Jornada Big/Open/Small Data en Salut

El pròxim dia 21 de setembre en el Saló de Graus Joan Pelechano de l’ETSE-UV, se celebra aquesta jornada, que té interès per a tots aquells professionals o empreses relacionats amb el món de la salut que vulguen utilitzar les dades per a obtenir beneficis d'ells.

Aquests beneficis es poden reflectir en dos aspectes fonamentalment; econòmics quant a estalvi en costos i socials quant a millora de la qualitat de vida dels pacients. La jornada s'estructura en una xarrada inicial per a centrar el context, per a passar seguidament a dues taules redones; la primera amb responsables sanitaris i la segona amb empreses que proporcionen solucions dins del sector sanitari.

Aquesta jornada es planteja com un punt de trobada entre:

• Proveïdors/consumidors de solucions
• Organismes públics
• Acadèmia

Un dels camps que, actualment, generen un major nombre de dades és el sanitari. Dades estructurades (dades fisiològiques, dades de tractament, sèries temporals, etc.) i no estructurats (diagnòstics descrits en llenguatge natural) es generen tots els dies en tots els centres sanitaris mundials. Aquestes dades van des del gran (amb les famoses 3 V’s del big data, velocitat, varietat i volum) fins al xicotet (experiments clínics costosos), passant per l'obert (dades que es posen a la disposició de la comunitat científica). D'altra banda, l'evolució i millora dels mètodes analítics ha sigut especialment important en els últims anys. Aquests dos elements condueixen a una explotació de les dades sanitàries amb unes beneficis econòmics i socials contrastats en tots els casos on s'han analitzat.

Dijous 21 de setembre de 2017 | Saló de Graus "Joan Pelechano", ETSE-UV

10:00 - 10:15 Obertura
Obertura i Benvinguda a càrrec del Sr. D. Esteban Morcillo Sánchez, Rector Mgfc. de la Universitat de València.

10:15 - 10:45 Conferència
Big/Open/Small Data en Salut.
Impartida per D. Emilio Soria, catedràtic d'Universitat, membre de IDAL.

10:45 - 11:15 Cafè

11:15 - 12:00 Taula redona

Ús de les dades en la Sanitat Pública.
• Dr. Bernat Soria, Ex-ministre de Sanitat i Consum.
• Dr. Josep Redón, Ex-director del INCLIVA.
• Dr. Salvador Peiró, Sotsdirector General de Recerca i Innovació en Salut.

12:15 - 13:15 Taula redona

Proveïdors de solucions en l'àmbit de la Sanitat.
• Dr. Guillermo Sanz, President de l'Associació Valenciana d'Hematologia i Hemoteràpia (AVHH), GMV.
• D. Eduardo Llinares, Manager global de les solucions de Health ehCOS, EVERIS.
• Dr. Javier Calpe, Manager del Centre de Desenvolupament de Analog Devices a València.

13:15 - 13:30 Cloenda
Cloenda de la Jornada.

Les jornades són gratuïtes però es requereix inscripció per a poder assistir. Per favor deixa les teues dades i et confirmarem la teua inscripció.

Inscripció en: http://idal.uv.es/salud/

Data d'actualització: 12 de setembre de 2017.