
La Facultat de Formació del Professorat i la Facultat de Medicina i Odontologia de la Universitat de València han acollit el XII Congrés Internacional sobre Investigació en Didàctica de les Ciències, del 2 al 5 de setembre, amb el lema “Ensenyament de les ciències i pensament crític: desafiaments i necessitats de la societat democràtica”.
Aquesta reunió científica, sota la direcció del professor del Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials de la Facultat de Formació del Professorat, José Cantó, i de la professora Fernanda Ostermann del Brasil, ha arribat a la Universitat de València trenta-vuit anys després. L’acte ha sigut organitzat per la Revista Enseñanza de las Ciencias i el Grup d’investigació en educació científica i formació del professorat de ciències – DIDACIES.
Per primera vegada aquest congrés s’ha fet en format mixt: presencial (470 participants) i virtual (134 participants). Es tracta de la reunió científica més important de l’àrea de didàctica de les ciències experimentals de tot l’àmbit llatinoamericà i ha comptat amb representants d’Espanya, el Brasil, Xile, Colòmbia, l’Argentina, Mèxic, Portugal, Costa Rica, l’Equador, l’Uruguai, Angola, Irlanda, el Canadà i els Estats Units.
Al llarg d’aquests quatre dies s’han defensat més 640 comunicacions científiques, hi ha hagut dotze seminaris de treball i s’han fet vuit taules redones (dos de virtuals i sis de presencials) i quatre ponències plenàries (una de virtual i tres de presencials). A més, s’han organitzat visites didàctiques al Museu de la Ciència, al Jardí Botànic, a l’horta de València i a l’Albufera.
Imatges: