Logo de la Universitat de València Logo Estructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

IV JORNADES DE L'ERI-LECTURA

València 30 juny 2015. Facultat de Psicologia.

Jornada oberta al públic

16:30 Presentació de l'ERI-Lectura. Eduardo Vidal-Abarca, UVEG.

16:45 Reptes en l'avaluació de sistemes educatius:

Las pruebas PISA en la CV, ¿una oportunidad para mejorar la
enseñanza de la lectura?
  Eduardo Vidal-Abarca. Catedràtic de la UVEG. Membre de la comissió d'experts de PISA.

Pruebas diagnósticas de la Generalitat Valenciana. Pedro Sigler Vizcaíno. Cap del Servei d'Avaluació i Estudis. Direcció General d'Innovació Ordenació i Política Lingüística. Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

17:45 Descans

18:00 Bones pràctiques per al foment de la lectura a l'aula:

IES Isabel de Villena de Valencia: Projecte Europeu Comenius "¿QUÉ LEES?". Adela Gascón, responsable del centre coordinador del Projecte (http://queleescomenius.blogspot.com.es/)
 
IES Bovalar de Castellón de la Plana. Toni Solano, professor del centre y autor del blog Repàs de Llengua (http://www.repasodelengua.com/)
 

19:00 Tancament de la Jornada

Informació:

L'ERI-Lectura, Universitat de València, acreditarà els asistentes l'assistència a la Jornada.

 

València 1 de juliol 2015. Facultat de Psicologia (AULA A7).

Jornada interna membres ERI Lectura i col·laboradors

09.00-09.20  Benvinguda

09.20-09.40  Procesos lectores en personas sordas: caracterización de procesos fonológicos y ortográficos en el acceso léxico. Marta Vergara (UV), Amelia Maña (UV), Eva Rosa (UCV), Begoña Espejo (UV), Eva Gutiérrez (DCAL University College London).
 
09.40-10.00  Reading in braille: a review of techniques and an example. María Jiménez (UV), Pablo Gomez (DePaul University), Miguel Martín-Suesta (ONCE), Ana Marcet (UV) y Manuel Perea (UV).
 
10.00-10.20  Funcionamiento atencional en disléxicos adultos: análisis de procesos básicos (atención exógena) e impacto en tareas cotidianas (conducción). Javier Roca y Pilar Tejero (UV)
 
10.20-10.40 Enseñar contenidos científicos: ¿Feedback para ayudar a hacer inferencias o combatir las concepciones erróneas? Tomás Martínez, Antonio Ferrer, Raquel Cerdán, Carmen Candel, Eduardo Vidal-Abarca y Grupo Psicotext (UV)
 
10.40-11.15 Descans
 
11.20-12.00  El poder del feddback: variables y procesos implicados. Amelia Mañá (UV), Raquel de Sixte (USAL), Emilio Sánchez (USAL), Vicenta Ávila (UV)
 
12.00-12.20 Lectura crítica en Internet: Evaluación, desarrollo e intervención.  Ladislao Salmerón y Inamculada Fajardo (UV).
 
12.20-12.40  Efectos on-line y off-line de los cambios en el contexto durante la realización de diferentes tareas de comprensión. Emilio Sánchez, Ricardo García y Juan Manuel Montoya (USAL).
 
12.40-13.00  Una reflexión sobre la competencia lectora a partir de las PAU. Emilio Sánchez (USAL), Gemma Lluch y Eduardo Vidal-Abarca (UV). 
 
13.00-14.00  Reunió ERI Lectura
 
DCAL: Deafness Cognition and Language Research Centre
ONCE: Organización Nacional de Ciegos Españoles
UCV: Universitdad Católica de Valencia
USAL: Universidad de Salamanca
UV: Universitat de València