Capitolina Díaz Martínez, nova presidenta de l’Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues

La professora Capitolina Díaz Martínez.

La professora de Sociologia de la Universitat de València Capitolina Díaz Martínez ha sigut elegida presidenta de l’Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues (AMIT). El seu mandat es perllongarà al llarg dels pròxims tres anys. AMIT és un col·lectiu obert a dones de tots els camps del saber i l’únic existent amb les seues característiques.

L’Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues s’ocupa de tots els àmbits del coneixement: de l’astrofísica a la filosofia, i també està present en totes les branques professionals tant a l’empresa privada com a les universitats i als centres de recerca públics.

Capitolina Díaz Martínez, doctora per la Universitat de Londres, és professora titular de Sociologia a la Facultat de Ciències Socials de la Universitat de València, dins del Departament de Sociologia i Antropologia Social, i ha desenvolupat càrrecs de responsabilitat en oficines estatals i altres universitats involucrades amb la dona, com ara els ministeris d’Igualtat i d’Educació i Ciència, o la Universitat d’Oviedo.

Les línies de recerca sobre les quals ha centrat el seu treball estan relacionades amb la sociologia del gènere, polítiques públiques d’igualtat, desigualtat i relacions de poder en la família, dona i treball, sociologia de l’educació i metodologia de les ciències socials.

Entre les seues publicacions recents destaquen el llibre ‘Sociología y género’ (Tecnos, 2013), i els articles ‘¿Aman la ciencia las mujeres de comienzos del siglo XXI? ¿Ama el sistema de ciencia a las mujeres’ (Sociedad Española de Bioquímica y Biología Molecular, 2013); ‘Gender inequalities and the role of money in Spanish dual-income couples’ (European Societies, 2010); i ‘Horarios más adecuados, vidas más igualitarias. Horarios laborables compatibles con la igualdad, base de una economía sostenible’ (Nombres propios, 2010); entre altres.

Last update: 31 de october de 2013 12:48.

News release