El grup de recerca Elcis ha realitzat investigacions de formació lectora, literària, mediàtica i lingüística en contextos multiculturals i plurilingües en els diversos nivells educatius tant en L1 com en L2 i llengües estrangeres. S'inicia quan se'ns va concedir el projecte d'investigació "Globalització, exclusió i multiculturalitat en Literatura Infantil i Juvenil" (UV-AE-20060713) el 2006.
Des d'aleshores i fins ara hem treballat en diferents projectes tant de recerca, cooperació com d'innovació. Un factor determinant per a la consolidació i ampliació no sols de línies d'investigació, sinó de membres i col·laboradors fou la concessió del projecte I+D+I "Educación literaria e Interculturalidad" del Ministerio de Ciencia e Innovación (EDU 2008-01782/EDUC), Programa Nacional de Investigación Fundamental en el Marco del VI Plan Nacional de Investigación Científica.
Hem format part d'altres projectes com "Diversidad y (des)igualdad en la literatura infantil y juvenil española contemporánea" (UV-IMV-PRECOMP-13-115502),"Imágenes literarias de la diversidad: ciudadanía e identidad a través de la educación lectora y literaria" (GV 2015-050). O dels projectes d'innovació de centre "Innovación, Investigación y Calidad en la Enseñanza Superior:Proyectos y Propuestas en investigación docente en las Setmanes d'Activitats Complementàries" en diferents edicions o "Trabajo sobre el impacto del uso de las pizarras digitales interactivas en la formación superior de Profesores de Infantil, Primaria y Secundaria". Així com "Estudio comparativo de las materias de DLL en los nuevos grados de Educación Infantil" projecte concedit per la Universidad de Sevilla.Proyectos para la Investigación Docente (038-A6-2010) amb investigadors de les universitats de Sevilla, Jaén, Granada, València, Barcelona, A Coruña; el projecte FACTORES DETERMINANTES EN LOS HÁBITOS LECTORES DE LOS ESTUDIANTES DE EDUCACIÓN SECUNDARIA (PR2017-040) concedit per la Universidad de Cádiz. O el projecte de cooperació "Preparación de agentes de formación del profesorado y equipos instucionales que permitan la innovación y mejora en investigación y formación docente en educación intercultural bilingüe en las zonas andinas y del Caribe" de l'Agencia Española para la Cooperación Internacional (D/030992/10); "Competencias lingüísticas e identidad cultural del alumnado de origen inmigrante-variables de integración en contextos de inmigración" (APE/2015/004).
També hem format part del projecte "COMPETENCIAS MEDIÁTICAS DE LA CIUDADANIA EN MEDIOS DIGITALES EMERGENTES (SMARTPHONES Y TABLETS): PRACTICAS INNOVADORAS Y ESTRATEGIAS EDUCOMUNICATIVAS EN CONTEXTOS MULTIPLES del Ministerio de Economía y Competitividad. Programa Nacional Proyectos I+D+I (EDU2015-64015-C3-1-R) amb 40 investigadors, d'11 universitats espanyoles i 8 països latinoamericans i europeus o del projecte "YOUTUBERS E INSTAGRAMMERS: LA COMPETENCIA MEDIÁTICA EN LOS PROSUMIDORES EMERGENTES" de l' AGENCIA ESTATAL DE INVESTIGACIÓN - Convocatorias 2018 Proyectos de I+D de GENERACIÓN DE CONOCIMIENTO y Proyectos de I+D+i RETOS INVESTIGACIÓN.
