La Sala Manuel Sánchez Ayuso de la Facultat d’Economia acollirà, el pròxim 18 d’Octubre, les IV Jornades sobre Responsabilitat Social i Economia del Bé Comú en Entitats Financeres organitzades per la Càtedra EBC.

El proper 18 d’octubre de 9 a 14 hores tindrà lloc les IV Jornades sobre Responsabilitat Social en Entitats Financeres a la Sala Manuel Sánchez Ayuso de la Facultat d’Economia (Campus de Tarongers) organitzades per la Càtedra d’Economia del Bé Comú de la Universitat de València i patrocinades per la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació de la Generalitat Valenciana.

La Jornada serà inaugurada a les 9:30h per Mª Dolores Real, Vicerrectora d'Innovació i Transferència de la Universitat de València; Josep Ochoa Monzó, Director General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern de la Generalitat Valenciana i Francisco Álvarez, Director General d’Economia, Emprenedoria i Cooperativisme de la Generalitat Valenciana.

A la primera part de la jornada Joan Ramon Sanchis, Director de la Càtedra EBC, farà la presentació pública de la Guia de Finances Ètiques, Socials i Locals de la Comunitat Valenciana, una guia que arreplega informació detallada sobre les entitats bancàries que operen amb valors ètics i criteris socials i ambientals a la Comunitat Valenciana. Seguidament, Hervé Falciani assessor de projectes estratègics, icona global d’antifrau fiscal i President de Tactical Whistleblower (Taboow.org) impartirà una conferència on ens parlarà sobre seguretat, responsabilitat i compliment legal en les finances digitals i presentarà el seu projecte anti-frau aplicat a les criptó-monedes.

La segona part constarà d'una conferència "El colapse de microcrèdits en la cooperació al desenvolupament" amb Carlos Gómez, professor de la Universitat d'Alacant i una taula rodona "RSE en banca i Economia del Bé Comú" on participaran els representants d'entitats com RSE i RRHH Ética Patrimonios, Xarxa Enclau, Banca Armada i l'Associació de Cooperatives de Crèdit i de la Caja Rural Central.

Per a finalitzar, a la clausura comptarem amb la presència de José Manuel Pastor, Degà de la Facultat d’Economia de la Universitat de València; Maria Amigo, Presidenta de l'Associació Valenciana per al Foment de l'Economia del Bé Comú i Joan Ramon Sanchis, Director de la Càtedra EBC Universitat de València.

L'assistència és gratuita però serà necessària una inscripció prèvia enviant un correu a: catedraebc@uv.es

Aquesta jornada ha sigut patrocinada per la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació de la Generalitat Valenciana amb la col·laboració de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Caixa Popular, Associació Valencian pel Foment de l'Economia del Bé Comú, Facultat d'Economia, Xarxar Enclau, Fundació Cívica Novessendes, Associació Valenciana de Cooperatives de Crèdit i de la Caja Rural i Setem.

Data d'actualització: 6 de setembre de 2018.