Campanya #TrieEstimar: Per unes relacions lliures de violència

  • December 2nd, 2020
 

El Programa Context, de la Universitat de València, llança una campanya apel·lant als homes al fet que prenguen la iniciativa i puguen previndre les seues conductes violentes i el maltractament en les seues relacions de parella.

El Programa CONTEXT (Universitat de València), amb el suport i la col·laboració de l'Associació PSIMA i la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, emprén una campanya dirigida als homes per a promoure l'establiment de relacions d'amor lliures de violència. Aquesta campanya és pionera en cridar a l'acció als homes que exerceixen violència en les seues relacions de parella i oferir-los una alternativa a aquestes conductes.

En aqueix sentit, el programa Context, grup d'investigació adscrit al Departament de Psicologia Social de la Facultat de Psicologia de la UV, ofereix des de l'any 2006 intervenció i prevenció de violència de gènere centrada en l'agressor. Oferint atenció psicosocial individual i grupal a homes amb conductes i actituds violentes per a fomentar l'establiment de relacions de parella, saludables respectuoses i de bon tracte. En un espai de reflexió, suport i escolta podran aprendre a gestionar els conflictes sense l'ús de la violència.

La campanya #TrieEstimar té com a objectiu conscienciar a la ciutadania a prendre una posició activa enfront de la violència de gènere, interpel·lant als homes que presenten conductes violentes, i al seu entorn pròxim, a abandonar aquestes conductes i actituds i aprendre a interactuar amb la seua parella de manera respectuosa i positiva, construint així relacions basades en el bon tracte.

La imatge de la campanya, dissenyada per Luis Demano i Diego Mir, està composta per un cartell principal que fa referència a l'agressió verbal i psicològica, més sis versions diferents per a abordar altres vessants del problema, postals, tríptic informatiu i espot de tv. Mitjançant variacions en els motius i missatges, les gràfiques interpel·len al receptor per a motivar-li a fer el primer pas cap a la transformació, començant per una presa de decisió i convertint-lo així en subjecte actiu del canvi.

#ElijoQuerer #TrieEstimar visibilitza un greu problema social i proposa un procés de desaprenentatge de conductes i clixés sobre les relacions de parella.

#ElijoQuerer #TrieEstimar, ha sigut guardonada en els prestigiosos premis Laus amb l'Or en la categoria Laus Aporta, que premia aquells projectes que fan especial èmfasi en el vessant més social del disseny.