Degree in Information and Documentation

  • Resolución de problemas.
  • Capacity to write analytical reports and summaries with regard to management and organisation of information.
  • Demonstrate organisational and planning skills.
  • Have oral and written communication skills in one's own language.
  • Know a foreign language.
  • Have computer skills related to the field of study.
  • Have skills for information management.
  • Have problem-solving skills.
  • Have decision-making capacity.
  • Be able to work in a team and to integrate into multidisciplinary teams.
  • Acknowledge diversity and multiculturalism.
  • Show skills for interpersonal relations.
  • Be able to apply critical reasoning to the analysis and assessment of alternatives.
  • Show ethical commitment in the relationships with users and in information handling.
  • Be able to learn independently.
  • Be able to adapt to changes in the environment.
  • Show management and leadership skills.
  • Be able to undertake improvements and propose innovations.
  • Show creativity.
  • Know other cultures and customs.
  • Show motivation for quality.
  • Be sensitive to environmental issues, sustainability and human rights.
  • Show commitment to the principle of equal opportunities for men and women.
  • Show commitment to the principle of universal accessibility.
  • Show commitment to democratic values and the culture of peace.
  • Optional subjects deal in greater depth with the competences already covered in compulsory subjects.
  • Sensibilidad hacia temas medioambientales.
  • Capacidad de análisis y de sintesís aplicadas a la gestión y organización de la información.
  • Capacidad de organización y planificación del trabajo.
  • Comunicación oral y escrita en la lengua nativa.
  • The ability to handle information.
  • Toma de decisiones.
  • Capacidad de trabajo en equipo y de integración en equipos multidisciplinares.
  • Habilidades en las relaciones interpersonales.
  • Razonamiento crítico en el análisis y la valoración de alternativas.
  • Compromiso ético en las relaciones conlos usuarios y en la gestión de la información.
  • Capacidad para el aprendizaje autónomo.
  • Capacidad para la adaptación a cambios en el entorno.
  • Capacidad de dirección y liderazgo.
  • Capacidad para emprender mejoras y proponer innovaciones.
  • Creatividad.
  • Conocimiento de otras culturas y costumbres.
  • Compromiso con el principio de igualdad de oportunidades entre hombres y mujeres.
  • Compromiso con el principio de accesibilidad universal.
  • Compromiso con los valores democráticos y la cultura de la paz.
  • Reconocimiento de la diversidad y la multiculturalidad.
  • Capacidad de análisis y de síntesis aplicadas a la gestión y organización de la información.
  • Capacidad de análisis y de síntesis aplicadas a la gestión y organización de la información.
  • Comunicación oral y escrita en la lengua nativa.
  • Conocimiento de una lengua extranjera.
  • Resolución de problemas.
  • Toma de decisiones.
  • Razonamiento crítico en el análisis y la valoración de alternativas.
  • Capacidad de gestión de la información.