Logo de la Universitat de València Logo Centre d'Idiomes UV Logo del portal

Portada de la novel·la
Els nens són reis a debat al Club Tirant
Presencial

La Comunitat AlumniUV compta amb un Club de Lectura anomenat "Tirant" que analitza obres de literatura escrites en valencià.

 

L’autora explora un tema vertiginós: les xarxes socials i les seves derives; una societat abocada al culte de l'ego, on tot s'escenifica i es ven, fins i tot la felicitat familiar.

La Mélanie, que va créixer en el culte als realities, només té una idea fixa al cap: fer-se famosa. Però la seva única aparició en un xou televisiu és un fracàs. Anys després, ja mare de família, crea a YouTube el canal Happy Récré, on exhibeix el dia a dia dels seus dos fills. Ben aviat la segueixen milions de subscriptors, que li fan likes i comenten tots els seus moviments. La vida de la Clara, en canvi, ha estat marcada per la pèrdua brutal dels pares, fins i tot ara que s’acaba d’incorporar a la Brigada Criminal. Quan la filla de la Mélanie desapareix, els camins d’aquestes dues dones s’encreuen.

Amb la seva agudesa immensa per copsar les febleses a l’ànima dels personatges i les falles dels nostres temps, Delphine de Vigan s’endinsa en un tema vertiginós: les xarxes socials i les seves derives; una societat abocada al culte de l’ego, on tot s’escenifica i es ven, fins i tot la felicitat familiar. Un retrat inquietant d’una època en què només vivim perquè ens mirin i per ser vistos, exposant fins i tot la intimitat més privada i personal, i menyspreant la violència que s’exerceix sobre els infants, que en són els reis... i les víctimes.

 

Delphine de Vigan (Boulogne – Billancourt, 1966). L’any 2001 va entrar en l’escena literària francesa i poc després, amb la novel·la No i jo (2007), va obtenir el Premi dels Llibreters francesos. Les hores soterrades (2009) i Els dies sense fam (2014) la van confirmar com una de les autores franceses actuals més rellevants. Res no s’oposa a la nit (2012) va suposar la seva consagració crítica i de lectors. Basat en una història real (2016), adaptada al cinema per Roman Polanski, Les lleialtats (2019) i Les gratituds(2021) són les seves últimes novel·les.  Edicions 62 ha publicat en català tota l’obra de l’autora.

 

Data 2 de juny de 2025 de 18:00 a 19:00. Dilluns.

 
 
Lloc de realització

Centre Cultural La Nau

Universitat, 2

Valencia (46003)

 
Organitza
 
alumniuv@uv.es

 
 
Tiquets

Preu: Gratuït / Gratuito€

Comprar entrades