Tant l'auge de la competència entre empreses a causa de la globalització dels mercats, com la major informació de què disposa el consumidor hui dia gràcies a l'auge de les noves tecnologies, comporten la necessitat apostar per dotar de valor afegit a l'oferta comercial. Ara bé, si aquest valor afegit no es diferencia amb una marca ben posicionada, la seua potència quedar afeblida, sent el resultat final la derrota. El que no es coneix, no existeix; i el que no existeix, no es consumeix.
UNA ALTRA INFORMACIÓ D'INTERÉS:
El grup d'investigació s'ha nodrit de fons obtinguts en concurs públic (Conselleria d'Empresa, Universitat i Ciència de la Generalitat Valenciana i Ministeri d'Economia i Competitivitat.), investigant com afegir valor i construir marca utilitzant eines com ara les noves tecnologies, l'embalatge/envase del producte o la figura del venedor/comercial.
El grup pública tots els anys en revistes científiques d'impacte i assisteix amb regularitat a congressos nacionals i internacionals per a compartir les seues troballes. Aglutina X sexennis d'investigació en total.
Així mateix, s'han dirigit diverses tesis doctorals en aquest camp, aprofundint en aspectes com ara: la transferència de marca des d'un esdeveniment patrocinat a la marca patrocinadora; la construcció de capital de marca en institucions d'educació superior públiques i privades; i el desenvolupament de mega esdeveniments sostenibles com a estratègia màrqueting potenciar la marca-ciutat.
Igualment s'ha treballat amb empreses subscrivint periòdicament convenis de col·laboració per a investigar en aspectes com ara l'elecció del millor posicionament de marca per a una cadena de distribució d'alimentació, o l'estudi de la viabilitat d'una marca paraigua en la indústria de la moda valenciana.
Contribuir a crear valor afegit a través de la marca i el posicionament del producte/empresa.
- Envase i marca
Anàlisi de posicionament en punt de venda de productes tangibles a través de l'envàs per a estimular consum. Elements clau en un envàs: elements visuals i informatius (color, forma, etiqueta, imatges etc.).
- Força de vendes i marca
Anàlisi del paper dels recursos humans en el posicionament de marca.
- Extensions i transferencia de marca
Anàlisi d'estratègies d'extensió una marca consolidada, creació de marques paraigües entre diversos competidors, transferència de valor i imatge de marca a través de diverses eines de comunicació. Registre de marca i altres aspectes legals.
- Posicionament de marca
Anàlisi de la competència, segmentació del mercat, dissenye estratègia posicionament, creació de mapes perceptius de competidors sobre la base del seu posicionament, disseny de marca sobre la base d'identitat visual (forma) i missatge (contingut).
Equip de treball
- Javier Casanoves Boix - Universidad Internacional de Valencia
Campus de Tarongers
Edifici Departamental Oriental. Av. dels Tarongers, s/n
46022 València (València)