Logo de la Universdad de Valencia Logo del portal

• Proves de valencià

Els membres de la comunitat universitària disposaran de tres convocatòries oficials, cada any, per a examinar-se de coneixements de valencià i acreditar-ne les competències. El Servei de Política Lingüística de la Universitat de València concentrarà l'esforç en una convocatòria anual que tindrà lloc cada mes de gener. A partir d'enguany i a diferència d'anys anteriors, doncs, la Universitat de València no oferirà proves pròpies de valencià a l'estiu ni a la tardor, sinó que recomanarà i promourà la inscripció en les proves que organitza en aquestes dates la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià. Es tracta, d'aquesta manera, d'aprofitar millor els recursos i d'incrementar de dos a tres els períodes en què les persones interessades es poden examinar oficialment.

El Servei de Política Lingüística realitza exàmens de certificació oficial de valencià (CIEACOVA) dels nivells A2, B1, B2, C1 i C2, en col·laboració amb la resta d’universitats valencianes.

C1

C2

Programa i estructura de la prova

Model de prova

Criteris de correcció

Quan són les proves?

Al mes de gener, proves de la Universitat (CIEACOVA)

Qui s’hi pot matricular?

Els membres de la comunitat universitària i Amics i Antics Alumnes de la Universitat.

Quant costa?

La matrícula té un preu de 27,34 € que dóna dret a la participació en una única convocatòria.

Quina validesa tenen?

Les proves de la CIEACOVA són equivalents a les proves de la Generalitat Valenciana (Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià) i a altres certificacions oficials de la Generalitat de Catalunya, el Govern de les Illes Balears, el Govern d’Andorra, l’Institut Ramon Llull, la Universitat de les Illes Balears i les universitats catalanes.

» Consulteu les certificacions de valencià que reconeix la Universitat de València.

Convocatòries i matrícula:

Consulteu el calendari de les proves, les instruccions d’inscripció i matriculeu-vos-hi.

Més informació:

Entreu al web de la CIEACOVA si voleu més informació sobre les proves.

Voleu matricular-vos en les proves de la Generalitat (JQCV) de juny i novembre o en altres proves?

Voleu recursos per a aprendre valencià?