Logo de la Universitat de València Logo Facultat d'Economia Logo del portal

Estudia a la Facultat d’Economia, garantia de professionalització i ocupabilitat.

Estudia a la Facultat d’Economia, garantia de professionalització i ocupabilitat

La nostra meta és que aconseguiu el que somieu.

La nostra meta és que aconseguiu el que somieu

La Facultat d’Economia de la Universitat de València celebra amb èxit el I Fòrum de Turisme

  • 27 de setembre de 2016
Image de la noticia

Dimarts passat 27 de setembre, amb motiu del Dia Mundial de Turisme, la Facultat d’Economia de la Universitat de València va celebrar la primera edició de forTUR_VLC, I Fòrum de Turisme, que va acollir amb èxit a un gran nombre d'estudiants, docents i professionals del sector turístic valencià.

forTUR_VLC, que ha comptat amb la col·laboració de l'Agència Valenciana de Turisme, el Patronat Provincial de Turisme de València, la Regidoria de Turisme de l'Ajuntament de València i la Fundació Turisme València, ha servit per a motivar la interacció entre estudiants i les empreses i institucions més rellevants del sector turístic, així com per a fer partícip a professionals i experts del sector de les més recents àrees de debat, reflexió i recerca.

Aquest primer Fòrum de Turisme va ser inaugurat per Francesc Colomer, Secretari Autonòmic de la Agència Valenciana del Turisme; Pilar Moncho, Diputada Delegada de Turisme; Sandra Gómez López, 1º Tinent d'Alcalde i Regidora Delegada de Turisme de l'Ajuntament de València; Guillermo Palao, Vicerector de la Universitat de València; i José Manuel Pastor, Degà de la Facultat d’Economia de la Universitat de València. La conferència inaugural “Turisme per a tots” va ser impartida a càrrec d'Antonio Muñoz, vicepresident primer de COCEMFE València.

Les sessions organitzades, en forma de taules-col·loqui i grups de discussió, van servir per a extraure conclusions rellevants en els diferents camps que abasta el sector. D'aquests grups de treball, motivats per a analitzar la realitat del sector i els reptes de futur, es va poder concloure que: el model turístic valencià ha de buscar la qualitat i no dependre de fluctuacions polítiques; gestors i destinacions han d'adaptar-se a les noves tecnologies per a no sucumbir davant la revolució digital, per la qual cosa és imprescindible invertir per a generar un major compromís amb les xarxes socials, així com que els millors ingredients per a posar en valor a València són la diferenciació i reivindicació dels sabors propis, en relació al model turístic gastronòmic. D'altra banda, es va evidenciar la necessitat que els diferents agents que formen aquestes empreses i institucions treballen coordinats per a mostrar el potencial que conté València, paper que resulta de cabdal importància per a detectar els reptes i oportunitats, d'entre uns altres, el turisme cultural, així com comprometre's per a configurar experiències turístiques musicals lligades a la cultura valenciana.

La primera edició del Fòrum de Turisme - forTUR_VLC es va clausurar amb la conferència “La Ruta de la Seda como eje turístico internacional”, a càrrec de Patrick Fritz, Coordinador Tècnic Programa Ruta de la Seda, OMT, qui va destacar els principals projectes que estan portant actualment a cap, així com els objectius que es plantegen per al futur. Guillermo Palao, Vicerector de la Universitat de València, i José Manuel Pastor, Degà de la Facultat d’Economia, es van encarregar de tancar l'acte manifestant la seua satisfacció per l'èxit del Fòrum, tant en termes quantitatius com a qualitatius, ressaltant la importància i el paper tan important que juga la Universitat amb l'organització i celebració d'esdeveniments com el que ahir es va celebrar.

Les taules-col·loqui i els grups de discussió van acollir a un valuós elenc de protagonistes en el sector turístic, entre els quals es trobaven Antoni Bernabé (Fundació Turisme València), Joantxo Llantada (Agència Valenciana de Turisme), Pau Pérez (Patronat de Turisme, València-Turisme), Enrique Vidal (Ciutat dels Arts i les Ciències), Sylvia Andrés (Palacio de Congresos), Luis García (Ad hoc Hotels), Juan Carlos San Juan (Casual Hotels), Javier Andrés (La Sucursal), Jimmy Pons (BlueBay Hotels), David Izquierdo (Federación Empresarial de Hostelería), Carlos Mataix (Gastrónoma), Miguel Ángel Fernández (Balneario Cofrentes), Emiliano García (Casa Muntanya), Eugenio de Manuel (FVMP), Begoña Rodrigo (Restaurante La Salita) o Antonio de No (Air Nostrum), per citar solament alguns.

NH Hotels Group, va patrocinar el I Premi al Millor Treballe Fi de Grau (TFG) i Màster (TFM) en Turisme, que van recaure en els estudiants Andrés Fiestas Rodríguez i Yilin He, respectivament.

Galeria fotogràfica