’Estudiants (Sedi). 
    • En cas que la persona sol·licitant indique un compte bancari diferent del facilitat en la matrícula, o en cas que n’aporte un de nou, cal adjuntar un certificat de titularitat del compte, emès per l’entitat corresponent. En qualsevol cas, la titularitat ha de ser de la persona que sol·licita l’ajuda.
    • Còpia de l’expedient acadèmic, amb indicació de la nota mitjana sobre 10, de la titulació d’accés als estudis de màster oficial o de doctorat en cas de no haver-los cursat a la Universitat de València. 

3. Concessió de les ajudes

És imprescindible que presenteu, a través de la Seu Electrònica UV, el document d’acceptació de l’ajuda, en un termini de 10 dies hàbils des de l’endemà de la publicació de la concessió. Si no el presenteu emplenat i signat es revocarà automàticament l’ajuda.

4. Justificació i pagament

Per a justificar les ajudes cal presentar la documentació en el termini màxim d’un mes des de la data de realització de l’activitat o bé, des de la data de resolució de la sol·licitud, si aquesta és posterior a la data de finalització de l’activitat. El fet de no justificar l’ajuda dins el termini establert suposa la seua revocació automàtica.

  • Certificat d’assistència i/o d’aprofitament de l’activitat, emès per l’entitat  organitzadora.
  • Informe econòmic en imprès normalitzat que facilita el Sedi.
    En aquest informe s’han de detallar les despeses de transport (només s’han de valorar les despeses d’anada i tornada al lloc on es fa l’activitat), les d’allotjament i les de matrícula o inscripció.
  • Factures, rebuts, tiquets, bitllets de transport, etc., de les despeses de les quals es demane justificació: desplaçament, allotjament i inscripció en l’activitat, si escau, segons el punt 11.2 de les bases. 

 El pagament es farà una vegada s’haja comprovat que la documentació justificativa és correcta

 Hi teniu dubtes?

Recomanem llegir les bases de la resolució de la convocatòria. A més a més, en cas que necessiteu fer-nos alguna consulta podeu escriure’ns a ajudesdrac@uv.es.