La realització de la formació del programa Entreiguals és condició necessària per desenvolupar la mentoria. El pla de formació és el mateix per a ser mentor/a de qualsevol de les modalitats (mentoria d’estudiantat de primer o mentoria incoming). L’estudiantat que ja haja estat mentor o mentora en edicions anteriors no ha de repetir les sessions, a excepció de les sessions pròpies de cada centre (sessió 4), a les quals cal tornar a assistir si el centre ho considera convenient.
La formació està estructurada en 4 sessions. Tres de les sessions són comunes per a tots els participants i proporcionades pel Servei d’Informació i Dinamització (Sedi). La quarta sessió és específica de cada centre i està destinada a transmetre les concrecions del programa de mentoria a cada facultat o escola.
L’assistència a les sessions és obligatòria. Les tasques o propostes de treball podran atendre’s mentre dure la formació, seguint els criteris marcats pel professorat de cada sessió. Si es produeix alguna situació imprevista i justificable que impossibilite complir amb els requisits de la formació, cal enviar un correu a entreiguals@uv.es.
Dates
- Part comuna: sessions 1, 2 i 3. Entre el 19 de febrer i el 8 de març de 2024.
- Elecció de grups de formació: del 29 de gener al 15 de febrer. Els mentors i les mentores acceptats podran triar els grups per a fer la formació en Secretaria Virtual, en el desplegable “Estudiant” i “Entreiguals 24-25”.
- Aules i horaris [PDF].
- Part específica de cada centre: sessió 4. Entre abril i juliol de 2024.
Programa
SESSIÓ 1. QUÈ ÉS LA MENTORIA. FONAMENTACIÓ I ORGANITZACIÓ DEL PROGRAMA ENTREIGUALS
- Finalitat i sentit de la tutoria entre iguals.
- Estructura del programa: continguts, competències, temporalització, recursos, seguiment.
- El paper del mentor/a.
- Plataformes de gestió i seguiment.
SESSIÓ 2. LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA
- Recursos i serveis adreçats a l’estudiantat.
- Espais de participació.
- Suports a la docència.
- Suport personal. Indicacions per al suport a l'estudiantat amb discapacitat.
- L’acollida incoming.
- La Universitat: valor, patrimoni i societat.
SESSIÓ 3. HABILITATS DE COMUNICACIÓ EN LA RELACIÓ D’AJUDA
- Comunicació en valors.
- La gestió interna de la comunicació.
- El llenguatge no verbal.
- Empatia i escolta activa.
- Mentoria, comunicació i lideratge servicial.
SESSIÓ 4. ESPECÍFICA DE CADA CENTRE
- Pla de treball i funcions concretes de la mentoria referides al centre.
- Activitats col·lectives d’acollida pròpies del centre.
- Informació, continguts i serveis propis del centre.