Logo de la Universitat de València Logo del portal

ChromeOS

Linux

Mac

La informació està en el enllaç seguent , açí

Windows 7

OpenVPN

En primer lloc ens caldrà instal·lar el client de openvpn per a Windows, aquest amés instal·la un controlador (TAP) que emularà una tarjeta de xarxa.

1. Ens descarreguem el client corresponent a la nostra versió de Windows 7 de https://software.uv.es
  2. I procedim a instal·lar el client de openvpn per a Windows seguint les instruccions de l'instal·lador. Durant el proceś hem d'instal·lar un controlador adicional (TAP)

1. Una vegada instal·lat, executem el client de OpenVPN GUI Podrem veure si s'ha executat en l'àrea de notificació amb la següent icona  .

1.  Si fem doble click al damunt s'obrirà una finestra on ens preguntarà l'usuari (usuari@uv.es o usuari@alumni.uv.es en cas de ser alumne) i la paraula de pas de la Universitat:

1. Si tot ha anat bé la icona de connexió canviarà a color verd ->

Problemes comuns openvpn en Windows:

Prova amb el menú contextual (boto dret del ratoli) al damunt de la icona de l'àrea de notificació i selecciona connectar.

Windows 8

OpenVPN

1.    Ens descarreguem el client corresponent a la nostra versió de Windows de https://software.uv.es

2.    Al procedir a la seva instal·lació el Windows 8 impedeix la seva execució. Cal prémer en «Más Información»  tal com mostra la imatge inferior i seleccionar «Ejecutar de todas Formas»:

3.    Al executar l'instal·lador ens apareixerà el «Control de cuentas de Usuario» que ens adverteix de què no coneix qui és l'editor del programa. Cal prémer «Si».

4.    Si procedim a instal·lar el client de openvpn per a Windows seguint les instruccions de l'instal·lador. En aquest procés ens demanarà d'instal·lar el controlador TAP:

5.    Una vegada instal·lat, executem el client de OpenVPN GUI . Podrem veure si s'ha executat en l'àrea de notificació amb la següent icona .

6.     Si fem doble click al damunt s'obrirà una finestra on ens preguntarà l'usuari (usuari@uv.es o usuari@alumni.uv.es en cas de ser alumne) i la paraula de pas de la Universitat:

7.    La primera vegada que ens connectem cs'ha de permetre l'accés:

8.    Si tot ha anat bé la icona de connexió canviarà a color verd  ->

Problemes comuns openvpn en Windows:

1.    A l'hora de fer doble click al damunt de la icona del openvpn de l'area de notificació no fa res. Que estic fent mal?

Windows 10

OpenVPN

1. Ens descarreguem el client corresponent a la nostra versió de Windows de https://software.uv.es
  2. Al procedir a la seva instal·lació el Windows 10 impedeix la seva execució. Cal prémer en «Más Información»  tal com mostra la imatge inferior i seleccionar «Ejecutar de todas Formas».

1. Al executar l'instal·lador ens apareixerà el «Control de cuentas de Usuario» que ens adverteix de què no coneix qui és l'editor del programa. Cal prémer «Si».

1. SI procedim a instal·lar el client de openvpn per a Windows seguint les instruccions de l'instal·lador. En aquest procés ens demanarà d'instal·lar el controlador TAP:

1. Una vegada instal·lat, executem el client de OpenVPN GUI  . Podrem veure si s'ha executat en l'àrea de notificació amb la següent icona

.

1. Si fem doble click al damunt s'obrirà una finestra on ens preguntarà l'usuari (usuari@uv.es o usuari@alumni.uv.es en cas de ser alumne) i la paraula de pas de la Universitat:

1. La primera vegada que ens connectem cs'ha de permetre l'accés:

1. Si tot ha anat bé la icona de connexió canviarà a color verd  ->

ANDROID

OPENVPN

1.    Instal·lar l'aplicació OpenVPN Connect al google play:

2.    Descarrega l'arxiu de configuració de openvpn de la Universitat de València [IOS-Android]

3.    Obrir el OpenVPN Connect i prémer el botó de propietats (dalt a la dreta) per a importar l'arxiu de configuració que ens hem baixat:

“Import profile from SD card”.

Seleccioneu l'arxiu a importar (habitualment es baixa a la carpeta Downloads).

4.    Ara sols queda omplir amb usuari@uv.es (o usuari@alumni.uv.es) i paraula de pas de la Universitat.

ChromeOS

Tot i que ChromeOS disposa d'un menú de configuració per a OpenVPN, aquest no permet configurar tots els paràmetres necessaris per a la connexió al servidor OpenVPN de la Universitat de València.

No obstant això el sistema disposa d'un mecanisme pel qual podem afegir una configuració completa des d'un arxiu de text (ONC).

Arxiu de configuració de OpenVPN per a la Universitat de València:«openvpn_ChromeOS_uveg.onc»

1. Descarregar-nos l'arxiu de configuració:
  2. Anar a «chrome://net-internals/#chromeos» des del chrome i importem el fitxer ONC que ens acabem de descarregar. Aquest procés el fa silenciosament, sense cap advertència.

1.  Ara ja ens podem connectar a la VPN des de la icona del nostre usuari on ens apareixerà «VPN desconnectada»

1.  Solament caldrà omplir l'usuari i la paraula de pas

1. Si tot ha anat bé en l'àrea de notificació ens informarà que estem connectats a la VPN de la Universitat de València.