Així mateix el grup Elcis hem organitzat tota mena d'encontres científics relacionats amb la nostra recerca: entre altres III Congrés Internacional de Literatura Infantil i Juvenil Catalana (2006); I Congreso Internacional de Educación literaria y Sociedad. La enseñanza de la literatura a los jóvenes (2007); Jornadas interdisciplinares de Estudios de la Mujer (2009); : III Jornadas Innovación Docente en la Educación Superior (2014); I i II International Conference Teaching Literature in English for Young Learners (2012) i (2015); XV Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura (2014); Jornadas de Investigación, Innovación y Buenas prácticas en Educación Infantil (2014), (2015), (2016), (2017) i ((2018) o les Jornades d'Educació lectora, literària i lingüística. Recerca i bones pràctiques (2021).En l'actualitat formen part com a grup de la xarxa d'excel·lència del projecte RED DE EXCELENCIA EN EDUCACIÓN MEDIÁTICA del Ministerio de Economía, Programa de Acciones de Dinamización Redes de Excelencia I+D (Acció 2016)(EDU2016-81772-REDT) entitats participants: 10 IP de I+D 10 universitats espanyoles.
- Investigar en la formació lectora, literària, lingüística i mediàtica en contextos multiculturals i plurilingües en tots els nivells educatius.
- Avaluar la competència lectora, literària, lingüística i mediàtica en els diferents nivells educatius.
- Detectar necessitats i carències al voltant de les competències lectora, literària, lingüística i mediàtica en els diferents nivells educatius.
- Dissenyar propostes didàctiques d'intervenció que permeten la recerca i la innovació sobre de la formació lectora, literària, mediàtica i lingüística.
- Álbum i·lustrat, còmic, novel·la gràfica, discurs audiovisual i fílmic en l'educació literària
Investigar en l'àlbum il·lustrat, còmic, novel·la gràfica, el discurs audiovisual i fílmic com unes eines fonamentals per a la formació lectora, literària, lingüística i mediàtica de les noves generacions.
- Patrimoni cultural, formació lectora, literària, digital i mediàtica
El patrimoni cultural, la formació lectora, literària, digital i mediàtica i la seua investigació com una manera d'entendre el món i formar ciutadans crítics, reflexius i capaços d'enfrontar-se a qualsevol mena de text siga escrit o digital.
- Literatura infantil i juvenil
Investigació i innovació en la literatura destinada al lector model de la qual es troba en l'educació infantil, primària, secundària.
- Diversitat, identitats, ciudadania, interculturalitat i plurilingüisme en l'educació literària
Un dels reptes que té en l'actualitat l'educació en tots els nivells és com hem de tractar la diversitat tant ètnica, cultural, lingüística, afectivo-sexual (...) en les nostres aules i com realitzar-ho amb uns indicis d'èxit. La línia d'investigació tracta de fer-ho des de la formació literària.
- Metodologies d'investigació i innovació en Didàctica de la Llengua i la Literatura
Treballar en les principals línies d'investigació i d'innovació que s'estan desenvolupant en didàctica de la literatura i de la llengua.
- BALLESTER ROCA, JOSEP
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- DOMENE BENITO, ROCIO
- Alumn.
- GARCIA RAFFI, JOSEP V
- PDI-Titular d'Universitat
- IBARRA RIUS, NOELIA
- Alumn.-Servei de Formacio Permanent
- Cap de Seccio-Servei
- Cap Iniciatives Responsable de l'Aules. Campus Tarongers
- VILLACAÑAS DE CASTRO, LUIS SEBASTIAN
- PDI-Titular d'Universitat
- CHIREAC -, SILVIA MARIA
- PDI-Titular d'Universitat
- Coordinador/a de Mobilitat
- Coordinador/a Curs
- DEVIS ARBONA, ANNA MARIA
- PDI-Titular d'Universitat
Col·laboradors/ es
- Assumpta Biosca Taronger - Conselleria d'Educació-Generalitat Valenciana.
- María Lacueva Lorenz - Universität des Saarlandes (Alemania).
- Fernando Marín Martí - Universitat Jaume I de Castelló.
- Manuel Romero Oliva - Universidad de Cádiz.
- Álvaro Ruiz Gómez - Conselleria d'Educació-Generalitat Valenciana.
- José Vicente Salido López - Universidad de Castilla-La Mancha.
- ExpandirVILLACAÑAS DE CASTRO, LUIS SEBASTIANPDI-Titular d'Universitat
Campus de Tarongers
Av. dels Tarongers, 4
46021 València (València)
- BALLESTER ROCA, JOSEP
- PDI-Catedratic/a d'Universitat