Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Descripció

El grup d'investigació ITEAC, que té el seu origen en 2009, se centra fonamentalment en els dos trastorns del neurodesenvolupament més freqüents: els Trastorns Específics de l'Aprenentatge (dislèxia, disortografia, dificultats en comprensió i expressió escrita, dificultats en el càlcul i en la resolució de problemes matemàtics) i en el Trastorn per Dèficit d'Atenció amb Hiperactivitat (TDAH). Tots dos trastorns tenen una prevalença al voltant del 5-6%, amb gran persistència en l'adolescència i edat adulta, que ocasionen conseqüències negatives a nivell de funcionament personal, social, acadèmic o ocupacional (APA, 2014), raons que justifiquen el nostre interés en el seu estudi. 

Sota aquests paràmetres, s'articulen diferents línies d'investigació dedicades a l'estudi de les característiques dels trastorns específics de l'aprenentatge al llarg del cicle vital, anàlisi de l'impacte dels trastorns específics i comorbilitats en el pla personal, social, familiar, i ocupacional, així com l'anàlisi de programes de prevenció i intervenció en els trastorns específics de l'aprenentatge. Addicionalment, el grup ocasionalment s'interessa per altres temes com la prevenció i intervenció en violència i assetjament escolar, l'impacte d'altres trastorns del neurodesenvolupament en el context familiar, l'anàlisi de variables afectives en l'aprenentatge de segones llengües i la formació del professorat de diferents etapes educatives

Objectius CT
  • Analitzar el perfil neuropsicològic i afectiu-motivacional dels trastorns específics de l'aprenentatge, amb i sense comorbilitats.
  • Anàlisi de l'impacte en el context familiar dels trastorns específics de l'aprenentatge, amb i sense comorbilitats.
  • Disseny i anàlisi de programes de prevenció i intervenció educativa basats en l'evidència en els trastorns específics de l'aprenentatge.
Línies d'investigació

Avaluació i intervenció educativa en trastorns específics de l'aprenentatge i comorbiditats

Aquesta línia tracta de millorar els nostres coneixements sobre els trastorns específics de l'aprenentatge i els seus comorbilitats al llarg del cicle vital, així com el disseny i anàlisi de l'efectivitat de programes de prevenció i intervenció basats en l'evidència empírica.

Direcció
  • SORIANO FERRER, MANUEL
  • PDI-Titular d'Universitat
Veure fitxa
Personal investigador no UV

Col·laboradors/ es

  • Elena Blanco Alonso - Conselleria d'Educació-Generalitat Valenciana.
  • Mª Carmen Contreras González - Consejería Educación - Junta Andalucía. 
  • Vicente Félix Mateo - Conselleria d'Educació-Generalitat Valenciana. 
  • Manuel R. Morte Soriano - Universitat de València.
  • Francisco Nievas Cazorla - Universidad de Almería.
  • Elisa Piedra Martínez - Universidad del Azuay - Cuenca (Ecuador). 
  • Pilar Sánchez López - Universidad de Almería. 

Equip de Treball

  • Magdalena Pilar Andrés Romero - UAL-Almería
  • Carmen Corrales Quispiricra - UVEG-Valencia
  • Mercedes Fernández Torres - UAL-Almería
Estructura asociada
Psicologia Evolutiva i de l'Educació
Dades de contacte del grup
Investigació en Trastorns Específics de l'Aprenentatge i Comorbiditats (ITEAC)

Campus de Blasco Ibáñez

Av. Blasco Ibáñez, 21

46010 València (València)

963 983 441

Geolocalització

manuel.soriano@uv.es

Persones de contacte
  • SORIANO FERRER, MANUEL
  • PDI-Titular d'Universitat
Veure fitxa