
El seu col·loqui titulat "Chemical weapons: treatment of the injured and humanitarian challenges", que va tindre lloc al Palau de Cerveró (Universitat de València) el dia 21 de novembre de 2018, va obrir el cicle 'En el centenari de l'Armistici: salut, medicina i humanitarisme arran de la I Guerra Mundial (1914-1918)'.
Organitzat conjuntament per l'Institut Interuniversitari López Piñero i la Societat Catalana d'Història de la Ciència i de la Tècnica, aquest cicle de col·loquis va comptar, a més de l'esmentat Leo van Bergen (Nijmegen), amb la participació de Valérie Gorin (Ginebra), Fiona Reid (Birmingham) i Iris Borowy (Xanghai).
La versió original de l'entrevista s'ha publicat en la revista Mètode (UV) en anglès, amb traducció al castellà i al català.
L'autor és Leo Clements, alumne de la Universitat de València en el Màster d'Història de la Ciència i Comunicació Científica de l'Institut Interuniversitari López Piñero.