Logo de la Universitat de València Logo Fundació General Logo del portal

La Fundació General de la Universitat de València es va constituir en juny de 1983. La seua experiència des de llavors i el seu coneixement de l’entorn sociocultural, formatiu i docent, així com de l’àmbit de la cooperació universitària al desenvolupament li proporcionen les eines necessàries per a configurar-se com a un pont de transferència, divulgació, difusió, democratització cultural, formació i solidaritat entre la Universitat de València i la societat.

La missió fonamental de la Fundació és, doncs, cooperar en el compliment dels fins de la Universitat de València mitjançant l’encomana de gestió de la Universitat, la qual desenvolupa a través de tres grans àrees d’actuació:

1. Cultura i Formació, que engloba l’Àrea d’Activitats Musicals (Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, Orfeó Universitari de València, Escola Coral La Nau, Club Coral de la Nau Gran i Colla de Dolçaines), la Col·lecció Martínez Guerricabeitia i Exposicions (arts plàstiques), Patrimoni Cultural (programes de catalogació i restauració del patrimoni), CinemaArts Escèniques (teatre i dansa), Alumni UV i Voluntariat Cultural (participació universitària i ciutadana), el UVgandia (Universitat d’Estiu de Gandia, postgraus i cursos), el Centre de Documentació Europea (informació i documentació), l’Hemeroteca Digital i el Projecte Futura.
  2. Serveis Universitaris, mitjançant UVocupació, el servei d’ocupació de la Universitat de València; UVdiscapacitat, la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat de la Universitat de València (UPD); i l’Escola d’Estiu de la Universitat de València, amb els programes La Nau dels Xiquets i les Xiquetes, i La Nau Jove.
  3. Solidaritat, que inclou l’Àrea de Cooperació (Càtedra UNESCO d’Estudis sobre el Desenvolupament de la Universitat de València, sensibilització, beques, Programa 0,7 i InfoSud -Servei d’Informació i Documentació-) i el Centre Universitari de Diagnòstic i Atenció Primerenca (CUDAP).

Govern de la Fundació. Ple del Patronat
El Patronat és l’òrgan suprem de govern de la Fundació i té la missió d'establir les línies d'actuació i d'aprovar els plans, els programes, els pressupostos i els comptes.

A 31 de desembre de 2019 està format per nou homes, sis dones i tres persones jurídiques:

Presidenta
Vocals nomenats lliurement
Juan Vicente Climent Espí
José María García Álvarez-Coque
Caixa Popular (Francesc Josep Alós Alabajos)
Banco Santander (José Miguel Lorente Ayala)
Heineken España S.A. (Carlos Mataix Beneyto)

Les funcions del Patronat són:

• Establir l’orientació i fixar les línies generals de funcionament de la Fundació
  • Seleccionar els beneficiaris de les prestacions fundacionals
  • Aprovar el pla d’actuació i la seua liquidació, la memòria d’activitats i els comptes anuals que hagen de ser presentades al Protectorat
  • Acordar l’alienació de béns immobles
  • Acceptar, si escau, donacions i/o llegats i acceptar herències a benefici d’inventari
  • Aprovar les modificacions estatutàries i tots aquells actes que necessiten autorització del Protectorat, així com decidir en els conflictes a què es refereix l’article 13.7 de la Llei 8/1998, de 9 de desembre, de Fundacions de la Comunitat Valenciana o precepte que ho substituïsca

En general, quantes altres funcions haja de desenvolupar per l’administració o govern de la Fundació, amb compliment, en tot cas, a les prescripcions legals.